Buna ziua,
Ma confrunt cu urmatoarea problema:
intr-o asociatie de proprietari, in a 2a adunare generale s-a hotarat repartizarea cheltuielilor astfel:
- s-a semnat contract cu o firma de administrare pe 10 lei/ apartament/luna, iar suma se repartizeaza in listele de intretinere in mod egal;
-s-a semnat contract de curatenie cu o firma pe 15 lei/ apartamet /luna, iar suma se repartizeaza in liste in mod egal;
-s-a hotarat ca toate reparatiile si investitiile, deszapezirea..etc sa le achite in mod egal;
-s-a hotarat sa nu se treaca copii la intretinere pana la 14 ani.
Se pot repartiza aceste cheltuieli dupa cum hotaraste AGA? Este legal?
Se pot contesta aceste hotarari?
Va multumesc pentru raspuns!
Daca 80 de apartamente doresc repartizarea acestor cheltuieli in mod egal, iar 5 nu, cum am putea sa ii convingem ca este gresit cum procedeaza? Daca persoanele respective vor contesta in instanta aceste hotarari pe care ei le-au luat acum 8 ani?
Daca sunteti constituiti in asociatie de proprietari aveti un presedinte, comitet executiv, administrator si cenzor. Acestia sunt raspunzatori de repartizarea cheltuielilor conform legislatiei si nu adunarea generala a membrilor asociatie. Modul de repartizare a cheltuielilor nu se pune in discutia adunarii generale ci se face conform legislatiei.
Administratorul care intocmeste listele de plata este obligat sa aplice legea, presedintele sa aprobe iar cenzorul sa verifice respectarea legislatiei. Cei trei daca nu aplica legea pot fi amendati de reprezentantii primariei si obligati sa aplice imediat normele legale.
Daca sunteti un comitet, discutati si impuneti-i administratorului actual sa aplice legislatia pe listaele urmatoare. Un administartor poate fi amendat dar pote sa-si piarda si atestatul pentru ca la cursurile de administrator, incheiate cu examenul de atestare, a invatat cum se face corect repartizarea cheltuielilor.