avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 570 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Lista de plata
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Lista de plata

La o analiza mai atenta a listei de plata am constatat ca suma fact. emise este egala cu suma incasarilor tuturor ap. de pe scara, mai putin suma de 25 lei suma repartizata spatiului comercial de la parter. La fel si in lunile anterioare. Am intrebat administratorul ce se intimpla cu sumele incasate de la spatiile comerciale lunar. Acesta a raspuns ca banii respectivi sunt depusi la fondul de reparatii. Este corect?
Cel mai recent răspuns: caragiu , utilizator 19:01, 9 Martie 2015
Daca asa ati dispus in Adunarea Generala a membrilor asociatiei, asa se repartizeaza. In speta Asociatiile de Proprietari sunt persoane juridice non profit, iar sumele incasate cu titlu de venituri din chirii nu se repartizeaza proprietarilor, ci se inregistreaza in fondurile asociatiei. De regula fondul de reparatii este cel care asimileaza asemenea venituri, dumneavoastra ca si proprietar nu mai sunteti obligat sa contribuiti la aceste fonduri pentru viitoarele reparatii ale imobilul.
Daca fondurile sunt cheltulite in alt mod decat cel pe care l-ati aprobat in adunare generala, fie vorbim de "delapidare" fie "deturnare de fonduri", iar persoanele vinovate trebuie sa plateasca (presedinte, comitet executiv sau administrator).
Dumneavoastra in calitate de proprietar aveti dreptul sai la cunostinta de orice document al asociatiei, prin urmare daca aveti nelamuriri, va sfatuiesc ca printr-o cerere scrisa cu confirmare de primire sa va adresati Presedintelui asociatiei in a va pune la dispoziti registrele asociatiei si alte documente financiar-contabile pe care doriti sa le verificati.
Nu este vorba de chirii ci de consumuri lunare, apa rece, canalizare, contributii la salarii.
Nu este corect.

Daca acea suma reprezinta consumuri de apa, cota-parte la salarii, acesti bani ar trebui sa fie inclusi in suma de incasat pe lista de intretinere care sa inchida facturile, statul de salarii.
Adica, vreti sa spuneti ca administratorul imparte salariile numai apartamentelor (nu si spatiului comercial), dar incaseaza sume in plus de la aceste spatii si le introduce in fondul de reparatii? Pai asta e ceva de groaza!

Trebuie introduse spatiile comerciale in acordul de asociere, introduse aceste spatii pe lista de intretinere si calculate cheltuielile inclusiv acestor spatii - cele care sunt necesare, iar banii incasati de la aceste spatii sa fie in acelasi loc cu banii incasati de la proprietari.
Sunt niste confuzii in exprimare: din analiza listei de plata nu se vad incasarile tuturor apartamentelor.
Miscarea numerarului se face prin regitrul de casa sau extrasele de banca.
Chiria este corect sa se acumuleze in fondul de reparatii.
caragiu a scris:


. Am intrebat administratorul ce se intimpla cu sumele incasate de la spatiile comerciale lunar. Acesta a raspuns ca banii respectivi sunt depusi la fondul de reparatii.


Nu este corect ca intreaga suma perceputa de la persoanele juridice sa fie varsata in fondul de reparatii
Conform dispozitii in vigoare,persoanele juridice trebuie sa incheie conventii cu asociatia de proprietari,suma perceputa urmand sa fie distribuite pe articole pe consumuri individuale,
salarii,etc


Alte discuții în legătură

Situatia soldurilor elemente de activ si pasiv marida marida In situatia soldurilor elementelor de activ si pasiv la rubrica ”Sume neachitate încă de membrii asociaţiei pentru cheltuielile aferente lunii ... (vezi toată discuția)
Balanta activ-pasiv asociatii proprietari pante pante Cu ceva timp in urma, radet a emis doua facturi pentru plata in aceeasi luna calendaristica, de ex. pentru decembrie si ianuarie. Acestea au fost prinse drept ... (vezi toată discuția)
Fond de reparatii Anca07 Anca07 Vara trecuta s-a efectuat o lucrare de reparatie la baza blocului. Din nr.total de apartamente ce aveau bani depusi la fondul de reparatii au existat 5 ... (vezi toată discuția)