Buna ziua
Va rog respectuos sa ma ajutati in rezolvarea unei probleme si anume: O firma din Romania a contractat o lucrare in Germania. Un grup de angajati ai societatii va pleca sa execute lucrarea (constructii). As dori sa stiu daca in afara de fisele de aptitudine facute la zi si anuntul catre ITM cum ca respectivii vor lucra in perioada stabilita in Germania si li se vor respecta drepturile deja stabilite in contractele lor de munca (ei raman angajatii firmei din Romania), mai trebuiesc intocmite si alte acte.
Va multumesc mult
Cu respect
Mirela
Din ce spuneti ei vor pleca acolo pe baza de delegare, deci va trebui sa faceti ordine de deplasare, sa le asigurati diurna de 35 euro pe zi, transport si cazare.
Deasemena trebuie sa le faceti asigurarea de sanatate obligatorie pentru strainatate.
Cand ati fisa de aptitudine, cred ca v-ati gandit si al controlul medical periodic.
Va trebui sa le fie facuta protectia muncii si la locul in care vor desfasura activitatea.
IN codul muncii:
Art. 18. - (1) În cazul în care persoana selectată în vederea angajării ori salariatul, după caz, urmează să îşi desfăşoare activitatea în străinătate, angajatorul are obligaţia de a-i comunica în timp util, înainte de plecare, informaţiile prevăzute la art. 17 alin. (2), precum şi informaţii referitoare la:@
a) durata perioadei de muncă ce urmează să fie prestată în străinătate;
b) moneda în care vor fi plătite drepturile salariale, precum şi modalităţile de plată;
c) prestaţiile în bani şi/sau în natură aferente desfăşurării activităţii în străinătate;
d) condiţiile de climă;
e) reglementările principale din legislaţia muncii din acea ţară;
f) obiceiurile locului a căror nerespectare i-ar pune în pericol viaţa, libertatea sau siguranţa personală;
g) condiţiile de repatriere a lucrătorului, după caz.@
(11) Informaţiile prevăzute la alin. (1) lit. a), b) şi c) trebuie să se regăsească şi în conţinutul contractului individual de muncă.
Potrivit Legii nr. 156/2000 privind protectia cetatenilor romani care lucreaza in strainatate , republicata 2009, cetatenii romani care lucreaza in strainatate pe baza contractelor prevazute la art. 8 lit. d) beneficiaza in tara de prestatiile acordate de sistemul asigurarilor sociale de sanatate, sistemul asigurarilor pentru somaj sau de sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, daca, in temeiul contractelor de asigurare incheiate, platesc organelor competente din Romania contributiile corespunzatoare stabilite pe baza declaratiilor privind veniturile lunare realizate in strainatate.
Consider ca daca se merge pe beza ordinului de deplasare, adica delegare, nu ai ce acte sa inregistrezi la ITM, pentru ca Ordinele de delegare nu dau nastere la inscrisuri in cartea de munca.
~ final discuție ~
Alte discuții în legătură
Munca in strainatate"
hyan
Am o nelamurire in legatura cu o firma de constructii care are lucrari in starinatate . Firma la care presteaza are sediul in tara iar eu nu stiu cum sa ... (vezi toată discuția)