avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 971 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... ANAF - contributii sanatate
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

ANAF - contributii sanatate

Buna ziua!

Lucrez ca persoana fizica autorizata si, pana in acest moment, nu am primit pentru anul 2015 decat decizia de impunere pentru pensii. Deoarece urmeaza sa fac niste investigatii medicale la un spital de stat care imi solicita dovada achitarii contributiilor la sanatate, am sunat azi dimineata la ANAF sa intreb cum trebuie sa procedez. Mi s-a spus ca ma pot prezenta la ghiseele de plati de la ANAF pentru a plati contributia la sanatate in baza platilor efectuate anul trecut urmand ca, atunci cand imi va sosi decizia de impunere pe 2015, sa platesc, daca va fi cazul, o diferenta.
Am fost la ANAF si am platit contributiile pe pimul trimestru (impozit, cas, cass) si contributiile la sanatate si pe urmatoarele trei trimestre pentru a evita ceea ce am patit anul trecut si anume sa figurez in sistemul casmb ca neasigurata in perioada de trecere dintre trimestre, atunci cand se fac actualizarile de date.
Am solicitat sa mi se treaca pe chitanta lunile pentru care am platit contributia la sanatate. Am fost plimbata de la un ghiseu la altul, vorbindu-mi-se fie mai frumos fie mai urat dupa cum s-a priceput fiecare. Am fost chiar trasa la raspundere ca am platit prea putin desi nu eu am solicitat sumele de plata si desi am aratat decizia de impunere din 2014.
In cele din urma am fost sa discut cu seful care mi-a spus ca sistemul nu permite trecere lunilor pentru care au fost efectuate platile pe chitante si ca nu sunt singura in aceasta situatie.