Saptamana trecuta am primit de la onrc certificatul de inregistrare pentru PFA CAEN 7022 activitati de consultanta pentru afaceri si management.
Din cate am inteles, in maxim 15 zile de la data inscrisa pe certificat, trebuie sa merg la ANAF pentru a depune niste declaratii.
Mentionez ca nu sunt salariat, nu am alte venituri. Singurele mele venituri vor fi prin acest PFA.
Declaratia 220 - estimez venitul pentru restul anului.
O sa trec un venit mai mic decat cel pe care cred eu ca-l voi avea.
Declaratia 600 - 31.3% din baza minima de calcul 804 RON. Asta inseamna ca voi trece 804 RON in dreptul fiecarei luni din tabel (la venit baza de calcul) incepand cu luna Mai. Din Ianuarie - Martie las necompletat?
Mai trebuie vreo alta declaratia in afara de cele 2?
De asemenea, ce documente sunt obligat sa cumpar si sa le duc la ANAF pentru a fi luate in evidenta? Probabil ca voi avea nevoie doar de Registru de incasari si plati.
Pentru sanatate si pensii cum trebuie sa procedez?
Dupa ce depun declaratiile de mai sus la ANAF, trebuie sa ma duc in alta parte pentru a ma asigura la sanatate/pensii - asta in conditiile in care contributiile la pensii/sanatate vor fi platite tot la ANAF (din cate am inteles).
Daca vreau sa ma inregistrez la un medic de familie, de unde iau dovada ca-s asigurat la sanatate?
Da. E bine gandit la completarea D220 caci oricum, anul urmator prin depunerea D200 se face regularizarea fata de cat estimat declarati si va vine decizie de impunere cu plati in plus, daca e cazul.
Da, in D600 lasati necompletate lunile deja trecute din acest an. Aveti grija ca daca vi se ofera ocazia sa incheiati in alta parte un contract de munca valabil, sa depuneti in ziua cand incepe celalat contract, D601 pentru a va scoate de la plata contributie pensie pentru pfa.
Depuneti fi formularul 070 tot acolo cu celelate cu vectorul fiscal pentru pfa.
Dupa ce depuneti D220,D600 va vine acasa decizie de plata pentru platile anticipate in contul impozitului pe venit si contributiei la sanatate si pensie si cu termenele de plata.
Dupa ce platiti, cu chitanta mergeti la casa de sanatate.
Stie cineva de cand voi incepe sa platesc avand in vedere ca am PFA-ul infiintat pe data de 9 Mai 2014?
Mentionez ca saptamana viitoare, luni/marti (19/20 Mai) voi depune declaratiile.
In cat timp se emit acele decizii de impunere si de cand voi fi nevoit eu sa platesc?
Ma puteti indruma catre un site unde sa se precieze exact data limita pana cand trebuie platit?
Am inteles ca ar trebui sa platesc trimestrial, pana la data de 25 a ultimei luni din fiecare trimestru (atat impozit pe venit, cat si sanatate + pensii).
Prima rata ar trebui platita pana in 25 martie.
A doua pana in 25 iunie.
A treia pana in 25 septembrie.
A patra pana in 25 decembrie.
Eu nu mai am cum sa platesc prima rata, ca a trecut data de 25 martie, asadar banuiesc ca acum o sa mai platesc doar 3 rate (prima pana la 25 iunie)?
In 2014 veti plati doar pe trei trimestre, prima data pana pe 25 iunie 2014. Iar daca nu primiti acasa pana la acea data decizia, mergeti si platiti direct la ghiseu caci altfel va pun penalitati de intarziere.
Pentru contributia la pensie, la acel venit minim asigurat de 804 lei rezulta o contributie lunara de 252 lei.
Pentru impozitul pe venit aplicati 16% la venitul estimat din D220 si la sanatate 5,5% la fel.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.