avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 397 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... nelamurire
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

nelamurire

buna ziua ,

am fost in somaj pana la data de 01.10.2014 cand am gasit un loc de munca prin relocare in alt oras , deci primind si acea prima de relocare(mi-am schimbat domiciliul)
stiu , conform legii ca angajatorul este obligat sa ma tina pe acest loc de munca minim 1 an , prezentand lunar la Agentia de somaj adeverinta respectiva
datorita unor conditii grele de munca acum 2 luni am clacat si a trebuit sa fac operatie pe coloana destul de dificila ,..se pare ca sanse de reincepere a serviciului nu prea sunt , iar medicul curant mi-a zis ca trebuie sa ma pensionez pe caz de boala dupa cele 6 luni de concedii medicale.
intrebare : daca voi proceda ca atare ce se intampla cu acea prima de relocare ,...sunt obligat s-o restitui ???

va multumesc
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 17:01, 15 Martie 2015
art. 76 din Legea nr.76/2002
(1)Angajatii au obligatia de a restitui integral sumele primite potrivit dispozitiilor art. 73^1, 74, 75 si 75^1 alin. (1), in situatia in care raporturile de munca sau de serviciu inceteaza, intr-o perioada mai mica de 12 luni de la data incadrarii in munca, in temeiul urmatoarelor prevederi:
a)art. 55 lit. b), art. 56 lit. f) si h), art. 61 lit. a) si b) si art. 81 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
b)art. 31 alin. (3) din Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in situatia in care incetarea este la initiativa angajatului;
c)art. 97 lit. b) si e), art. 98 alin. (1) lit. f) si g) si art. 101 alin. (1) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.