Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Am urmatoarea problema. Sotia mea a lucrat pana in iulie la o societate comerciala care acorda tichete de masa. In momentul cand a plecat ea, tichetele erau date pentru luna martie inclusiv (tot timpul s-au dat cu intarziere).
Acum am aflat ca azi s-au dat si pe urmatoarele 2 luni (aprilie si mai), dar nu si la cei care nu mai sunt angajati (dar erau angajati in acele luni).
Au voie (legal) sa faca asa ceva?
Unde trebuie sa ma adresez ca sa pot rezolva aceasta problema (momentan sotia nu este in tara)? Avocat/camera de munca/etc?
Potrivit art.5 din Legea 142/1998 privind tichetele de masa "angajatorul distribuie salariatilor tichetele de masa, lunar, in ultima decada a fiecarei luni pentru luna urmatoare", de asemenea la art.9 se precizeaza ca "salariatul are obligatia sa restituie angajatorului, la finele fiecarei luni, precum si la incetarea contractului individual de munca , tichetele de masa neutilizate". Din cele 2 articole rezulta clar obligatia angajatorului de a acorda tichetele de masa in avans si nici decum cu 2-3 luni intarzaiere.
Ca le dau cu intarziere e jenant si neplacut. Dar si mai neplacut e ca nu le mai acorda cu toate ca sotia mea a lucrat pentru perioada pentru care aceste tichete s-au acordat celorlalti salariati. Ma intereseaza daca au voie sa faca asa ceva. Va multumesc.
Daca pana in momentul plecarii sotia dvs. a beneficiat de tichete de masa pentru lunile lucrate inseamna ca in contractul de munca este prevazut acest lucru.Sotia dvs. trebuie sa aiba un exemplar din contractul de munca sau un act aditional la acesta in care este prevazut salariul cu care este retribuita pentru o luna si bonsurile acordate, respectiv tichete de masa, iar acest contract trebuie respectat.Daca acest lucru s-a modificat de la o luna la alta ar trebui sa existe ceva in scris, in sensul ca ar fi trebuit sa li se aduca la cunostinta salariatilor ca din luna x nu mai beneficiaza de tichete de masa, ceea ce inteleg ca nu s-a facut.E foarte clar ca modul in care angajatorul respectiv procedeaza e incorect.
Acum vin eu cu o intrebare. Este legal faptul ca, cu toate ca fiecarui angajat ii revin lunar cam 20 - 21 tichete, angajatii firmei X primesc 14 tichete, restul ajungand prin buzunarele "altora"????
Nu prea au cum sa ajunga in buzunarele altora. La bonurile de valoare cum sunt si tichetele de masa este obligatorie o evidenta stricta , pe serii, iar angajatul la primirea tichetelor de masa semeaza ca a primit un numar de x tichete de la seria la seria. In acelasi timp o persoana nu poate primi mai multe tichete de masa decat nr de zile lucratoare dintr-o luna. Coroborate cele 2 afirmatia dvs devine imposibila dpdv legal.
Tichete masa
kiti36
am fost informata intorcandu-ma la lucru din maternitate ,ca trebuie sa semnez un regulament intern in care sunt de acord sa primesc timp de3 luni doar 10 ... (vezi toată discuția)