In urma unui incendiu din 2004 care a avut loc la un centru comercial unde mi-am desfasurat activitatea ca si chirias, am incheiat o polita de asigurare pentru bunuri contra incendiilor si a altor riscuri la o companie de asigurari.Contractul cu asiguratorul a decurs pe perioada 2004 - 2014 , cu primele de asigurare platite in rate si in termenele convenite in contract. Ultima reinnoire a politei a fost facuta in august 2014. La data de 15 decembrie 2014 a avut loc un incendiu in acelasi centru comercial cu distrugerea totala a bunurilor. Am deschis 2 dosare de dauna in termenul legal prevazut de lege. Am fost contactat de inspectorul de daune al asiguratorului pentru a aduce la dosare facturile de achizitie a marfurilor si a inventarului. Fiind in preajma sarbatorilor la sfatul inspectorului am depus aceste acte dupa ce acestea sau terminat. Dupa ce am depus toate actele cerute de asigurator, acesta prin inspectorul de daune a venit cu tot felul de scuze pentru intarzierea completarii dosarului. Au adus expert pirogen pentru a stabili cauzele izbucnirii incendiului.In tot acest timp am tinut legatura cu inspectorul de daune prin email si prin cereri adresate asiguratorului pentru a vedea starea dosarelor. La data de 6 martie 2015 dupa ce dosarul a fost completat, acesta a fost trimis la sediul central pentru analiza. La sediul central am luat legatura cu alt inspectorul de daune, care mi-a comunicat ca dosarele sunt la compartimentul juridic pentru analiza, atragandu- mi atentia cum ca centrul comercial nu ar fi avut aviz de la pompieri. Eu am depus la dosar o copie a avizului ISU care a fost obtinut de centru in 1996( avizul de la pompieri se da o singura data). As vrea sa stiu ce ar trebui sa fac deoarece eu am asigurat niste bunuri(marfuri) fiind chirias al centrului comercial.
As vrea sa adaug ca alti chiriasi care au avut polite de asigurare la alte companii au fost deja despagubiti.
Buna ziua!Cel mai bine ar fi sa le trimiteti o notificare prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire prin care le solicitati sa va comunice stadiul dosarului de dauna si eventual sa le dati un termen limita de solutionare, in caz contrar urmand ca dvs. sa faceti demersurile legale in vederea primirii despagubirilor ce vi se cuvin.
Dvs in calitate de chirias nu aveti cum sa influentati modul de obtinere al avizului ISU, asta e treaba proprietarului. Avand polita de bunuri pentru continut, asiguratorul trebuie sa va plateasca si eventual sa-si recupereze paguba de la proprietar, in cazul in care a gasit nereguli in autorizatii, etc. Avand in vedere ca-i sunteti client de 10 ani mi se pare de bun simt sa nu taraganeze plata despagubirii. Totusi va recomand ca discutiile cu asiguratorul sa fie sau prin adrese scrise sau prin e-mail. Daca ajungeti la instanta convorbirile telefonice nu va ajuta cu nimic. Pe langa demersurile pe care le faceti eu v-as recomanda sa luati legatura cu pompierii. Nu stiu daca va vor da o copie a procesului-verbal intocmit de ei la o simpla cerere, dar cu siguranta veti obtine noi informatii care v-ar ajuta sa intelegeti exact de ce se leaga asiguratorul. In cazul in care nu exista nici un motiv intemeiat angajati un avocat sau o firma specializata in recuperari de daune de la asiguratori.
Multa bafta!
Asigurare
gheor
am o asigurare la o firma de asigurari pe cladiri (fabrica de lemn) si la materi prime , am avut o dauna ,un incendiu iar firma de asigurari nu vrea sa ... (vezi toată discuția)