avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 773 soluții astăzi

Marți, 4 februarie, are loc evenimentul: TVA, Impozitul datorat de nerezidenți, Impozitul pe profit, facilități fiscale 2025: Sesiune practică cu Adrian Bența. Participă →

Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... PFA norma de venit - sediu comun?
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

PFA norma de venit - sediu comun?

Buna ziua,

As vrea sa lucrez ca freelancer si am cateva intrebari:

1. Pentru CAEN 6202 - se poate plati suma fixa sau voi trece la 16% daca depasesc plafonul? Care e plafonul care trebuie depasit ca sa trec intre norma fixa? 65000 de euro pe an sau cel trecut ca norma de venit?

2. Am voie sa lucrez in orice locatie? De exemplu, daca eu si un prieten avem PFA-urile facute fiecare la el acasa, dar ne intalnim sa lucram impreuna, trece automat la activitate dependenta?

Suntem de fapt un grup de 4-5 prieteni care vrem sa lucram la acelasi proiect (pentru cineva din US), vrem sa deschidem PFA-uri si sa ne intalnim la unul dintre noi acasa - cum putem sa facem pentru a fii 100% legal? Avem voie sa punem bani impreuna sa inchiriem un birou sau din nou e problema ca trecem la activitate dependenta?

Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Cristina Paisa , Avocat 14:19, 20 Martie 2015
1. Plafonul de 65.000 de euro nu are legatura cu norma fixa sau sistemul real. Plafonul de 65.000 este pt. plata TVA-ului. Pt. trecerea la sistemul real, plafonul era in 2014, daca nu ma insel, 100.000 euro.
2. Puteti avea toti sediu declarat in acelasi loc, numai ca la Registrul Comertului trebuie individualizat camera 1, camera 2.
3. Poate fi incadrata ca activitate dependenta daca va gaseste in incinta unei societati, utilizand spatiul si dotarea acesteia. Faptul ca va intalniti sa lucrati impreuna nu inseamna activitate dependenta.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură