avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 464 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale FISA DE POST SPECIALIST SERVERE
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

FISA DE POST SPECIALIST SERVERE

Buna,
Am si eu o MARE rugaminte: ma poate ajuta cineva cu un model de fisa de post pentru un Specialoist Servere?

Multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: Corina Capotã , Avocat 20:35, 16 August 2009
Descrierea ocupatiei

Practicanţii unei astfel de ocupaţii instalează, configurează şi susţin reţele de tip LAN (local area network), WAN (wide area network), sau Internet. Menţin în stare de funcţionare sistemele hardware şi software ale reţelei. Monitorizează reţeaua pentru a se asigura de disponibilitatea acesteia faţă de toţi utilizatorii sistemului

Cod COR
213 902

Sarcini principale
Această componentă cuprinde acele sarcini aferente unei ocupaţii care au cea mai mare importanţă pentru ocupaţia respectivă şi permit diferenţierea între o persoană cu performanţe ridicate în profesia respectivă (expert) şi o persoană cu performanţe reduse (novice).
* Efectuează diagnoza problemelor de software şi hardware ale reţelelor informatice şi înlocuiesc componentele deficitare;
* Proiectează şi implementează operaţiuni de salvare a datelor stocate în reţele sau operaţiuni de recuperare a acestora;
* Menţine şi administrează reţele informatice şi medii informatice conexe (hardware, sisteme şi aplicaţii hardware şi toate tipurile de configuraţii);
* Elaborează, coordonează şi implementează măsuri de securizare a reţelelor informatice, destinate protejării datelor, sistemelor hardware şi software;
* Operează asupra sistemelor de tip server pentru a monitoriza performanţele sistemelor informatice din reţea şi coordonează accesul utilizatorilor în reţea;
* Efectuează proceduri de rutină pentru conectarea şi deconectarea reţelei;
* Proiectează, configurează şi testează sistemul hardware al computerelor din reţea şi sistemul de operare software al reţelei;
* Formulează recomandări în legătură cu modificările de realizat pentru a îmbunătăţi sistemele şi configuraţiile reţelei;
* Monitorizează funcţionarea reţelei pentru a stabili dacă sunt necesare ajustări sau alte tipuri de intervenţii şi a identifica punctele în care vor fi realizate modificările ulterioare;
* Colectează informaţii referitoare la nevoile clienţilor, şi utilizează informaţii pentru a identifica, prezice, interpreta şi evalua sistemele şi necesităţile reţelelor, dar şi pe rezolvarea problemelor apărute;
* Cercetează noi tehnologii, implementarea acestora sau face recomandări pentru eventuale implementări

Contextul muncii
1. Mediul fizic
* Majoritatea activităţilor se desfăşoară în spaţiu protejat
2. Mediul socio-organizational
* Cele mai multe sarcini sunt structurate şi executate cu presiune de timp
* De obicei munca se desfăşoară după un orar fix
* Au liberate de decizie şi suportă consecinţele erorilor
* Sunt foarte frecvente interacţiunile interpersonale faţă în faţă, comunică şi stabileşte relaţii cu ceilalţi fie direct, fie prin e-mail
3. Riscuri. Alte notificari speciale
* Poate apărea riscul de expunere la radiaţii (stat în faţă monitorului)

Nivelul de educatie si calificare
Exercitarea oricărei ocupaţii necesită un anumit traseu de educaţie sau training finalizat printr-o calificare. Conform Cadrului European al Calificărilor (EQF) există 8 niveluri de calificare (N1-N8).
* Studii superioare de specialitate (nivel licenţă)
* Nivel de calificare: N6

Cunostinte si deprinderi
Cunoştinţele colecţii de informaţii relaţionate, specifice unui domeniu. Ele sunt rezultatul învăţării formale sau non/informale. Deprinderile sunt cunoştinţele procedurale, adică blocuri de cunoştinţe despre cum să faci o activitate (proceduri, strategii, tehnici), de regula cu o anumită unealtă.

Cunoştinţe referitoare la:
Calculatoare şi electronice
Inginerie şi tehnologie
Servicii clienţi şi personal
Limba engleză
Comunicaţie

Tipuri de deprinderi
Deprinderi folosite în învăţare
Deprinderi de rezolvare a problemelor
Deprinderi de muncă cu sisteme tehnice
Deprinderi de gestionarea resurselor

Aptitudini
1. Aptitudini cognitive
2. Aptitudini psihomotorii
* Dexteritate manuală
* Controlul instrumentelor
* Dexteritatea degetelor
* Viteza mişcării mâinii, a încheieturilor şi a degetelor

3. Aptitudini senzoriale
* Acuitate auditivă
* Acuitate vizuală apropiată
* Percepţie tridimensională
4. Aptitudini fizice
* Echilibru

Alte caracteristici
Cele mai importante caracteristici, altele decât cunoştinţe, deprinderi şi abilităţi (Knowledge, skiils, abilities -KSA) sunt: interesele, surse ale satisfacţiei profesionale şi caracteristicile de personalitate.
1. Interese
Primele trei tipuri de interese în ordinea relevanţei sunt:
R I S (realist, investigativ, social)
2. Surse ale satisfactiei profesionale
* Independenţa în muncă
* Realizare persoanlă
* Recunoaştere
* Munca în echipă
3. Caracteristici de personalitate
* Practicantul unei astfel de ocupaţii ar trebui să fie o persoană orientată spre acţiune, conştiincioasă şi serioasă, riguroasă în realizarea sarcinilor. Capabilă să efectueze timp îndelungat acelaşi tip de sarcini, cu un bun echilibru emoţional
;)
Ultima modificare: Duminică, 16 August 2009
Corina Capotã, Avocat

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Fisa post mikimib mikimib Buna, sunt noua pe form si caut in disperare fisa postului pentru - tehnician sisteme de securitate sau - Tehnician pentru sisteme de detectie, ... (vezi toată discuția)
Fisa post janina drula janina drula As dori un model de fisa postului ptr un jurist -functionar public cu atributii privind achizitiile publice.Multumesc (vezi toată discuția)
Ordin 1479/2013 retele Miruna1988 Miruna1988 Buna ziua, Am o intrebare, am un prieten care doreste sa se angajeze pe retele , din cate am inteles eu din O 1479/2013 scutirea impozitului pe venit se ... (vezi toată discuția)