avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 761 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... Devenire actionar societate
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

Devenire actionar societate

Buna ziua,
Am urmatoarea dilema:
Am fost chemat la un "interviu" pentru un job si s-a dovedit a fi o propunere pentru a deveni actionar al unei firme care nu are asa mult succes in momentul de fata - cu criza economica.
Firma respectiva se ocupa de marketing, iar eu sunt programator - treaba mea ar fi sa le dezvolt aplicatiile pentru sondaje de opinie online si nu numai.
Momentan firma nu are angajati din ce am aflat.
Devenind actionar unei firme deja existente inseamna ca imi asum responsabilitatea pentru datoriile din trecut ale firmei respective? Pot pune clauze intr-un contract care sa elimine acest lucru, sa nu ma afecteze trecutul firmei respective?
Exista clauze pentru ca celalat actionar - managerul firmei care mi-a propus asta sa nu poata folosi programele dezvoltate de mine, sa le vanda sau inchirieze doar cu acordul meu scris si doar cat timp eu sunt actionar?
Ce alte implicatii exista? Atata timp cat sunt semnate hartii, pot totusi sa dezvolt aplicatia si sa raman fara nimic, iar respectivul, posibil asociat sa foloseasca ce am dezvoltat eu ?
Momentan oricum nu o sa primesc nici un ban nu o sa existe contract de munca presupun din moment ce nu primesc un salariu, doar cand si daca aceasta companie va avea profit. Cu acest lucru ma impac, pentru ca nu ar fi unica sursa de venit.

Daca puteti va rog frumos sa imi raspundeti sa aflu mai multe despre aceasta.
Cel mai recent răspuns: Gabriel Amironesei , Consilier juridic 16:04, 23 Iunie 2009
Din cele ce spuneti, eu nu as accepta sa fiu actionar/asociat. Ceva nu este in regula, de aceea va spun din start sa analizati cu mare atentie aceasta propunere.