avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 761 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... Devenire actionar societate
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

Devenire actionar societate

Buna ziua,
Am urmatoarea dilema:
Am fost chemat la un "interviu" pentru un job si s-a dovedit a fi o propunere pentru a deveni actionar al unei firme care nu are asa mult succes in momentul de fata - cu criza economica.
Firma respectiva se ocupa de marketing, iar eu sunt programator - treaba mea ar fi sa le dezvolt aplicatiile pentru sondaje de opinie online si nu numai.
Momentan firma nu are angajati din ce am aflat.
Devenind actionar unei firme deja existente inseamna ca imi asum responsabilitatea pentru datoriile din trecut ale firmei respective? Pot pune clauze intr-un contract care sa elimine acest lucru, sa nu ma afecteze trecutul firmei respective?
Exista clauze pentru ca celalat actionar - managerul firmei care mi-a propus asta sa nu poata folosi programele dezvoltate de mine, sa le vanda sau inchirieze doar cu acordul meu scris si doar cat timp eu sunt actionar?
Ce alte implicatii exista? Atata timp cat sunt semnate hartii, pot totusi sa dezvolt aplicatia si sa raman fara nimic, iar respectivul, posibil asociat sa foloseasca ce am dezvoltat eu ?
Momentan oricum nu o sa primesc nici un ban nu o sa existe contract de munca presupun din moment ce nu primesc un salariu, doar cand si daca aceasta companie va avea profit. Cu acest lucru ma impac, pentru ca nu ar fi unica sursa de venit.

Daca puteti va rog frumos sa imi raspundeti sa aflu mai multe despre aceasta.
Cel mai recent răspuns: Gabriel Amironesei , Consilier juridic 16:04, 23 Iunie 2009
Din cele ce spuneti, eu nu as accepta sa fiu actionar/asociat. Ceva nu este in regula, de aceea va spun din start sa analizati cu mare atentie aceasta propunere.
Daca insa va decideti sa acceptati, puteti sa o facti numai dupa efectuarea unui control de fond al finatelor publice(DGFP), iar numai dupa aceea sa purcedeti la asociere.
1. Cand deveniti actionar veti raspunde de cativ si de pasiv, in limita cotei de participare la beneficii si pierderi ori la capitalul social.
2. Administratorul societatii raspunde de ceea ce se peterce cu patrimoniul firmei.
3. Veti munci "pe gratis", cand defapt este contributia d-voastra prin munca la functionarea societatii.
4.Puteti sa va aparati dreptul de proprietate intelectuala doar prevazand asta intr-un contract cu societatea.

Cu toate acestea eu va sfatuiesc sa faceti un contract de asociere in participatiune, prin care sa treceti dreptul de proprietate intelectuala asupra programului, si o cota procentuala din incasari.....

Faceti toate acestea fiind asistat de un jurist/avocat.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Asociere pe proiect dannclaudiu dannclaudiu Buna ziua, Exista vreo modalitate de a deveni asociat/actionar al unei firme doar pe un anumit proiect? De exemplu: o persoana fizica dezvolta un soft dar ... (vezi toată discuția)
Asociere adrianabresug adrianabresug o societate are probleme financiare si doreste o asociere cu o alta societate ,este posibila asocierea intre o societate cu raspundere limitata si o societate ... (vezi toată discuția)
Asociere în participatiune Ștefancopac Ștefancopac Salut, imi explici te rog ce insemna asocierea in participatiune ex. Deschid o cafenea iar proprietarul locației imi propune o asociere în participatiune ... (vezi toată discuția)