Domnule, asociatia are un administrator, platit din banii nostri. Care nu are alta treaba decat sa se ocupe de problemele noastre. Nu vad de ce ar trebui sa ma ocup eu sau alt locatar din bloc de aceste probleme din moment ce platim pe cineva pentru acest lucru.
Tocmai aici va atrageam atentia ca datorita neimplicarii sunteti putin cam in eroare. Administratorul pe care-l platiti are cu totul alte atributiuni, nu el se ocupa de recuperarea debitelor. Membrii asociatiei prin reprezentantii alesi, in baza hotararilor adunarii generale decid cu privire la aceasta problema.
Tocmai de aceea va sugeram sa-l sprijiniti pe reprezentantul dumneavoastra, presedintele asociatiei sa actioneze in instanta debitorii cu restante de peste 90 de zile indiferent de cuantumul acestora.
Pentru acesta problema trebuie bugetat in adunarea generala cheltuielile pentru acoperirea serviciilor juridice.
Stimata doamna, in Buzau nu RAM-ul se ocupa de furnizarea apei ci Compania de Apa. RAM-ul are treaba doar cu incalzirea apei calde, pe langa furnizarea de caldura in caloriferele dumneavoastra. Cel mult pentru neachitarea facturilor la energia termica folosita la prepararea apei calde menajere, susnumita regie poate sista incalzirea apei calde. Dar, intrucat acest servicu este "la pachet" cu furnizarea caldurii, nu o vor face. Au si alte metode de a-si recupera datoriile de la asociatiile cu probleme. V-o spun din proprie experienta, nu ca as fi angajatul respectivei regii, ci pentru ca sunt reprezentantul legal al unei astfel de asociatii cu probleme, din pacate. Compania de Apa este responsabila de sistarea furnizarii de apa rece in cazul dumneavoastra. Intrebarea mea este urmatoarea: Dl. presedinte al asociatiei dvs. s-a dus sa discute problema cu dumnealor? Banuiesc ca inainte de a va taia apa, s-a primit la asociatie o instiintare, o somatie de plata, in urma careia sa se ajunga la un consens cu Compania de apa, o esalonare a datoriilor, ceva de gen. Nimeni nu este absurd, dar daca reprezentantii dumneavoastra au stat cumva pasivi, le puteti "multumi" pentru situatia creata. Cei de la Compania de apa sunt destul de deschisi oricarui dialog, nu ca-i laud, dar au totusi intelegere pentru astfel de situatii. S/a docedit din plin in cazul asociatiei mele, unde am facut cu ei o serie de reesalonari si de conventii de plata, cu conditia sa le respectam. Nu prea au interese sa inchida apa, existand riscul sa nu mai fie platite facturile deloc. Si atunci trebuie mers pe calea instantei, cheltuieli de judecata, etc. O fac sa-i mai sperie pe unii "recalcitranti"si ca sa le arate probabil cine este seful. Atata vreme cat ei au monopolul furnizarii acestui serviciu, intr-un oras cu tarife dintre cele mai mari, la astfel de servicii...
Nu administratorul pe care il platiti, trebuie sa se zbata, ci presedintele impreuna cu membrii comitetului executiv care va reprezinta. Si bineinteles si dumneavoastra, ceilalti proprietari pe langa ei. Altfel, dumneavoatra veti fi primii care vor avea de suferit. Administratorul, de multe ori nu prea face parte din asociatia unde este angajat. Presedintele, daca nu este sustinut de ceilalti, nu prea are ce sa faca. Nu ne multumim ca ne achitam de datorii si de celelate contributii de pe lista de plata si atat. Un presedinte doar reprezinta si vegheaza ducerea la indeplinire a hotararilot si deciziilor luate de ceilalti, membri ai aisociatiei sau ai comitetului executiv. Nu poate lua hotarari de unul singur, pentru ca asta poate inseamna in primul rand, un abuz. La primirea primei somatii de plata, reprezentantii dvs. trebuiau sa se prezinte la respectiva societate si sa negocieze o esalonare cu furnizorul. Nu se mai ajungea la situatia asta, cu siguranta.