avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 317 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... PFA angajator - documente necesare
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

PFA angajator - documente necesare

Buna ziua,

Am un PFA din 2012 și functionez pe bază de normă de venit.
De la 1 aprilie 2015 am angajat soția cu fracțiune de normă (1 ora/zi). Am înregistrat la ITM în REVISAL contractul de muncă și am fost la ANAF pentru a mă înregistra ca plătitor de salarii.

Am nevoie de câteva lămuriri referitoare la pașii pe care trebuie sa-i urmez în continuare pentru a fi în deplină legalitate.

1. Am înțeles că trebuie să depun trimestrial declarația 112 - sunt obligat să obțin semnătură digitală sau pot să o depun la ghișeu? Și dacă trebuie obținută semnătură digitală, care este procedura și cam care sunt costurile obținerii ei?

2. Care sunt obligațiile mele (interne) pentru a fi în regulă cu actele aferente acestui contract de muncă? (este obligatoriu control la medicina muncii pentru angajat, se completează niște formulare obligatorii pentru evidența salariilor, fluturași de salariu etc?)

Imi cer scuze că probabil par complet pe lângă subiect, dar am încercat să mă lămuresc de la ANAF și se pare că nici ei nu cunoșteau prea bine procedura fiscală în cazul meu.

Mulțumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: nicusorproca , utilizator 22:57, 9 Aprilie 2015
nicusorproca a scris:

....
2. Care sunt obligațiile mele (interne) pentru a fi în regulă cu actele aferente acestui contract de muncă? (este obligatoriu control la medicina muncii pentru angajat, se completează niște formulare obligatorii pentru evidența salariilor, fluturași de salariu etc?)
....


Potrivit art. 27, alin. (1) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii republicat, o persoana poate fi angajata in munca numai in baza unui certificat medical, care constata faptul ca cel in cauza este apt pentru prestarea acelei munci.

In acest sens, angajatorul are obligatia sa asigure accesul candidatilor/salariatilor la serviciul medical de medicina a muncii, astfel cum prevede art. 186 din Codul muncii.

Rezultatul examenului medical se inregistreaza intr-un dosar medical.
Medicul specialist de medicina muncii, in baza fisei de solicitare a examenului medical la angajare, fisei de identificare a factorilor de risc profesional, dosarului medical si a examenelor medicale efectuate, completeaza fisa de aptitudine cu concluzia examenului medical la angajare: apt, apt conditionat, inapt temporar sau inapt pentru locul de munca respectiv.

Detalii : www.avocatnet.ro/content/art...

Acordarea salariilor se poate face prin virament bancar sau cash.

Art. 168 C.mun.
(1) Plata salariului se dovedeşte prin semnarea statelor de plată, precum şi prin orice alte documente justificative care demonstrează efectuarea plăţii către salariatul îndreptăţit.
(2) Statele de plată, precum şi celelalte documente justificative se păstrează şi se arhivează de către angajator în aceleaşi condiţii şi termene ca în cazul actelor contabile, conform legii.

Fluturasii de salariu nu sunt documente obligatoriia se elibera de catre un angajator.
Inteleg. Momentan sotia a luat doar adeverinta de la medicul de familie pentru angajare. Deci va trebui sa mearga si la medicina muncii.
Multumesc pentru raspuns.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Afecteaza depresia la angajare? oana205 oana205 Buna ziua, Prietenul meu, in urma unei tragedii, a intrat in depresie si a fost la psihiatru. I s-au dat antidepresive. Acum figureaza in sistem cu depresie. ... (vezi toată discuția)
Caut avocat Diana Ana Diana Ana Am și eu nevoie de o consultație juridică pe probleme de muncă. (vezi toată discuția)
Angajatorii si medicina muncii Octavia Turbatu Octavia Turbatu http://www.legislatiamuncii.manager.ro Potrivit art. 6 din Legea securitatii si sanatatii in munca 319/2006, angajatorul are obligatia de a asigura ... (vezi toată discuția)