avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1015 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Factura cumulata pe 8 ani de consum gaz
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Factura cumulata pe 8 ani de consum gaz

Buna ziua,

Mi-am cumparat apartament in 2007, in Bucuresti. Evident, mi-am facut contracte noi la utilitati pe numele meu. La Distrigaz am avut probleme: nu imi emiteau facturi. La inceput am fost si am semnalat aceasta problema, apoi am platit in avans prima luna. A doua oara nu au vrut sa imi accepte plata in avans, si de aici a inceput birocratia tipic romaneasca, de am fost trimis de la birou la birou pret de cateva ore. In cele din urma a fost inregistrata o sesizare ca nu mi-au fost emise facturi. De atunci, liniste si pace. Dupa 6 luni am inceput sa caut si partea a doua a contratului pe care l-am semnat, partea cu obligatiile lor, care in mod evident, nu sunt anexate contractului. Acolo am gasit ceea ce asteptam, si anume obligatia lor de a ma factura. Contoarul a fost citit in fiecare luna, avand in vedere ca este pe scara impreuna cu restul apartamentelor din bloc care primesc facturi lunar. Azi dimineata ma trezesc cu o factura in cutia postala de la GDF Suez, cei care au preluat Distrigaz Sud, in valoare de 24.000 lei, perioada facturata fiind de o zi, intre 18.02 2015 si 19.02.2015. Au facturat toata diferenta de index la cursul actual, cu tva-ul actual, fara nici o penalitate suportata de ei. Bani pe care evident nu ii am sa ii dau toti odata, si nici nu cred ca este corect sa ii platesc toti. Daca eu nu plateam o factura de acum 8 ani, azi costul penalizarilor era de 50000 de ori mai mare decat factura.. Obligatiile sunt mutuale, trebuiesc respectate de ambele parti, penalitatile de asemenea.
Intrebarile mele:

1. Tinand cont de faptul ca nu a fost emisa nici o factura si nici nu am fost facturat sau somat la plata, contactat sau actionat in instanta etc., exista un termen de prescriptie pentru consumul aferent anilor respectivi? Sunt 8 ani in total de consum.
2. Faptul ca nu si-au indeplinit obligatiile nu ii penalizeaza in nici un fel?
3. Faptul ca acum imi cer sa platesc consumul de acum 8 ani cand metrul cub de gaz era mult mai ieftin fata de astazi, iar TVA-ul era mai mic este incorect, ce pot face in aceasta privinta? Ar trebui sa imi emita factura pe fiecare luna, la costul din luna respectiva, conform indexului citit lunar.

Orice alt sfat este binevenit, m-am saturat de aceste abuzuri in care daca ei gresesc nu conteaza pt ca nu facem nimic si plecam capul., dar noi platim penalizari cu duiumul daca am calcat stramb, si cateodata nici din vina noastra.

Va multumesc pentru ajutor.
Cel mai recent răspuns: mircea86 , utilizator 02:51, 15 Aprilie 2015
Domnule Dascalu, nu este nici un clenci ascuns si este exact cum am spus.. Presupun ca in acel soft, o persoana, nu a bifat "contract activ" sau ceva de genul. Luni voi merge sa fac o reclamatie si la protectia consumatorului si voi merge si la ei sa contest factura..
Ceea ce vi se intampla este nefiresc din mai multe puncte de vedere, unele amintite mai sus.
Dar orice abonat stie ca daca nu-ti achiti factura la gaz, dupa 2-3 luni se sisteaza furnizarea gazului si nu asteapta furnizorul 8 ani. Faptul ca nu vi s-a oprit gazul acum 7 ani si 7 luni, este iar o aberatie. Daca atunci vi se oprea gazul, luatilegatura cu furnizorul, vedeati cauza...
Eu va sugerez, inainte dea merge la protectia consumatorului si inainte de instanta, sa mergeti in audienta la sefii furnizorului. Stati de vorba fata in fata cu directorul lor, poate cu alti sefi de servicii ce vor fi chemati de director si va lamuriti. Cu aceasta ocazie puteti negocia si o esalonare a platii, o diminuare a facturii (sa platiti doar ceva estimat pe ultimii 3 ani) si apoi sa primiti facturi lunar, trimestrial... asa cum o sa stabiliti prin contract.
S-a intamplat si la mine. M-am mutat intr-un apartament si am aflat ca nu primesc facturi de la GDF Suez. Am sunat la RC, am mentionat numarul contorului si ei NU AU VRUT sa face nimic. M-au cerut sa vin personal la sediul GDF-ului (in Bucuresti) care am refuzat (ce rost are daca contorul exista si am sesizat acest lucru telefonic) si nici n-au trimis pe cineva pentru a face o verificare la locul faptului (apartamentul meu).. Trei ani mai tarziu m-am trezit cu prima factura (6600 RON, fara penalizari!) pentru ca banuiesc un ”destept” la GDF in sfarsit a introdus datele in sistem. Am platit 2000 RON cash, si restul in 6 rate si s-a rezolvat (pentru ca din principiu n-am vrut sa platesc toata suma intr-o singura transa)

In cazul dvs vorbim despre o suma mult mai mare, dar fapt este ca ati consumat aceasta cantitata de gaz, si din punctul meu de vedere n-ati facut demersuri suficiente pentru a primi facturi mai devreme. Acuma v-ati trezit cu o factura pentru un consum de 8 ani de zile. Ce ati dvs facut in 8 ani de zile ? Ati luat mai multe initiative? Ati trimis 100 de sesizari la GDF? Ati fost in audienta? Sau ....ati lasat lucrurile (cum am facut si eu!) si acum sunteti revoltati ca ati primit factura cu o suma de 24000 RON?

In dezfavoarea dvs se aplica si art 14 in Noul Cod Civil,

Articolul 14: Buna-credinta
(1) Orice persoana fizica sau persoana juridica trebuie sa isi exercite drepturile si sa isi execute obligatiile civile cu buna-credinta, in acord cu ordinea publica si bunele moravuri.


Sfatul meu: asumati-va ca ati consumat aceasta cantitata de gaz, si platiti-va (in mai multe rate).
Ideea este ca din moment ce benefiezi de o utilitate se presupune ca te gandesti ca acea utilitate nu este gratis.
Consumi apa, energie, gaz , trebuie sa le platesti. Pana si apa de ploaie se plateste!
Nu are importanta ca nu a trimis 100 de sesizari, in mod cert daca se oprea gazul se ducea la furnizor si rezolva problema facturarii dar cum furnizorul nu a oprit gazul....

Ce este cel mai important este faptul ca nu pot cere decat plata pe ultimii trei ani indiferent ca au emis/trimis facturi in ultimii 8 ani si nu au fost platite.
Chiar si daca nu au emis facturi se prescrie consumul? Am gasit articolul de lege la care faceati dvs referire mai devreme, cu prescrierea datoriilor, dar acolo scrie ca sa masoara 3 ani de la data expirarii termenului de plata a facturii, factura care in cazul meu, nu exista.. Ei nu au emis nimic timp de 8 ani.

Referitor la restul comentariilor, ceea ce am spus eu este diferit:

1. Ei nu isi asuma nici o penalitate pt faptul ca nu si-au indeplinit obligatia lor contractuala. Eu am facut sesizare, insa intradevar nu m-am tinut de capul lor. Dar era obligatia LOR sa ma factureze, conform contractului. Obligatie neindeplinita si trecuta cu vederea, asa cum probabil ar fi trecut si ei cu vederea daca nu imi plateam o factura timp de 3 luni din motive obiective, nu?

2. Ei au facturat cosumul din 2008 de ex la pretul de 2014. Ceea ce nu e tocmai corect, deoarece in 2008 era pretul de ~ 6 ori mai mic.. Poate dvs vi se pare corect, mie nu..
Ultima modificare: Miercuri, 15 Aprilie 2015
mircea86, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

"furt electricitate" buna ziua! speta este urmatoarea: in luna august 2020, se face ... Capitan Mirela Capitan Mirela Buna ziua! Speta este urmatoarea: In luna august 2020, se face inlocuirea instalatiei electrice la un apartament, procedura facuta de catre un electrician. ... (vezi toată discuția)
Abuzurile celor de la gaze... Enkde Enkde Buna, as dori sa expun public si sa stiu cat de legal este felul cum actioneaza cei de la gaze in Brasov - GDF Suez Energy... In data de 19.07.2013, ora ... (vezi toată discuția)
Debransare abuziva gdf suez matei33 matei33 Va prezint urmatoarea situatie: Din neglijenta nu am transmis la timp indexul la gaze, motiv pentru care furnizorul a facturat in baza unor estimari total ... (vezi toată discuția)