avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 987 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Salarii Plata suma in plus la salariu
Discuție deschisă în Fiscalitate - Salarii

Plata suma in plus la salariu

Buna ziua,

Unui salariat i s-au calculat si platit sume in plus la salariu, timp de 3 luni.
Este corect sa se recupereze sumele in plus platite, retinandu-se din salariu in urmatoarele luni?
Din punct de vedere contabil cum se poate regla? Trebuie facute state rectificative?
Cel mai recent răspuns: elena-f-b , utilizator 15:29, 17 Aprilie 2015
Despre retinerea din salariu , vi s-a raspuns aici :
www.avocatnet.ro/content/for...

D.p.d.v. contabil, se vor intocmi documentele rectificative care vor contine suma exacta de plata.

"Potrivit prevederilor pct. 129 din Normele metodologice pentru aplicarea art. 59 din Codul fiscal aprobate prin H.G. nr. 44/2004, in situatia in care se constata elemente care genereaza modificarea veniturilor din salarii si/sau a bazei de impunere aferente veniturilor unei persoane fizice, pentru care angajatorul a efectuat calculul impozitului lunar, recalcularea drepturilor respective si stabilirea diferentelor de impozit constatate se efectueaza pentru luna la care se refera, iar diferentele de impozit rezultate vor majora/diminua impozitul datorat incepand cu luna constatarii.

Astfel, intrucat salariul platit nu reflecta situatia corecta, va trebui sa rectificati atat statul de salarii, cat si declaratiile aferente depuse. Pentru luna in care ati calculat si platit un salariu mai mare decat cel cuvenit, veti corecta statul de plata, intrucat documentul intocmit initial nu reflecta contraprestatia muncii depuse de salariat in ceea ce priveste cuantumul salariului cuvenit.

Veti calcula diferentele de salariu platite in plus pentru salariatul caruia i s-a calculat gresit salariul, urmand ca salariatul sa restituie diferentele de salariu acordate in plus, respectandu-se prevederile art. 272 alin. (1), 273 si art. 164 alin.(1) din Codul muncii.

"Salariatul care a incasat de la angajator o suma nedatorata este obligat sa o restituie."

Obligatia de restituire a sumelor nedatorate incasate de la angajator, prevazuta de art. 272 alin. (1) din Codul muncii, poate interveni si atunci cand salariatul a primit o suma de bani cu titlu de salariu, premiu sau indemnizatie care nu i se cuvenea sau la care nu era indreptatit. In acest sens, trebuie instiintat salariatul cu privire la situatia intervenita, pentru a avea cunostinta despre operatiunile de corectie ulterioare, documentul in baza caruia se va face corectia putand fi, in functie de procedurile interne ale societatii, fie un raport al serviciului financiar-contabilitate, fie decizia administratiei societatii.

Desi din coroborarea art. 164 alin. (1) cu art. 272 alin. (1) din Codul muncii, modalitatea de recuperare a diferentei de salariu ar fi exclusiv prin plata integrala a salariului urmata de incasarea sumelor platite de salariat la casierie, consideram ca retinerea pe stat a diferentei, avand insa ca suport legal cererea salariatului de a parcurge aceasta procedura, nu incalca dispozitiile legale cu privire la retinerile din salariu".
Sursa : [ link extern ]
Pe mine ma interesa si din punct de vedere contabil de aceea am postat si aici.
Multumesc pentru raspunsul complet.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Concediu de odihna necuvenit corapeptea corapeptea Buna ziua, Am nevoie de un sfat urgent. Am un angajat care in perioada ian-martie a efectuat 21 de zile de concediu de odihna. Pe data de 03 aprilie a ... (vezi toată discuția)
Teapa? helmut72 helmut72 Va rog sa ma ajutati daca puteti. Lucrez la o firma si sunt platit salar fix + comision. dupa ce s-a schimbat contabilul sef, vor sa-mi retina din salar o suma ... (vezi toată discuția)
Inregistrare gresita a deducerii in state de plata denisel denisel Am si eu o mare nelamurire si sper sa ma puteti lamuri dvoastra. Societatea de contabilitate cu care colaboram a facut o greseala in statele de plata ( eu ... (vezi toată discuția)