Buna ziua,
Ma confrunt cu o problema:
- am depasit plafonul de 420.000 lei si ANAF, nu imi accepta dreptul prin lege de a deveni platitor de tva, mi a respins dosarul pentru 3 motive:
1. firma veche care este cesionata in anul 2011, nu rezulta cazier fiscal sau judiciar
2. sediu la cabinet de avocatura
3. lipsa semnatura digitala(rezolvata intre timp)
Din pacate din 01.02.2015 este o procedura noua privind inregistrarea in scopuri de TVA.Atunci a intrat in vigoare Ordinul ANAF112/2015,care prevede posibilitatea respingerii inregistrarii in scopuri de tva,chiar daca s-a depasit plafonul de scutire.
Pana la 31.01.2015 la depasirea plafonului de scutire (220.000 lei) inregistrarea se facea automat,dupa depunerea unei cereri.
dpdv al TVA dvs va veti confrunta cu urmatoarele probleme:
- la achizitii nu veti avea drept de deducere
- la emiterea facturilor nu veti putea trece valoarea TVA-ului
- dar insa veti avea obligatia de a plati TVA pt livrarile sau prestarile,dupa depasirea plafonului
Aceeasi problema o intampin si eu acum. Dar sincer, nu inteleg cum vine treaba asta, legal si economic corect.
Eu de exemplu, sunt proiectant, iau proiecte sa zicem cu 10000 euro(fara TVA). Mai departe subcontractez celelalte specialitati pentru 8000 euro. In concluzie, eu raman cu 2000 euro.
Acum imi spuneti ca statul vine si imi zice, ca din cei 10000 de euro, eu trebuie sa achit 2400 euro tva? Adica va trebui sa ma imprumut, sau cum?
Sigur are o baza legala toata treaba asta? Nu se poate contesta? Ca in felul asta, exista o singura solutie : sa inchid firma si sa ma apuc de altceva.