avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 912 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Impozit pe venit, ... Declarare venituri obtinute din strainatate
Discuție deschisă în Fiscalitate - Impozit pe venit, CAS, CASS

Declarare venituri obtinute din strainatate

Buna ziua,
Sunt programator cu facultatea de automatica si calculatoare terminata si cu licenta luata. Sunt angajat la o firma din romania, de unde primesc un salar si platesc atat eu cat si angajatorul toate darile catre statul roman. Mai putin impozitul pe venit (16%)potrivit prevederilor Codului Fiscal (art. 55 alin. 4 lit. l), completate cu cele din Ordinul 1479/2013, angajaţii care desfăşoară activităţi de creare programe pentru calculator sunt scutiţi de impozit pe salarii. In timpul liber lucrez pentru o firma din SUA, care este tot din domeniul IT, si lucrez tot ca programator IT. Mentionez ca job-ul l-am gasit on-line. Aceasta firma ma plateste prin paypal. intrebarea mea este .......
- trebuie sa declar aceste venituri la fisc? in ce calitate?
- trebuie sa platesc impozit la aceste venituri incasate tot ca salar?
- cum trebuie sa arate contractul dintre mine si firma din sua? trebuie inregistrat undeva acest contract?
va multumesc !
Cel mai recent răspuns: adusca , utilizator 13:58, 2 Mai 2015
Da, trebuie declarate la ANAF, intrucat sunteti rezident fiscal in Romania. Natura lor este de venituri din activitati independente (presupun ca aveti sau veti avea o conventie de colaborare cu firma din SUA, iar nu un contract de munca).