Am o problema cu o amenda pe care am primit-o. Imediat ce am primit pv amenda am efectuat plata folosind mobile internet banking - aplicatie pe telefon. Trebuia sa fac plata intr-un cont de Trezorerie, in termen de 48 ore, ca sa pot plati jumatate. Am efectuat plata imediat, in aceeasi cu pv amenda, dar dupa 3 zile banca m-a anuntat ca am primit banii inapoi pe motivul ca am scris in loc de CUI-ul institutiei care mi-a dat amenda, CUI-ul firmei mele. Acum sunt in situatia in care trebuie sa platesc toata amenda.
Am verificat aplicatia si am vazut ca atunci cand vreau sa fac o plata catre un cont de Trezorerie, aplicatia imi completeaza automat campul CUI (care e obligatoriu) cu CUI-ul firmei mele. Evident, eu am fost indus in eroare ca mi-a aparut automat completat cu CUI-ul meu.
Intrebarea mea este daca banca poate fi tinuta responsabila pentru aceasta plata gresita. Din cate stiu eu, exista o legislatie in legatura cu formularele (de contracte, de accept licente... etc) in care nu se pot trece informatii implicite acolo unde clientul are posibilitatea de a alege.
Poate sa-mi spuna cineva care e aceasta lege care reglementeaza modul in care se scriu formularele/contractele, pentru a nu deruta clientii. Probabil tine si de OPC.
Dupa logica care o spuneti, intotdeauna esti vinovat in orice situatie pentru ca nu te-ai asigurat 100% inainte de greselile altora. Si intr-un accident auto este SI vina ta pt ca nu te-ai uitat sa vezi daca cel care a intrat in tine nu s-a asigurat. Asadar, aici vorbim din punct de vedere legal, nu moral. Poate este SI vina mea, dar cine este responsabil LEGAL de efectele acestei situatii?
De asemenea, ma intereseaza legea care spune ce mentionam de modalitatea de completare a unui formular. A fost o lege prin care si la software in momentul in care instalezi un program - inainte apareau termenii si conditiile bifate din oficiu cum ca ai fi de acord cu ele. Dar acum utilizatorul trebuie sa bifeze singur, tocmai pentru a se asigura ca cel care bifeaza optiunea "sunt de acord cu termenii si conditiile" o face in cunostinta de cauza.
nu ai ce face. eu am platit cu cardul unei banci f importante factura de curent cu 15 zile inainte de scadenta..... si deoarece furnizorul nu a acceptat plata pt ca nu corespundea titularul cardului cu numele de pe factura nu a fost inregistrata plata..... dupa 34 de zile am fost debransat....... raspunsul bancii a fost simplu..... am uitat sa returnam banii si banii au aparut iar pe card la 5 min dupa ce am inceput sa fac scandal. asa ca banii au stat 34 de zile undeva intre banca si furnizor... eu am stat linistit ca factura e platita pina cind am ramas fara curent:))
Am fost nervos, contrariat dar in drum spre casa am fost oprit de rutier pt un control de rutina si cind am scos buletinul din buzunar si miam amintit in ce tara sunt.... asa ca e normal:))