Ii rog pe cei care stiu despre legile care guverneaza calculul cheltuielilor de intretinere ptr un apartament NELOCUIT de peste 1an sa-mi spuna si mie care sunt legile respective si, daca se poate, detalii.
Ma intereseaza, in conditiile in care nu locuieste nimeni acolo de aproape 2 ani, daca si in ce proportie sunt obligat ca proprietar sa platesc:
- lumina comuna
- apa consumata ptr curatenie in bloc
- revizia liftului (stau la etajul 1 si liftul are usa blocata la noideci nu-l folosim niciodata)
- gazele (am aragaz electric si sunt pusa sa platesc la fel ca si cei care locuiesc acolo, pe persoana)
- revizia interfonului in conditiile in care nu am montat interfon in apartament si merg acolo numai 1 data pe luna ptr a plati intretinerea.
- reparatii de coloana de apa si din subsol in conditiile in care nu folosesc aceste instalatii absolut de loc de peste 1 an.
- in schimb desi nu am umblat la apa calda de mai mult timp si pe conducat s-au facut 2 reparatii intr-un an, intrarea spre casa din conducta verticala s-a infundat si a trebuit sa platesc eu ptr desfundarea unei instalatii noi, facuta acum un 1,5 ani.
Este normal sa fiu trecut cu 1 persoana la intretinere desi nu sta NIMENI acolo din motive obiective? Caci de aici provin cheltuieli ptr niste servicii de care eu nu beneficiez.
Multumesc!
Ca nu ati avut probleme cu vechiul administrator, ca nu v-a pus la plata cheltuielile care se repartizeaza pe cota-parte de proprietate, nu inseamna ca avea si dreptate si ca a procedat corect, el a facut abuzuri, pentru ca ori nu a cunoscut legea ori nu a respectat-o v-a scutit pe dumneavoastra in detrimentul celorlalti proprietari care va plateau si cotele dumneavoastra. Eu nu spun ca tot ce v-a calculat noul administrator este corect, sunt anumite cheltuieli care se repartizeaza doar pe numar de pesoana. Va puteti adresa presedintelui, care este tatal administratorului (o mica mare neregula), sa il rugati sa va faca calculul confor Legii 230/2007 si HG 1588/2007, iar in caz contrar va adresati serviciului specializat din Primarie.
Dar nu trebuie sa plecati cu prejudecata ca "Toti administratorii si presedintii fura" pentru ca asa nu o sa rezolvati nimic, de la vorba la fapta este cale lunga si o sa trebuiasca sa si dovediti ceea ce spuneti!
Nu domnule thran. Vechiul administrator nu a facut nereguli ptr mine. Am platit toate cheltuielile pe cpi. Dar nu mi-a cerut nici lumina pe scara, nici gunoiul, nici apa (pierderile) comuna si nici cheltuielile administrative care azi in tabelele afisate sunt de 2,5lei si ca acestea se taxeaza pe persoana (asa sustinea administratora noua) si nu am avut replica. Acum ca stiu legea e altceva. Si da, sper sa ajungem la o intelegere amiabila, dar cu oameni care iti impun niste aberatii inafara legii nu vad cum sa ajungi la pace fara alta interventie.
Intrebare: ati facut cerere pentru scoaterea de la intretinere? Si, fireste, aceasta cerere a fost aprobata? De aici pornesc unele calcule. Nu reiese din intrebare daca ati facut acest demers obligatoriu.
Da domnule. Se stie ca nu locuieste nimeni acolo de la moartea bunicii, acum 10 ani. In plus am cerere facuta in fiecare toamna catre ISTA,vizata musai de presedinte asoc. Decizia de a pune o persoana la intretinere este a administratorei. Cat au fost doar 5 lei pe luna nu a fost o problema. Acum insa s-a ajuns la 30. Legea este si ptr ceilalti, nu numai ptr mine, care platesc.
Doamna
Cu riscul de a nu fi in asentimentul Dvs. asta e legea !
Sunt exact in situatia Dvs. si la intretinere sunt:
- nr. pers loc = 0
- nr. pers la intretinere = 1
In apart. meu ( nelocuit ) nici nu mai exista aragaz... asa, si ? platesc gaze ca toti ceilalti
( proportional, bineinteles )
Legea nu va incuraja niciodata "mosieri / burgheji" ca noi, adica ori inchiriem proprietatile, ori le vindem... ori platim !
Am avut o revelatie... e bine sa ai proprietati, pana incep problemele... ori te inunda altii, ori se sparge o tzeava comuna exact in dreptul proprietatii Dvs. ( sau a mea, a altora, etc ) caz in care iar ajungem la scos bani din buzunar...
Cu stima.