avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 706 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... interfon din fondul de reparatii
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

interfon din fondul de reparatii

In primul rand prezentarea situatiei.
Detin un apartament in orasul natal iar proprietarii de pe scara au hotarat sa schimbe usa de la intrarea in scara si sa monteze un interfon din cauza mai multor furturi din boxele aflate la subsolul blocului.
Au discutat cu asociatia dar se pare ca ofertele gasite de AP sunt mai mari decat ce au reusit ei sa obtina prin negociere pe cont propriu. Un vecin m-a contactat ptr a-mi da acordul si i-am spus ca sunt de acord in conditiile in care se foloseste din fondul de reparatii.
Mi-a spus ca administratorul l-ar fi informat ca foloseste banii din fondul de reparatii la plata datoriilor catre furnizori deoarece sunt cativa restantieri cu datorii foarte mari.

Si acum intrebarile.
1.Se pot folosi banii din fondul de reparatii pentru montarea unui interfon si a unei usi din termopan la intrarea in scara? Raspunsul banuiesc ca este afirmativ fiind vorba de parti comune. Blocul are 4 scari, se pot folosi banii din fondul de reparatii al blocului numai ptr o scara sau trebuie sa plateasca doar proprietarii de pe scara respectiva?

2. Fondul de reparatii se tine separat precum fondul de rulment?

3. Pot cere AP o situatie a utilizarii fondului de reparatii propriu pe o anumita perioada (1-2 ani)?

4. Pot cere AP ca din fondul de reparatii propriu acumulat sa se plateasca partea ce imi revine ptr interfon si usa?

5. Cum se stabileste fondul de reparatii si ce valoare poate avea?

Referitor la prima intrebare am si urmatoarea nelamurire.
Vecinii mei au strans banii din "usa in usa", fara a apela la asociatie pentru cele doua imbunatatiri, cum isi vor lua banii de la asociatie ptr plata furnizorilor din moment ce eu le-am spus sa ii ia din fondul de reparatii? :( Sau altfel spus, ii vor putea lua de la asociatie?


Cel mai recent răspuns: cyan , moderator 09:38, 15 Mai 2015
Fondul de reparatii si utilizarea lui se decid de adunarea generala prin aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli.
Fondul de reparatii se tine separat de cei care nu stapanesc legile contabilitatii. Altfel, el se evidentiaza pe registre, fise si conturi specifice. Si, fireste, prin situatia patrimoniala activ/pasiv.
Fireste ca puteti cere o situatie a utilizarii fondului de reparatii pe ultimii 2 ani: ramane sa se si decida in sensul asta.



Sa inteleg ca nu pot cere ca din din contribuitia mea la fondul de reparatii sa se utilizeze pentru montajul usii si al interfonului?:(( #-o

Trebuie sa se intruneasca comitetul executiv ptr a primi raspuns cu privire la utilizarea fondului de reparatii sau este suficient ca in baza cererii adresate presedintelui AP administratorul sa imi prezinte o situatie?
1. Da, chiar este recomandabil, atata timp cat in evidentele fondului de reparatii exista suma necesara montarii unei usi de termopan si interfon, sa se foloseasca acest fond de reparatii al scarii unde se face interventia.

2. In evidentele contabile, da. Din punct de vedere al banilor lichizi sau conturi in banca, banii din toate sursele sunt tinuti la gramada - in casa sau in banca.

3. Da, puteti cere, conform cu art.10 din Legea 230/2007.

4. Repartizarea sumelor de plata sau folosirea fondului de reparatii se face in mod unitar pentru toti proprietarii. Nu se poate face pentru unii pe lista si pentru altii din fondul de reparatii.

5. Fondul de reparatii se stabileste de catre comitetul executiv, deobicei in baza unui buget de venituri si cheltuieli votat in AG si calculat in functie de cota-parte indiviza, idem cu folosirea lui.

Ideea cu folosirea banilor din fondul de reparatii pentru plata furnizorilor este ca de fapt banii sunt imprumutati din acest fond din cauza restantierilor si a faptului ca prin neplata cotelor de intretinere curente, administratorul nu a avut bani lichizi sa plateasca facturile, situatie in care s-a imprumutat din fondul de reparatii.
Dar acesti bani lichizi ar putea fi pusi la loc in cazul in care se recupereaza si cand se vor recupera restantele de la proprietari.
Daca voiau sa faca o treaba corecta, administratorul trebuia sa le dea chitanta pentru acesti bani stransi din usa-n usa, chitanta pe care sa se scrie clar ca sunt pentru fondul de reparatii si in paranteza pentru montare usa si interfon, ii trecea in evidenta fondului de reparatii si tot de acolo ii scotea cand trebuia sa achite lucrarea.
Totusi, aici e vorba de o evidenta foarte clara cu cine a contribuit si cine nu a contribuit pentru ca in timp sa se poate regla situatia in mod echitabil.
@elga50, :flowersblue:!

Buna ideea cu eliberarea chitantei pentru banii stransi pe lista si introducerea lor ca fond reparatii pentru scara.

Astfel vor putea sa ia si din banii cu care am contribuit si eu la fondul de reparatii, aceasta cred ca este calea legala.

O sa discut cu vecinul meu sa ii prezinte administratorului ( de fapt, administratoarei, cred ca m-am exprimat corect:)) aceasta optiune. Pana la urma este vorba despre imbunatatirea partilor comune.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Repartizare cheltuieli pe scara strutzzy strutzzy Va rog sa ma ajutati si pe mine cu un sfat in urmatoarea problema. Blocul in care locuiesc este format din 3 scari. Avem asociatie de proprietari. Proprietarii ... (vezi toată discuția)
Suportarea si repartizarea cheltuielilor pansela pansela Desi am contorizare individuala la toate serviciile , Asociatia de proprietari ma obliga la plata unei taxe de apartament fara sa imi livreze nici un ... (vezi toată discuția)
Cheltuieli comune la bloc dorintent dorintent Buna ziua ,as dori sa fiu lamurit pe cat se poate ,locuiesc intr-un bloc in oradea cu 20 de apartamente din care 8 sunt cu 3 camere si 12 cu 2 camere,azi vara ... (vezi toată discuția)