Buna seara. Nelamurirea mea este legata de modul in care se poate rezolva o neefectuare a concediului de odihna din anul 2013, dat fiind ca in data de 01 iulie 2013 am intrat in concediu de maternitate. Mentionez ca lucrez in invatamant, cu norma intreaga, titular pe post. Nu am primit niciun ban pentru concediul de odihna si nici nu am avut cand anume sa il efectuez.Cum trebuie sa procedez ca sa beneficiez de ceea ce mi se cuvine?Multumesc anticipat.
Compensarea in bani a CO neefectuat este posibila numai in situatia in care inceteaza raportul de munca.
Ordinul nr. 5.559/2011 privind Normele metodologice privind efectuarea concediului de odihna al personalului didactic din invatamant
Art. 11
(1) Efectuarea concediului de odihnă este întreruptă în următoarele situaţii:
a) cadrul didactic se află în concediu pentru incapacitate temporară de muncă;
b) cadrul didactic se află în concediu de maternitate;
c) cadrul didactic este chemat să îndeplinească îndatoriri publice;
d) cadrul didactic este rechemat, prin dispoziţie scrisă a conducerii unităţii, numai pentru interese de serviciu urgente sau neprevăzute care fac necesară prezenţa sa în unitate/instituţie.
(2) În situaţia rechemării, unitatea/instituţia are obligaţia de a suporta toate cheltuielile cadrului didactic şi ale familiei sale, necesare în vederea revenirii la locul de muncă, precum şi eventualele prejudicii suferite de acesta ca urmare a întreruperii concediului de odihnă. Cadrul didactic beneficiază, în acest caz, cel puţin de rambursarea cheltuielilor de transport şi a cheltuielilor legate de efectuarea concediului de odihnă în altă localitate, echivalentă cu sumele cheltuite pentru prestaţia de care nu au mai putut beneficia din cauza rechemării.
(3) Pentru cazurile de întrerupere a concediului de odihnă prevăzute la alin. (1), cadrele didactice au dreptul să efectueze restul zilelor de concediu după ce au încetat situaţiile respective sau, când aceasta nu este posibil, la o dată stabilită printr-o nouă programare.