O rugaminte, va rog! Ce rubrici sunt obligatorii in tabelul de intretinere la bloc, conform carei legi? Cum trebuie intocmit tabelul de intretinere la bloc ,si sa respecte legea care prevede acest lucru?
O lista a cotelor de intretinere trebuie sa contina toate informatiile/valorile, care insumate rezulta totalul de plata pe luna aferenta
Lista de intretinere contine un numar de 5 mari rubrici/categorii de date
Prima rubrica este baza de calcul ,care la randul ei are mai multe rubrici ( coloane )
1- Numar apartament
2- Numar persoane
3- Cota parte
4- Suprafata utila
5- Metri cubi apa rece
6- Metri cubi apa calda
A doua categorie este cea care evidentiaza valorile care stau la baza totalului de plata. Aceste valori sunt repartizate in functie de categorie
1-Cheltuieli/index contoare individuale , respectiv MC apa calda si apa rece
2-Cheltuieli pe numar de persoane , salubritate, gaze naturale, energie electrica
3- Cheltuieli pentru incalzire apartament
4- Subventie incalzire
5-Celtuieli pe cota parte unde intra valorile pentru ascensor, cheltuieli administrative, salarii, prestari servicii,contract de administrare,indemnizatii,buget de stat,reparatii asociatie,comision bancar apa rece/calda parti comune, apa meteorica, taxa calcul repartitoare
6-Fond reparatii
7-Penalizari procentuale
8-Corecti impartire
A treia rubrica categorie TOTAL LUNA unde se regaseste total suma de plata
A patra rubrica, RESTANTE , unde se consemneaza eventualele restante la cote intretinere, penalizarii, restante la fonduri.
A cincea rubrica TOTAL GENERAL PLATA
In lista de intretinere la rubrica apa rece/calda se consemneaza valoarea
facturii,consumul,valoarea mc,diferente apa,coeficient/apartament
la sfarsit lista de intretinere trebuie sa contina semnatura administartorului,a presedintelui,semnatura si stampila cenzorului care vizeaza pentru legalitate
Art. 21, al. 2 din HGR. nr. 1588/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari: "Asociaţiile de proprietari organizează şi conduc contabilitatea în conformitate cu reglementările contabile pentru persoanele juridice fără scop patrimonial, aprobate prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor."
Modelul Listei de plată a cotelor de contribuție la cheltuielile asociației de proprietari, (cod 14-6-28) e prevăzut în Anexa 2 la Ordinul nr. 1969/2007 al ministrului economiei si finantelor privind aprobarea reglementărilor contabile pentru persoanele juridice fără scop patrimonial.
Anexa 2, cap. 2, pt. 4. la Ordinul nr. 1969/2007: Modelele formularelor, comune pe economie, pot fi adaptate în funcţie de specificul şi de necesităţile persoanelor juridice fără scop patrimonial, cu condiţia respectării conţinutului minimal de informaţii şi a normelor metodologice de întocmire şi utilizare a acestora.
Practic, asezarea in paginase poate modifica, se pot suplimenta nr de rubrici, dar nu se pot reduce rubricile din ordn.
anissia
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
in acest OMEF 1969 la formulare am vazut ca la sfarsitul listei exista 2 tabele cu cheltuielile totale ptr apa, gaz, etc; lucru care mi se pare foarte corect ptr ca astfel oricine isi poate verifica calculul intretinerii. Dar aceste rubrici sunt obligatorii, pentru ca eu nu am vazut aceste tabele si calcule pe listele de intretinere?