avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 183 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Asigurarea copiilor minori
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Asigurarea copiilor minori

Daca ambii parinti nu au asigurare de sanatate, atunci copilul minor este asigurat de sanatate ?
Ultima modificare: Joi, 21 Mai 2015
popnicolae, utilizator
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 12:29, 21 Mai 2015
1. Din Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii:

Art. 213. - (1) Urmãtoarele categorii de persoane beneficiazã de asigurare, fãrã plata contribuţiei:

a) toţi copiii pânã la vârsta de 18 ani, tinerii de la 18 ani pânã la vârsta de 26 de ani, dacã sunt elevi, inclusiv absolvenţii de liceu, pânã la începerea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni, ucenici sau studenţi şi dacã nu realizeazã venituri din muncã;
...

2. Copilul minor este asigurat la sanatate, fara plata contrtibutiei, chiar daca parintii lui nu sunt asigurati.
Daca un copil minor ajunge la un spital de pediatrie, la un doctor, prin cunostinte si relatii, fara bilet de trimitere de la doctorul de familie isi pierde asigurarea de sanatate ?
Si daca doctorul de familie poate da pentru un copil minor una sau mai multe retete gratuite intr-o luna ?
Ultima modificare: Joi, 21 Mai 2015
popnicolae, utilizator
1. Asigurarea la sanatate nu se poate pierde, numai sa mergeti cu rezultatele de la medicul respectiv la medicul de familie al copilului pentru a-i trece in fisa de observatie diagnosticul si eventualul tratament.

2. - Nu stiu daca pentru copii exista un numar maxim de retete gratuite pe luna.
- Intrebati la CJAS sau la medicul de familie.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură