Exista tehnologie de reparatii pentru piese din plastic.
Mai mult, inclusiv reprezentantele auto au implementata aceasta de tehnologie.
Bineinteles, trebuie avut in vedere marimea avariei si zona avariata.
De exemplu, fisurile de pana la 10 cm si gaurile cu diametru de max 3 cm pot fi reparate fara probleme.
Nu este vorba de "umplerea" gaurii cu chit.
Pe acea zona se aplica prin topire cu un dispozitiv special acelasi tip de material din care este confectionata bara, si reparatia este intarita prin interior cu o plasa metalica.
Reperul trebuie revopsit si nu se va vedea nicio diferenta.
Cumva stii care sunt normele sau regulile dupa care se ghideaza un evaluator, dupa ce decide el ca e de reparat sau de inlocuit? Vreau sa le studiez.
Nu exista astfel de norme, reguli, etc.
Sunt doar recomandari ale producatorilor, pe care un evaluator ar trebui sa le cunoasca.
Asa cu am spus mai sus, daca piesa din plastic (bara fata) prezinta o fisura mai mare de 10 cm, sau are o gaura cu un diametru mai mare de 3 cm, reparatia nu poate fi garantata, si in acest caz, se recomanda ilocuirea elementului.
Ok, si recomandarile producatorilor, am acces la ele? Sunt publice? Vreau sa ma conving eu ca ce spui tu e adevarat. Nu mi-o lua in nume de rau, dar stiu ca nu e bine sa merg pe vorbe, ca si inspectorul initial mi-a spus ca schimba bara, pana am ajuns la semnat.
Ok! Te inteleg.
Incearca sa cauti pe google : "repair kit D007 700"
Este setul de reparatie pentru piesele din plastic furnizat de cei de la Audi / VW.
Acest set de reparatii este produs sub sigla VW (OEM), si pentru acest lucru, producatorul ofera garantie.
Stai bine si analizeaza situatia la rece.
Este posibil sa obtii ilocuirea elementului avariat si in service sa ti se monteze o piesa AM (aftermarket), ale carei proprietati sunt net inferioare comparitiva cu bara pe care o ai in acest moment pe masina (posibil sa fie originala OEM).
Practic pentru o avarie minora, care poate fi reparata, te poti trezi cu o bara noua (dar de provenienta AM), care poate sa crape la primul impact.
Piesele de provenienta OEM contin in materialul plastic si un component-aditiv flexibilizant care da proprietati elastice piesei si nu permite ca acestea sa crape la impact.
Piesele de provenienta AM sunt piese produse de divesi furnizori care nu au incorporat in materialul plastic acest aditiv flexibilizant si din acest motiv piesele sunt dure, casante, fiind de o calitate inferioara, dar in schimb sunt destul de ieftine.
Tu trebuie sa ai in vedere faptul ca asiguratorul, va incerca prin toate mijloacele sa "scape" platind cat mai putin.
Din toata chestia asta tu trebuie sa-ti vezi propriul interes...
Vrei sa ai pe masina o bara noua (cel mai probabil, daca ti se accepta acest lucru, se va deconta o bara la pret de AM si nu OEM), dar care sa crape imediat ce ai un impact?
Sau e mai bine sa-ti repari bara pe care o ai pe maisina (cel mai probabil fiind una OEM- originala).
Pentru mai multe informatii vorbeste si cu service-ul si intreba daca ei au mai facut astfel de reparatii si ce-ti recomanda.