avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 388 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Poliţe de asigurare, reasigurare ... Pagubit accident RCA
Discuție deschisă în Poliţe de asigurare, reasigurare şi probleme juridice conexe

Pagubit accident RCA

Buna ziua,

In urma unui neferecit eveniment m-am ales cu bara fata a masinii zgariata si strapunsa cu o gaura de diametrul glontului, pe toata grosimea acesteia. Masina era parcata pe loc de parcare, iar un autobuz mi-a agatat partea stanga cu capacul rotii. Am rca-ul firmei, am dosar de dauna.

Solutia inspectorului de dauna a fost de reparatie + vopsire, nu inlocuire + vopsire cum cred eu ca era normal si logic. Imi argumentez aceasta parere deoarece bara trebuie sa aibe un grad de flexibilitate pentru a nu se sparge la primul shock, revenind la forma initiala, iar in urma unei reparatii, cred ca umplere cu chit, la primul shock acesta va sari, mie ramanandu-mi gaura. Din cei care stiti, as dori o parere bazata pe o lege, norma, argument pe baza experientei, credeti ca am dreptate sau actiunile mele sunt in van. Tin sa precizez ca am facut cerere de reconstatare, inspectorul pastrandu-si solutia. Dupa acest lucru am depus petitie la CSA, i-am instiintat, am depus o cerere scrisa catre directorul firmei de inspectori si urmeaza sa primesc un raspuns de la acesta.
Cel mai recent răspuns: DinuX , utilizator 08:42, 25 Iunie 2015
Exista tehnologie de reparatii pentru piese din plastic.
Mai mult, inclusiv reprezentantele auto au implementata aceasta de tehnologie.
Bineinteles, trebuie avut in vedere marimea avariei si zona avariata.
De exemplu, fisurile de pana la 10 cm si gaurile cu diametru de max 3 cm pot fi reparate fara probleme.
Nu este vorba de "umplerea" gaurii cu chit.
Pe acea zona se aplica prin topire cu un dispozitiv special acelasi tip de material din care este confectionata bara, si reparatia este intarita prin interior cu o plasa metalica.
Reperul trebuie revopsit si nu se va vedea nicio diferenta.
Cumva stii care sunt normele sau regulile dupa care se ghideaza un evaluator, dupa ce decide el ca e de reparat sau de inlocuit? Vreau sa le studiez.
Nu exista astfel de norme, reguli, etc.
Sunt doar recomandari ale producatorilor, pe care un evaluator ar trebui sa le cunoasca.
Asa cu am spus mai sus, daca piesa din plastic (bara fata) prezinta o fisura mai mare de 10 cm, sau are o gaura cu un diametru mai mare de 3 cm, reparatia nu poate fi garantata, si in acest caz, se recomanda ilocuirea elementului.
Ok, si recomandarile producatorilor, am acces la ele? Sunt publice? Vreau sa ma conving eu ca ce spui tu e adevarat. Nu mi-o lua in nume de rau, dar stiu ca nu e bine sa merg pe vorbe, ca si inspectorul initial mi-a spus ca schimba bara, pana am ajuns la semnat.
Ultima modificare: Joi, 28 Mai 2015
ciprian_stanciu, utilizator
Ok! Te inteleg.
Incearca sa cauti pe google : "repair kit D007 700"
Este setul de reparatie pentru piesele din plastic furnizat de cei de la Audi / VW.
Acest set de reparatii este produs sub sigla VW (OEM), si pentru acest lucru, producatorul ofera garantie.
Stai bine si analizeaza situatia la rece.
Este posibil sa obtii ilocuirea elementului avariat si in service sa ti se monteze o piesa AM (aftermarket), ale carei proprietati sunt net inferioare comparitiva cu bara pe care o ai in acest moment pe masina (posibil sa fie originala OEM).
Practic pentru o avarie minora, care poate fi reparata, te poti trezi cu o bara noua (dar de provenienta AM), care poate sa crape la primul impact.
Piesele de provenienta OEM contin in materialul plastic si un component-aditiv flexibilizant care da proprietati elastice piesei si nu permite ca acestea sa crape la impact.
Piesele de provenienta AM sunt piese produse de divesi furnizori care nu au incorporat in materialul plastic acest aditiv flexibilizant si din acest motiv piesele sunt dure, casante, fiind de o calitate inferioara, dar in schimb sunt destul de ieftine.
Tu trebuie sa ai in vedere faptul ca asiguratorul, va incerca prin toate mijloacele sa "scape" platind cat mai putin.
Din toata chestia asta tu trebuie sa-ti vezi propriul interes...
Vrei sa ai pe masina o bara noua (cel mai probabil, daca ti se accepta acest lucru, se va deconta o bara la pret de AM si nu OEM), dar care sa crape imediat ce ai un impact?
Sau e mai bine sa-ti repari bara pe care o ai pe maisina (cel mai probabil fiind una OEM- originala).
Pentru mai multe informatii vorbeste si cu service-ul si intreba daca ei au mai facut astfel de reparatii si ce-ti recomanda.

Ultima modificare: Joi, 28 Mai 2015
JustSeche, utilizator

Alte discuții în legătură

Probleme rca ciprian_stanciu ciprian_stanciu Buna ziua, Am o problema ce-am postat-o deja. Pe scurt, am o bara fata sparta, service-ul cere inlocuirea, dar asiguratorul spune ca trebuie reparata si ... (vezi toată discuția)
Stabilire dauna :inlocuire sau reparatie mitrofanmarian mitrofanmarian Am un dosar de dauna la carpatica cu umatoarele daune pe partea dreapta: aripa fata pocnita (este din plastic), portiera fata infundata peste 70% din ... (vezi toată discuția)
Dauna rca ContSters308077 ContSters308077 Buna ziua, Am avut un eveniment rutier , persoana vinovata fiind asigurat la o anumita firma de asigurarea. Masina mea avariata este un vw golf af. 2006 . ... (vezi toată discuția)