Am avut un eveniment rutier , persoana vinovata fiind asigurat la o anumita firma de asigurarea. Masina mea avariata este un vw golf af. 2006 . in urma intocmirii dosarului de dauna inspectorul respectiv mi-a comunicat ca nu se pot pune piese originale (spoiler spate , haion spoiler fata deplasat suporturi numere inmatriculare fata spate, mentionez ca mai are si anumite zgomote anormale la cutia de viteza etc..) intrebarile mele sunt : - de ce nu se pot pune piese originale ? cel putin asa mi-a spus iinspectoru de daune - la mentionarea faptului ca aceasta prezinta zgomote anormale la cutia de viteze inspectoru a invocat motivu ca nu are TIMP -piesele inlocuite care sunt originale, se pot returna ? Cu respect
Cutia de viteze si zgomotele ciudate , nu au legatura cu elementele de caroserie pe care trebuie sa le inlocuiti . Unele societati de asigurare cer aceste piese inlocuite de la serviceul care efectueaza reparatia. Desigur , daca va platiti reparatia , si dvs. le puteti cere.
Ok dar, pe mine ma interrseaza si calitatea pieselor si as vrea originalul , cine imi poate spune ce piese ar trebui sa iti puna o societate de asigurare?
Asiguratorul incearca sa obtina acordul dvs. de a nu monta piese originale pentru ca valoarea daunei sa fie cat mai mica. Nu acceptati acest compromis. Sunt obligati sa plateasca contravaloarea piesei originale in cazul in care respectiva piesa s-a avariat in accidentul de circulatie asigurat.
In privinta zgomotului de la cutia de viteze nu ma pot pronunta pe nevazute. In functie de directia si intensitatea impactului este posibil ca si la cutia de viteze sa existe o avarie. Aceasta se poate constata numai in service dupa demontare. Atentie! daca in cursul reparatiei autoturismului avariat se descopera avarii care nu se puteau constata la prima vizionare a autoturismului sunteti obligat sa anuntat asiguratorul pentru a incheia un proces verbal suplimentar de constatare a avariilor.
ing. Ioan Ciobanu
Multumesc mult, asa cum am mai spus mai sus acestia au invocat motivul ca masina este din 2006 si cica nu se mai gasesc piese originale....de parca aveam vreo rabla de masina.
Asa ca am decis sa dau un mail la firma respectiva, iar raspunsul lor a fost ca acest lucru nu mi-l poate comunica decat service-ul cu care lucreaza acestia.
Mentionez ca astazi 25.08, trebuie sa merg cu masina si sa o las la ei pentru reparare.
Cum ma sfatuiti sa procedez?
Va sfatuiesc sa mergeti la un service autorizat unde reparatia sa fie efectuata cu respectarea dorintelor dvs respectandu-se in acelasi timp nota de constatare a asiguratorului, apoi SA VA PLATITI DVS contravaloarea facturii si sa solicitati prin cererea de despagubire adresata asiguratorului returnarea sumei cheltuie . Asiguratorul nu are niciun drept sa diminueze despagubirea daca reparatia a fost facuta in conformitate cu solutiile tehnice aprobate pe nota de constatare .