V-as ruga, sa-mi spuneti pas cu pas daca se poate ce ar trebui sa urmaresc in cadrul initierii une colaborari cu un sponsor(in acte si contabilitate) ,colaborare de care ar beneficia pe domeniul artistic o persoana sau grup artistic.NU este vorba de spectacol ci de un curs de maiestrie,workshop cum se foloseste acum denumirea.Frica mea este sa nu ramin dator statului,sistemului financiar de aceea vreau sa-mi clarific despre toate documentele,actele care trebuie sa le semnez ca asociatie.Multumesc mult.
Daca mai este de actualitate intrebarea, mai intai sa rezolvati aducerea banilor in ong de la sponsor cu un contract de sponsorizare incheiat intre parti.
Apoi pentru ong aceasta activitate e considerata activitate economica, chiar daca pentru cursanti nu se va percepe taxa de participare.
Toate achizitiile de materiale consumabile, de produse alimentare, apa, sucuri sau chiar achizitia de servicii de catering, sa le faceti cu factura pe ong. La facturi intocmiti nir (in afara facturilor de servicii).
Pentru plata lectorilor veti incheia contracte civile/conventii pentru perioada/numarul de ore pe care le va presta. In contract treceti brutul si veti retine si vira la stat prin completarea declaratiei 112 impozitul pe venit 16%, contributie la sanatate 5,5% si, daca respectivul nu are in alta parte un contract de munca valabil, si contributia la pensie 10,5%. Astea se platesc la stat pana pe 25 a lunii urmatoare celeia in care la platiti oamenilor banii net in mana.
Astea sunt asa in mare.