avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 411 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... SITUATIE ASOCIATIE DE PROPRIETARI
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

SITUATIE ASOCIATIE DE PROPRIETARI

Am fost numita Presedinte al unei Asociatii de Proprietari si am gasit urmatoarea situatie:
- nu exista de multi ani un Presedinte al Asociatiei, de Proprietari si nu exista un Administrator, administratia fiind efectuata de un casier incasator cu care Asociatia a incheiat conventie civila.iar stampila Asociatiei a fost detinuta direct de Casier. Comitetul executiv nu a functionat si la fel comisia de cenzori. Nu s-a elaborat de mai multi ani buget de venituri si cheltuieli, nu exista de ani buni un raport al cenzorilor.
Platile s-au facut numai de casier direct catre furnisorii de servicii contul la banca fiind blocat.De asemenea nu exista o arhiva coerenta a asociatiei (am gasit in schimb Registrul de Reparatii si Registrul de Fond Circulant. Nu exista Registru Jurnal, nu exista plafoane de casa in vigoare. Cartea tehnica este practic inexistenta fiind ravasita si depozitata la mai multi proprietari (file din ea etc etc.
Am citit pe situl Consiliului Local Sector 1 ca poate dispune expertize financiar contabile dar numai dupa ce s-a elaborat un raport al cenzorilor (care nu exista).

In prezent sunt in curs de a debloca contul la banca si de a angaja un administrator.

Intrebari


1) Cum si de la cine pot obtine o expertiza financiar contabila cand toate platile au fost facute de un casier fara control al cenzorilor, fara cont bancar si fara inregistrarea operatiunilor? cum ma poate ajuta consiliul local?

2) privind descarcarea de gestiune si asumarea de
raspundere de catre nopul presedinte.

voi conditioona acceptarea mandatului de semnarea unui proces verbal de predare primire a documentelor asociatiei (cele care exista) dar ma intereseaza in cel mai inalt grad sa evit sa preiau eu problemele penale ale asocfiatiei de proprietari,.
cui trebuie sa ma adresez sa se elaboreze un raport asupra situatiei dezastruoase care sa ma exonereze de raspundere in calitatea de nou presedinte al asociatiei

3) daca este bine ca cenzorul care nu si-a facut datoria si nu a facut un raport al cenzorului , desi numit din nou de aga , sa semneze un nou mandat fara a face acest raport al cenzorului. ( din octombrie 2013 el spune ca nu a mai controlat financiar contabil asociatia)


Ultima modificare: Vineri, 29 Mai 2015
Adriantot, moderator
Cel mai recent răspuns: terentetalharu , utilizator 12:19, 30 Mai 2015
Un administrator bun poate sa preia din mers o astfel de situatie.
Acesta stie ce are de facut.
Probabil ati fost aleasa, nu numita de cineva.
Faptul ca ani de zile de asociatia dv. s-a ocupat un singur om - casierul - este remarcabil, nu criticabil din punct de vedere al acelui om.
Faptul ca nu exista raport al cenzorilor sau buget de venituri si cheltuieli este un aspect secundar, fata de lucrurile cu adevarat importante pe care trebuie sa le aveti in primul rand in vedere.
Nu ne-ati spus daca aveti toate utilitatile in functiune, daca aveti restantieri cu sume mari.
Registrul jurnal nu este atat de important. Nu inteleg ce inseamna plafoane de casa in vigoare in conditiile in care aveti contul bancar blocat. De ce a fost si de catre cine blocat?
Dupa ce puneti la punct gestiunea asociatiei, va puteti ocupa si de cartea tehnica. Nu este o urgenta.
Bine ca aveti registrele de fond de reparatii si fond de rulment esentiale pentru o situatie a soldurilor de activ - pasiv.
Aveti registrul de casa si este tinut la zi de catre casier?
Cine va facea listele de intretinere?

Daca vreti sa faceti treaba si sa puneti lucrurile la punct, atunci trebuie sa adunati toate documentele cu ajutorul carora sa puteti face o situatie a soldurilor, astfel incat sa vedeti daca aveti plusuri sau minusuri in gestiune.
Asta o puteti face impreuna cu comisia de cenzori, daca e cineva priceput, iar daca nu, atunci contactati o persoana de specialitate, careia sa ii puneti la dispozitie aceste documente si sa va spuna in concluzie cum stati financiar. O platiti si abia apoi, in functie de rezultate va puteti gandi daca faceti o expertiza mai ampla sau nu.
Oricum, orice expert va va cere aceste documente, registre ...

Pai dv. nu veti purta raspunderea decat pentru ceea ce veti face dv. gresit, nu predecesorii.
In principal trebuie sa aveti registrul de casa cu soldul la zi si banii cash, registrul de fond de reparatii, registrul de fond de rulment, facturile primite si neachitate inca si despartite in categoria celor care au fost puse pe ultima lista si cele care urmau sa se puna pe lista urmatoare.
Pentru aceste lucruri semnati intr-un PV de preluare, iar in registre consemnati undeva data la care le-ati luat in primire. Va luati si stampila asupra dv.
Pana cand luminati situatia financiara i le dati casierului sa poata face treaba in continuare.

Ca sa folosesc o imagine sugestiva, o asociatie dezorganizata care se tine intr-un casier (caruia trebuie sa-i multumiti pentru activitatea de pana acum) si in care este aleasa o persoana sa o conduca seamana foarte bine cu o casa murdara, cu multe bulendre mizerabile inutile si de nefolosit in ea, incaperi in care sunt panze de paianjen peste tot, pereti scorojoti, geamuri sparte, noroi pe jos, iar dv. aveti la indemana o singura matura, si-aia abia tinandu-se pe bat.
Exista un singur lucru bun: casa se tine bine in constructia ei.
Trebuie sa aduceti casa in starea de a fi locuita si indragita de locatarii ei.
Nu incepeti cu a iesi in strada sa strigati disperata ca aveti o casa murdara, ci va cumparati maturi, lopeti, detergent, var, scule de zugravit etc. si v-apucati de treaba, altfel o lasati balta si plecati. Se va gasi altul care sa vrea s-o curete si sa locuiasca in ea.

u]Interventie moderator

@roxana moldovan
Va rog sa nu mai scrieti cu majuscule.
Ultima modificare: Vineri, 29 Mai 2015
elga50, moderator
1-Expertiza financiar contabila poate fi solicitata atat serviciului de sprijinire si indrumare asociatii de proprietari din primarie care are competenta in temeiul disp L nr 230/2007 art 55 sau prin incheierea unui contract in nume personal cu persoana spacializata si acreditata CECCAR
2-Referitor la conditionarea preluarii mandatului de presedinte...dvs ati cunoscut anterior situatia dezastroasa din asociatie,haosul si lipsa reprezentantilor legali
cui trebuie sa ma adresez sa se elaboreze un raport asupra situatiei dezastruoase care sa ma exonereze de raspundere in calitatea de nou presedinte al asociatiei

In calitate de presedinte de asociatie,solicitati cenzorului/comisiei de cnzori sa incheie raport de activitate a aceluia care anterior a condus ,calculat cotele individuale,perceput sumele,
achitat facturi catrefurnizori/prestatori
Precizati ca a existat cenzor dar care nu si-a facut datoria si nu a facut un raport al cenzorului,astfel incat atentia ar trebui indreptata catre o persoana care sa exercite cu respect si cu buna credinta obligatiile asumate in adunarea generala
3-Daca cenzorul numit de adunarea generala -anterior nu s0a achitat de obligatii,normal ar fi ca presedintele in comitetul executiv sa decida oportunitatea continuarii colaborarii ce acesta
4-Cartea tehnica a constructiei,puteti sa o solicitati atat la serviciul urbanism din primarie care detine intreaga documentatie care a stat la baza executarii imobilului fie de la institutul de documentare tehnica din piata Romana
Succes !
1) Din punctul meu de vedere puțin probabil că serviciului de sprijinire şi îndrumare asociații de proprietari din primărie să facă expertiză financiar contabilă şi fonduri să plătească o persoană specializată şi acreditata CECCAR şi mai puțin probabil.

2) Bănuiesc că aţi fost aleasă în AG. Dacă nu aţi avut de la cine să luați în primire documentele pe care nu le aveţi trebuiesc create.
Pentru contabilitate şi gestiune rugați cenzorul să facă un raport, viitorul administrator o să facă şi el o verificare şi le suprapuneți.

3) Art. 33. - (1) Cenzorul sau comisia de cenzori a asociaţiei de proprietari are, în principal, următoarele atribuţii:
A) verifică legalitatea actelor şi documentelor, a hotărârilor, deciziilor, regulilor şi regulamentelor;
B) verifică execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli;
C) verifică gestiunea financiar-contabilă;
D) cel puţin o dată pe an, întocmeşte şi prezintă adunării generale rapoarte asupra activităţii sale şi asupra gestiunii asociaţiei de proprietari, propunând măsuri.
(2) Cenzorul sau cenzorii aleşi ai asociaţiei de proprietari pot fi remuneraţi pe baza unui contract de mandat, conform hotărârii adunării generale a proprietarilor, la data adoptării bugetului anual de venituri şi cheltuieli.
(3) Pentru neîndeplinirea atribuţiilor ce le revin, cenzorul sau cenzorii asociaţiei de proprietari răspund personal sau în solidar, în faţa legii şi a proprietarilor, pentru daunele şi prejudiciile cauzate proprietarilor în mod deliberat.
Ultima modificare: Sâmbătă, 30 Mai 2015
elga50, moderator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Comisia de cenzori si presedinte brgp123 brgp123 Va rog sa-mi spuneti daca o comisie poate fi formata dintr-o singura persoana, cenzorul poate fi si contabil, cenzorul poate fi si administrator, ... (vezi toată discuția)
Presedinte nou asociatie proprietari - probleme dupa decesul adminstratorului cipex cipex Buna ziua, in urma decesului administratorului/casier al asociatiei de proprietari din care fac parte au aparut urmatoarele situatii: - s-a constatat ca nu ... (vezi toată discuția)
Gestiune asociatie de proprietari Danidanieladima Danidanieladima Bună seara! Cine răspunde de gestiunea unei asociații de proprietaria unui bloc? Administratorul, președintele sau cenzorul? Nu îmi este foarte clar din ... (vezi toată discuția)