Va rog sa imi spuneti cum trebuie sa se procedeze in cazul urmator:
Institutia noastra are activata o pagina de Email.
Secretara institutiei si salariata care se ocupa de relatii publice
au obligatia, potrivit fisei postului si postului ocupat,
sa se ocupe de transmiterea si de primirea mesajelor din partea si inspre institutia noastra.
Recent, parola adresei oficiale de Email a fost modificata
si nu mai au acces toti salariatii.
S-a procedat in acest mod pentru ca adresa oficiala a institutiei
sa nu fie folosita in scop personal,
ci doar in interesele institutiei.
Un salariat a sesizat in scris ca a fost modificata parola
si ca nu mai are acces la Email-ul institutiei
si ca acest fapt nu ar fi legal, fiind vorba de o institutie publica
si avand dreptul sa cunoasca ce inscrisuri se primesc si se trimit,
de la ce institutii si catre ce institutii, etc.
Va rog sa imi spuneti daca s-a procedat corect ?
Salariatul are sau nu dreptate ?
Cine are drept de folosire si de acces pagina Email a institutiei ?
Mentionati, citez: " ... Secretara institutiei si salariata care se ocupa de relatii publice au obligatia, potrivit fisei postului si postului ocupat, sa se ocupe de transmiterea si de primirea mesajelor din partea si inspre institutia noastra. ... "
Conducatorul institutiei, prin fisa de post, anexa la contractul individual de munca, a stabilit persoanele care au acces pentru gestionarea e.mail-ului instuttiei. Organigrama institutiei este aprobata, astfel incat, responsabilitatile sa fie distribuite corect.
Daca se considera ca anumite mesaje de pe e.mail sunt utile celorlalti salariati, acestia pot fi informati prin alte documente interne ale firmei, stabilite la nivel de firma.
Nivelul de acces la informatii interne ale firmei (primite/ distribuite) se stabileste de catre conducerea firmei, prin organigrama.
Pentru pagini proprii de e.mail, fiecare salariat poate sa isi deschida una, la care poate avea acces, in timpul programului de lucru, de la calculatorul din dotarea locului de munca/ postului de lucru, daca acest lucru este permis prin Regulamentul de ordine interioara al firmei.
Mai exista deci oameni influentati de vechi concepte "socialistoide" care inteleg ca daca ceva este "public" atunci al ceva este al fiecaruia si a nimanui.
Adresa de E-mail, domeniul, etc. sunt proprietatea institutiei si ele sunt gestionate/administrate ca orice alt bun al institutiei respective.
Responsabili de buna gestionare sunt exclusiv cei din conducerea institutiei, conform organigramei si responsab ilitatilor lor.
Salariatii (chiar functionari publici) nu pot avea cerinte personale in acest subiect.
Chiar si accesul la Internet in timpul programului de lucru ar trebui oprit, controlat si filtrat pt. acestia.