avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 889 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Zile de concediu pentru tatic la nasterea copilului
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Zile de concediu pentru tatic la nasterea copilului

am inteles ca ar fi 5 zile libere pentru evenimentul in care naste sotia si in cazul in care ai cursul de puericultura se mai adauga inca 10 zile.daca eu sunt asistent medical si am facut cursuri de genui in scoala pot sa-mi iau maximul de zile?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 16:07, 2 Iunie 2015
pt cursul de puericultura medicul de fam va da o adeverinta....mergeti la ea si cereti
Trebuie sa se faca deosebire intre zile libere platite pentru nasterea copilului care se acorda in baza reg.intern sau a ccm aplicabil angajatorului si concediu paternal care se acorda in baza Legii nr.210/1999.

Cele doua situatii se pot cumula.

Legea nr.210/1999
ART. 1
(1) Concediul paternal se acorda in conditiile prevazute de prezenta lege, in scopul de a asigura participarea efectiva a tatalui la ingrijirea noului-nascut.
(2) Tatal copilului nou-nascut are dreptul la un concediu paternal de 5 zile lucratoare, in conditiile prevazute de prezenta lege.
....
ART. 3
(1) Tatal care satisface serviciul militar obligatoriu are dreptul, la nasterea propriului copil, la o permisie de 7 zile calendaristice, acordata in conditiile prevazute la art. 2 alin. (2).
(2) Permisia prevazuta la alin. (1) se acorda si tatalui care satisface serviciul militar obligatoriu, in vederea recunoasterii paternitatii, in conditiile legii. Permisia solicitata va fi justificata cu certificatul de nastere al noului-nascut, din care sa rezulte calitatea de tata a militarului, respectiv cu declaratia de recunoastere a paternitatii, intocmita in conditiile legii.

ART. 4