Intrucat lucrez in acest domeniu de 3 ani, am sa incerc sa iti dau cateva raspunsuri punctuale la intrebarile tale, din umila mea experienta, din cate am vazut eu lucrurile stau cam asa in practica:
Asta pe langa cei care pleaca fara sa rezilieze, fara sa dea nici un semn de viata. In contract am prevazut ca dupa o luna de neplata , il voi deconecta fara preaviz, dar contractul nu prevede ca dupa 1-2 luni de neplata sau nefunctionare a serviciului se reziliaza de drept... Eu , personal consider ca e vorba de un abonament, care trebuie platit timp de 1sau2(cat prevede contractul), indiferent daca beneficiarul a folosit sau nu internetul(ca e plecat din localitate, ca a plecat imediat dupa incheierea contractului in strainatate...diferite motive de genul asta).Nu?Daca poate sta clientul cat vrea el, adica o luna, doua, trei , cat are nevoie, atunci de ce se incheie un contract pe un an sau 2???Nu trebuie respectat acest termen?Consider (eu...)ca abonamentul trebuie platit chiar daca clientul a fost inchis pt neplata...pentru virusi, etc.
In general contractele de furnizare servicii de internet se incheie pe o perioada minima obligatorie 1 sau 2 ani, aceste contracte cu perioada minima obligatorie nu se pot incheia conform normelor ANCOM, OPC, decat daca oferi omului(persoana fizica) o oferta (o luna gratis , instalare gratuita , bla bla) nu este cazul la persoane juridice, in contract trebuie precizat si modul de despagubire in cazul denuntarii contractului inainte de termen, in majoritatea cazurilor este o clauza care prevede:
1. fie ca abonatul ramane obligat la plata abonamentului pe toata perioada contractuala neefectuata, aceasta clauza iti da posibilitatea sa soliciti plata abonamentului chiar daca tu ca si operator nu mai furnizezi serviciul contractat, dupa o luna de neplata asa cum ai scris si tu furnizarea acestui serviciu se suspenda, in lipsa unei asemenea clauze nu prea ai castig in instanta deoarece abonatul poate sa invoce neexcutarea din partea ta respectiv, faptul ca nu poate fi obligat sa plateasca un serviciu pe care la contractat dar care nu ii este furnizat, cu o clauza expresa acceptata de abonat , prin care acesta se obliga sa achite abonamentul in cazul denuntarii unilaterale sau in cazul intreruperii serviciului pentru neplata e oarecum mai usor ......
2. fie o clauza care sa prevada o anumita suma fixa in cazul denuntarii contractului inainte de termen, dar in situatia aceasta este un pic mai greu de recuperat bani.....
Dar sa-ti mai spun ce cazuri am...de exemplu, unul a reziliat inainte de termen pt ca facea spam si eu il opream.Dar decat sa am eu probleme cu cei care imi trimiteau ca Ip-ul X a facut spam si ca trebuie sa iau masuri, nu mai bine il opream ?Tipul de care vorbesc nici nu a auzit de spamuri si de aceea, considera ca il opream abuziv.Eu, clauza in contract am prin care se interzice spamul.Acum, spune-mi parerea ta, merge actionat in instanta ca a plecat inainte de expirarea termenului fara un motiv intemeiat?
In general in contractul de internet exista clauza speciala care interzice expres actiuni de genul spam, in cazul produceri repetate de spam furnizarea se suspenda si in cele mai multe cazuri contractul este reziliat de catre operator ca si sanctiune, tot in contract se poate prevede si plata de daune in cazul spamului, dar abonatul ramne obligat la plata abonamentului pe toata perioada minima obligatorie pentru ca el nu poate invoca propria cupla in nexecutarea contractului,