avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 710 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... Ajutor!Neplata facturi!
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

Ajutor!Neplata facturi!

Buna seara,
Am si eu o problema mareeeee......avem un sc pe care lucram de 4 luni, mai exact distributie de scule,unelte si instalatii.Avem un client cu care avem contract semnat si facturi acceptate la plata(semnate si stampilate).De 2 luni nu au mai vrut sa plateasca, punand-une pe drumuri in fiecare zi cu promisiunea ca ne vor opri bani, insa odata ajunsi acolo spuneau ca nu au!Am facut pe o parte din marfa retur, restul au vandut-o dar tot nu ne achita.Noi la randul nostru trebuie sa achitam furnizorului nostru la care avem garantie fila CEC, am ajuns in situatia disperata ca miercuri 08.07.09 sa nu mai putem achita noi biletul la ordin, nu mai avem de unde sa facem rost de bani pt a acoperii din nou.Va rog sa imi spuneti ce este cel mai bine sa fac si pasii pe care sa-i urmez(cui trebuie sa ma adresez si unde) de maine sa-mi pot recupera banii!Precizez ca firma noastra este cu sediul in Com.Poiana Campina(Prahova) iar firma din Com.Urleta(Prahova).Va multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: elyzza , utilizator 14:30, 4 Septembrie 2009
Multumesc mult pentru raspunsuri!Dar am o nelamurire: de ce trebuie sa mai dovedesc ca aceste creante sunt certe, daca suma este trecuta clar in contract(clientul si-a dat clar consimtamantul,semnand contractul, ca va plati lunar suma de bani trecuta in contract, in schimbul furnizarii de catre prestator a unui serviciu)? Eu furnizez internet la domiciliu(ca sa dau mai multe detalii).Nu rezulta din contract ca aceasta creanta este certa,lichida(suma ce trebuie platita lunar e trecuta in contract)si exigibila(in contract se prevede, asa cum am scris mai sus ca plata abonamentului se face pana la sfarsitul lunii pentru luna in curs). Contractul de prestari servicii e un contract comercial?Am inteles bine:daca e pers juridica pot merge pe OUG119/2007, iar daca e pers fizica pe OUG5/2001-somatia de plata?Si inca ceva...dupa ce am trimis aceste notificari(nu le-am trimis prin executor judecatoresc)care e urmatorul pas? Cererea pe care trebuie sa o depun la judecatorie?Cum se redacteaza aceasta?Stiu ca trebuie depusa aceasta cerere, copie dupa contracte(in atatea exemplare cate parti sunt plus unul pt instanta), notificarea facuta de mine(e buna cea facuta de mine sau trebuie prin executor?), copia (trebuie cumva originalul?)confirmarii de primire a notificarii si se plateste 39 lei taxa de timbru(se ataseaza chitanta in copie sau original?).Astept un raspuns.Multumesc!
banuiam eu ca suntem colege de suferinta ;), pai in primul rand sa va explic de ce trebuie sa dovediti ca debitul exista respectiv creanta este certa, in 90% din cazuri abonatii invoca faptul ca internetul nu a functionat si de aceea nu au platit, si dupa 1-2 luni de neplata ei au considerat ca contractul lor este "reziliat de drept" "pentru ca asa scrie in contract" (acum depinde de prevederile contractului dv. de furnizare daca aveti aceasta formulare ca dupa 1-2 luni de neplata Prestatorul "suspenda serviciul" sau contractul inceteaza de drept daca abonatul nu plateste 1-2 luni .....repet depinde de tipul de contract)
Ma bucur ca sunteti decisa sa recuperati aceste sume, si daca pot o sa va ajut, in general societatiile de internet/cablu tinand cont de valoarea mica a debitelor de pana in 100 de lei de abonat(pentru ca in gen. dupa 2 max 3 luni de neplata sunt deconectatii) nu se incumete sa recupereze aceste sume prin instanta.....asa ca pentru dv. =D>
In ceea ce priveste actiune, repet nu este nevoie de nici o Notificare de conciliere, daca ati trimis notificari e bine, dar daca doriti sa folositi aceste notificari ca si dovada in instanta trebuie sa le trimiteti cel putin cu recomandata cu confirmare de primire ca sa aveti dovada ca au fost primite.
Redactati cerere pentru emiterea somatiei de plata, cred ca gasiti un model si la sectiunea documente de pe site, platitii taxa de timbru 39 lei si 2 timbre judiciare de 0,30 bani parca:">, dupa care le depuneti la judecatoria competenta de la sediul/domiciliul paratului........dar va previn nu va fi usor si va dura ceva timp cu greva asta .....dar Multa bafta
Analore, iti multumesc pentru raspuns si..pentru incurajari!!Stiu ca nu va fi usor, dar, clientul daca invoca faptul ca nu i-a functionat internetul, nu va trebui sa demonstreze cumva acest lucru?Si nu cu martori(proba cu martori nu e admisa..parca).Dar sa-ti mai spun ce cazuri am...de exemplu, unul a reziliat inainte de termen pt ca facea spam si eu il opream.Dar decat sa am eu probleme cu cei care imi trimiteau ca Ip-ul X a facut spam si ca trebuie sa iau masuri, nu mai bine il opream ?Tipul de care vorbesc nici nu a auzit de spamuri si de aceea, considera ca il opream abuziv.Eu, clauza in contract am prin care se interzice spamul.Acum, spune-mi parerea ta, merge actionat in instanta ca a plecat inainte de expirarea termenului fara un motiv intemeiat?Si exemple de genul asta am multe...Asta pe langa cei care pleaca fara sa rezilieze, fara sa dea nici un semn de viata. In contract am prevazut ca dupa o luna de neplata , il voi deconecta fara preaviz, dar contractul nu prevede ca dupa 1-2 luni de neplata sau nefunctionare a serviciului se reziliaza de drept... Eu , personal consider ca e vorba de un abonament, care trebuie platit timp de 1sau2(cat prevede contractul), indiferent daca beneficiarul a folosit sau nu internetul(ca e plecat din localitate, ca a plecat imediat dupa incheierea contractului in strainatate...diferite motive de genul asta).Nu?Daca poate sta clientul cat vrea el, adica o luna, doua, trei , cat are nevoie, atunci de ce se incheie un contract pe un an sau 2???Nu trebuie respectat acest termen?Consider (eu...)ca abonamentul trebuie platit chiar daca clientul a fost inchis pt neplata...pentru virusi, etc.
Intrucat lucrez in acest domeniu de 3 ani, am sa incerc sa iti dau cateva raspunsuri punctuale la intrebarile tale, din umila mea experienta, din cate am vazut eu lucrurile stau cam asa in practica:
Asta pe langa cei care pleaca fara sa rezilieze, fara sa dea nici un semn de viata. In contract am prevazut ca dupa o luna de neplata , il voi deconecta fara preaviz, dar contractul nu prevede ca dupa 1-2 luni de neplata sau nefunctionare a serviciului se reziliaza de drept... Eu , personal consider ca e vorba de un abonament, care trebuie platit timp de 1sau2(cat prevede contractul), indiferent daca beneficiarul a folosit sau nu internetul(ca e plecat din localitate, ca a plecat imediat dupa incheierea contractului in strainatate...diferite motive de genul asta).Nu?Daca poate sta clientul cat vrea el, adica o luna, doua, trei , cat are nevoie, atunci de ce se incheie un contract pe un an sau 2???Nu trebuie respectat acest termen?Consider (eu...)ca abonamentul trebuie platit chiar daca clientul a fost inchis pt neplata...pentru virusi, etc.


In general contractele de furnizare servicii de internet se incheie pe o perioada minima obligatorie 1 sau 2 ani, aceste contracte cu perioada minima obligatorie nu se pot incheia conform normelor ANCOM, OPC, decat daca oferi omului(persoana fizica) o oferta (o luna gratis , instalare gratuita , bla bla) nu este cazul la persoane juridice, in contract trebuie precizat si modul de despagubire in cazul denuntarii contractului inainte de termen, in majoritatea cazurilor este o clauza care prevede:
1. fie ca abonatul ramane obligat la plata abonamentului pe toata perioada contractuala neefectuata, aceasta clauza iti da posibilitatea sa soliciti plata abonamentului chiar daca tu ca si operator nu mai furnizezi serviciul contractat, dupa o luna de neplata asa cum ai scris si tu furnizarea acestui serviciu se suspenda, in lipsa unei asemenea clauze nu prea ai castig in instanta deoarece abonatul poate sa invoce neexcutarea din partea ta respectiv, faptul ca nu poate fi obligat sa plateasca un serviciu pe care la contractat dar care nu ii este furnizat, cu o clauza expresa acceptata de abonat , prin care acesta se obliga sa achite abonamentul in cazul denuntarii unilaterale sau in cazul intreruperii serviciului pentru neplata e oarecum mai usor ......
2. fie o clauza care sa prevada o anumita suma fixa in cazul denuntarii contractului inainte de termen, dar in situatia aceasta este un pic mai greu de recuperat bani.....

Dar sa-ti mai spun ce cazuri am...de exemplu, unul a reziliat inainte de termen pt ca facea spam si eu il opream.Dar decat sa am eu probleme cu cei care imi trimiteau ca Ip-ul X a facut spam si ca trebuie sa iau masuri, nu mai bine il opream ?Tipul de care vorbesc nici nu a auzit de spamuri si de aceea, considera ca il opream abuziv.Eu, clauza in contract am prin care se interzice spamul.Acum, spune-mi parerea ta, merge actionat in instanta ca a plecat inainte de expirarea termenului fara un motiv intemeiat?


In general in contractul de internet exista clauza speciala care interzice expres actiuni de genul spam, in cazul produceri repetate de spam furnizarea se suspenda si in cele mai multe cazuri contractul este reziliat de catre operator ca si sanctiune, tot in contract se poate prevede si plata de daune in cazul spamului, dar abonatul ramne obligat la plata abonamentului pe toata perioada minima obligatorie pentru ca el nu poate invoca propria cupla in nexecutarea contractului,
Analore,eu acum ofer instalare gratuita, iar la contractele incheiate in anumite luni am si oferte(un nr de luni gratis). Ei tot renunta din variate motive(nimic temeinic, insa).As vrea sa vb mai amanuntit cu tine... daca tot lucrezi in domeniu, poate ma mai poti sfatui.Crezi ca am putea vb pe mess?Sau o alta modalitate?Multumesc

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Recuperare creanta!!! fany22 fany22 Buna, Am nevoie urgenta de ajutor: soc. com. unde sunt admin. a incheiat contract cu o alta soc. com. am contract, o factura restanta (pe care nu vor sa ... (vezi toată discuția)
Neplata facturi. cum il dau in judecata? bbn_1982 bbn_1982 Buna ziua! Am de recuperat niste bani de la un client din anul 2008. Luna trecuta am trimis o notificare cu confirmare de primire pe adresa acestuia, dar a ... (vezi toată discuția)
Abuzuri operator telefonie lena-d lena-d doresc sa dau in judecata un operator de telefonie pt abuz. cum proedez? locuiesc in ploiesti, ii pot actiona la tribunalul prahova? (vezi toată discuția)