Pentru clarificarea aspectelor care va suscita interesul,studiati temeinic disp L nr 230/2007 si normele de aplicare HG nr 1588/2007
1-
L nr 230/2007 CAPITOLUL V: Administrarea in asociatia de proprietari
Articolul 35
(1)Pentru activitatea de administrare care include activitati de administrare tehnica, de contabilitate si casierie, asociatia de proprietari poate angaja fie persoane fizice atestate pentru functia de administrator de imobile, fie poate incheia contract de administrare cu persoane juridice specializate si autorizate, care au ca obiect de activitate numai domeniul asociatiilor de proprietari ori care au ca activitate principala administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contract. Administratorilor de imobile li se aplica in mod corespunzator prevederile art. 21 alin. (2) si ale art. 22.
2-Exteriorul imobilului de locuit in comun reprezinta parte comuna
Asociatia de proprietari are obligatia legala sa desfasoare masuri pentru buna functionare,
intretinere si repartii parti comune
3-Asociatia de proprietari nu detine autoritatea si competenta sa aplice amenzi
Pentru situatiile de aruncat gunoi de la etaj,exista dispozitii speciale
4-Pentru inlaturarea pasarilor....sesizati autoritatea sanitar veterinira
5-Concluziile unei expertize finaciar contabile constituie temeiul legal pentru eventuala tragere la raspundere a persoanelor vinovate
6-Sunt situatii distincte bunurile imobile a caror proprietari sunt decedati iar mostenitorii nu inteleg sa dezbata succesiunea si cazurile in care nu mai exista mostenitori
pentru situatiile in care bunul imobil acumuleaza sume cu titlu de restanta,asociatia de proprietari are dreptul sa aplice disp L nr 230/2007 art 49,50 51
Pentru apartamentele fara proprietari sau fara mostenitori ai acestora,asociatia de proprietari urmeaza sa sesiseze oficial serviciul de specialitate din primarie