In luna martie 2014 au fost trecute la cheltuieli administrative restanta comision CEC pe doua trimestere 72 lei.
Acum doua luni s-a trecut la cheltuieli comune comision CEC 9 lei. Iar un singur apartament din 50 de ap a platit comision CEC 54 de lei.
Pe luna trecuta la 10 apartamente s-a trecut comision CEC 2 lei /ap.Iar la cheltuieli administrative a fost trecut comision CEC 9 lei.
In celelalte luni comisionul CEC era de 9 lei /imobil.
Comisionul perceput de banca CEC varieaza in functie de cate persoane trimit banii in acel cont al Asociatiei de Proprietari ?
Comisioanele de administrare cont bancar sunt fixe, dar la cativa ani se pot modifica.
E posibil ca unii proprietari sa fi depus bani in contul bancar si pentru asta sa le fi luat comision de depunere. Nu stiu, e o presupunere...
Dar comisionul nu se imparte otova la toate apartamentele la fel.
In general se repartizeaza pe cota parte indiviza comisioanele de administrare cont si acelea de plati facturi, iar suplimentar la unele apartamente li se adauga comisionul specific de depunere pentru cazul ca au facut o depunere in contul asociatiei.
Una peste alta, renuntati la CEC si deschideti-va cont la o alta banca comerciala care practica comisioane mai mici.
In afara de comisionul de administrare lunar prevazut in conventia incheiata intre banca si asociatie, mai sunt comisioane cand se platesc facturi catre furnizorii de utilitati si prestatorii de srvicii, comisioane la transferul sumelor din contul proprietarilor deschis la alte banci si alte comisioane.
Noi platim lunar intre 50 si 70 lei comisioane din care aproape jumatate sunt calculate la sumele ce le incasam de la proprietari. Pe extrasul de cont se vad clar comisioanele aferente fiecarei tranzactii si acestea pot fi de exemplu: "zero", 0,5 pana la maxim 7 lei/tranzactie.
Consider ca e o pierdere de timp si o munca nejustificata sa trecem pe lista de plata comision unora de 0,50 lei, altora de 3 lei, 7 lei... iar apoi tuturor sa repartizam partea ce le revine din acei 30-40 lei comisioane ce trebuiesc suportate de toti indiferent ca au facut sau nu vreo plata prin banca.
Asa ca adaugam luna de luna aceste cominsioane cuprinse intre 50 si 70 lei, in suma concreta, exact asa cum apare pe extrasul de cont lunar, adaugam deci aceasta suma la celelalte cheltuieli administrativ-gospodaresti si le repartizam proportional cu suprafata utila pe fiecare apartament sau spatiu cu alta destinatie.
Aceste chetuieli ajung la peste 2000 lei/luna din care comisioane bancare 50-70 lei, adica in jur de 3% din total. Asa ca daca acum un proprietar plateste 10 lei/luna cheltuieli ad-gospod, evidentiati pe o singura coloana, despartind cheltuielile prin despicarea firului in paispe, ar trebui in loc de o coloana sa avem trei coloane: una de 9,70 lei cheltuieli ad-gosod, alta de 0,15 lei pentru toti proprietarii si alta cu 0,50 pana la 7 lei pentru unii.
Si unde mai pui ca acestea se modifica luna de luna pentru ca platile si incasarile sunt diverse ca suma, sursa...
Asa ca va sugerez sa repartizati toate comisioanele pe cota parte (suprafat utila) ca orice cheltuiala administrativa.
Comisioanele bancare se impart dupa cota parte indiviza.
Mai nou sunt banci care nu percep comisioane la incasari cote intretinere.
Exista o practica care considera ca acele comisioane individuale, pentru cei cativa care platesc prin banca se suporta de toti pentru ca acele persoane nu s-au folosit de munca si plata aferenta a casierului, si in plus s-a facut economie la chitanta manuala.
Fond de penalizari.
ceau
Dupa parerea moderatorilor chieltuielile ocazionate cu: taxa gestiune cont bancar, comisioanele banci la depunere in contul bancar, taxele ocazionate cu OP ... (vezi toată discuția)