Buna ziua ,
Am infiintat de curand un PFA cu obiect de activitate inchirieri. Detin o cladire compusa din mai multe incaperi pe care le voi inchiria si separat. Cladirea este pe persoana fizica. Trebuie sa inchei un contract de comodat intre mine ca si persoana fizica si PFA?
Stiu ca pentru inregistrare la Finante imi trebuie registru inventar si registru de incasari si plati dar pe langa aceste registre ce alte formulare contabile mai imi trebuie? Note de receptie, registru de casa, fise, jurnale, etc.? Pe viitor intentionez sa achizitionez si o masina. Momentan nu am alte bunuri,marfa, etc.
Tot la Finante o data cu prima declaratie mentionez si daca doresc sa fiu platitor de TVA? Sau cand? La ORC nu m-a intrebat daca doresc sa fiu sau nu platitor de TVA.
Orice alte informatii sunt binevenite.
Puteti sa incheiati un contract de inchiriere si cu clauza de subinchiriere....
Contabilitatea se tine in partida simpla.
Daca depasiti plafonul de 35.000 Euro deveniti obligatoriu platitor de TVA.
Multumesc pentru raspuns. As prefera contract de comodat nu stiu daca se poate si daca este obligatoriu?
Stiu ca contabilitatea se tine in partida simpla dar nu stiu exact ce inseamna asta si ce formulare contabile mai trebuie pe langa registrele necesare la Finante. Si despre TVA iarasi stiam de plafon, ce nu stiu insa pana la plafon cum ramane, trebuie sa ma declar la Finante neplatitor, acuma sau cand? Sau se considera din start neplatitor si abia cand depasesc plafonul ma declar platitor?
pai intre pers fizica si pfa ca sa bagi chiria la cheltuieli astfel nu poti si vezi ca daca nu le faci toate de la inceput toate actele cum trebuie o sa iti ia timp si bani sa le schimbi......la acea locatie pana si curentul ,gazul si ce mai ai acolo trebuie sa fie pe pfa.....daca te prind astia ca ai firma acolo si platesti pt pers fizica si nu pt pers juridice sa vezi u apoi......si ,si tarifele sunt altele pt pers juritica asa ca ai grija ei au tot interesul din lume sa fie atenti:D
Mai trebuie si registru unic de control , asta se cumpara de la ad, fin . , si trebuie cumparat in termen de 30 de zile de la data autorizarii parca ...
Daca nu intentionati comert, nu va trebuie NIR, BC , fise . Doar daca veti cumpara diverse consumabile si vreti sa le faceti nir....
''Nu crede tot ce auzi si tot ce spui.'':stunned::hm:
daca tu nu crezi cum sa te creada alti.....:D
oricum stiti cum se zice ''cine se baga in hora joaca''...alina de ce nu platesti u pe cineva iti face actele toate stie ce trebuie ,unde trebuie si crede-ma ca diferenta mare dintre a umbla u pe la usile lor si a umbla ei pe la aceeleasi usi este mare iar pretul cam cu 10% mai scump decat ar costa sa umbli tu.
vorbesc in cunostinta de cauza ,am fost la registrul comertului mam asezat pe scaun frumos,am prezentat problema mea ,mi sau spus costurile toate cu factura am platit comisionul pt ei ,iar dupa o saptamana toate actele imi erau prezentate frumos in dosar ,explicate ,consiliata cu ce am de facut mai departe (in cazul meu srl care este mult mai complicat decat un pfa)...
am ramas prietena cu tipa care cu timpul a promovat iar cand aveam vreo neantelegere numai untel dadeam si imi explica...(trebuie si stimulate din cand in cand dar merita,crede-ma)
acesta este sfatul meu
Pfa registre
camelia70
Sunt PFA, pe cosmetica, in sistem real, neplatitoare de TVA.
- pentru spatiu, proprietate pers., am incheiat contract de comodat cu titlu gratuit.
Spatiul ... (vezi toată discuția)