Buna ziua. O matusa de-a mea a depus dosarul sau de pensie la casa de pensii cu actele ei de vechime, dar i-a fost respins pentru ca nu a avut vechime suficienta.
Are insa o perioada lucrata la israel (la care are acte justificative de acolo) care ar putea-o ajuta sa cumuleze un stagiu minim necesar.
Intrebarea mea este: ce acte/formulare se completeaza pentru includerea stagiului de cotizare din israel? tot formulare e207 si e202 ca si in cazul stagiilor de cotizare din uniunea europeana?
- sau ar fi suficienta o adresa de inaintare cu actele din israel atasate, tinand cont si de faptul ca restul actelor cu stagii de cotizare din romania sunt deja depuse la dosarul de pensie (respins)?
1. Sa mearga la Casa de Pensii unde va completa formular special iar Casa de Pnsii se ocupa de corespondenta cu institutia similara din Israel de unde va primi si documentele care ii atesta stagiul de cotizare la pensie.
2. In acelasi timp poate solicita pensie si din Israle unde ii va fi luat in calcul si stagiul de cotizare din Romania.
3. Tot de la Casa de Pensii va fi indrumata cum sa procedeze.
Formularele E207 si E 202 nu sunt aplicabile pentru Israel.
Articolul 4 din Aranjamentului administrativ, semnat la Bucuresti la 3 septembrie 2013, pentru aplicarea Acordului dintre Romania si Statul Israel in domeniul securitatii sociale, semnat la Ierusalim la 28 februarie 2011
1. In cazul prestatiilor prevazute la litera B paragraful 1 al articolului 2 din Acord, prin "pensii pentru limita de varsta" se intelege: pensiile pentru limita de varsta, pensiile anticipate si pensiile anticipate partiale.
2. Institutia competenta a unei parti contractante care primeste o cerere pentru prestatii platibile in baza legislatiei celeilalte parti contractante va mentiona pe aceasta data primirii cererii si va trimite de indata cererea fie direct, fie prin intermediul organismului de legatura al fiecarei parti contractante.
3. Impreuna cu formularul de cerere, institutia competenta va transmite orice documentatie, inclusiv orice documentatie medicala disponibila, care poate fi necesara institutiei competente a celeilalte parti contractante pentru a stabili dreptul solicitantului la o prestatie.
4. Datele personale privind o persoana, continute in formularul de cerere, vor fi certificate in mod corespunzator de catre institutia competenta. Transmiterea formularului certificat in ceea ce priveste datele personale va scuti institutia competenta de transmiterea documentelor originale catre cealalta parte contractanta.
5. Fiecare institutie competenta va transmite institutiei competente a celeilalte parti contractante un formular care atesta perioadele de asigurare realizate in baza propriei legislatii.
6. Fiecare institutie competenta va determina ulterior daca o persoana poate beneficia de o prestatie si va notifica cealalta institutie, fie direct, fie prin intermediul organismelor de legatura, cu privire la decizia sa referitoare la cerere.
7. Fiecare institutie competenta va stabili drepturile solicitantului in baza prevederilor capitolului 1 partea a III-a din Acord si va notifica persoana vizata cu privire la decizie, indicand modalitatile legale si termenele-limita pentru apeluri, si va transmite o copie a deciziei si formularul convenit in acest scop institutiei competente a celeilalte parti contractante.
8. In momentul depunerii cererii, beneficiarul trebuie sa informeze institutia competenta in legatura cu locul de domiciliu, banca si numarul de cont unde trebuie platite prestatiile.
9. Plata se face fara nicio deducere pentru costurile administrative. Cheltuielile implicate de transferul bancar sunt in sarcina beneficiarului.
10. In situatia in care beneficiarul primeste pensie de la institutia competenta a uneia dintre partile contractante si are domiciliul pe teritoriul celeilalte parti contractante, acesta trebuie sa transmita institutiei competente, la fiecare 12 luni, un certificat care atesta ca persoana este in viata. Certificatul va fi transmis beneficiarului de catre institutia competenta, pentru a fi completat si semnat in fata unei autoritati pe teritoriul celeilalte parti contractante, care va certifica faptul ca documentul a fost semnat personal de catre beneficiar. Certificatul va fi returnat institutiei competente in perioada solicitata.
11. In situatia in care certificatul mentionat la paragraful 10 al prezentului articol nu este transmis, plata pensiei va fi suspendata pana la primirea acestuia.
eagle_free
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Cele cu E202 si E207 sunt doar pentru tarile membre ale uniunii europene. M-am interesat telefonic la casa de pensii despre formularele care trebuie completate pentru stagiul de cotizare din Israel. De fapt, sunt formularele RO/IL 202 si RO/IL 207.
P.S. Din ce am citit in legea nr. 150/2012 pentru ratificarea Acordului dintre România şi Statul Israel în domeniul securităţii sociale, semnat la Ierusalim la 28 februarie 2011, aceasta prevede la art. 16 pct. 2 astfel:
2. Dacă o persoană nu îndeplineşte condiţiile necesare pentru obţinerea unei prestaţii numai în baza perioadelor de asigurare realizate în baza legislaţiei române, instituţia competentă ia în considerare, în măsura în care este necesar, perioadele de asigurare, de muncă sau de domiciliu realizate în baza legislaţiei din Israel, atât timp cât acestea nu se suprapun, ca şi când ar fi fost perioade realizate în baza legislaţiei române.