avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 963 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Am nevoie sau nu de contabil?
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Am nevoie sau nu de contabil?

Buna ziua,
Am nevoie urgent de ajutor in legatura cu angajarea unui contabil la inceput activitatii noastre care momentan nu are profit si nu avem de unde sa platim un contabil. Suntem obligati prin lege sa avem contabil angajat sau prestator de servicii, atunci cand demaram activitatea?

Specific ca sunt convins de necesitatea unui contabil, dar momentan suntem la inceput de drum si am vrea ca in primele 6 luni sa ne ocupam noi de contabilitate daca legea ne permite.

Firma este administrata de mine, care nu am studii economice si este in domeniul consultantei. Va rog sa ma ajutati cu aceasta problema si cu orice alt sfat pentru un antreprenor la inceput de drum.
Cel mai recent răspuns: Gabriela Monica Ionescu , Consultant fiscal 14:56, 20 Iulie 2015
Legal aveti nevoie de un contabil Sunteti SRL sau PFA?
Apoi daca aveti angajati si sunteti platitori de TVA trebuie transmis declaratii la trimestru.deci sunt niste sarcini de indeplinit, chiar daca nu aveti multa activitate sau angajati.
Dati mai multe lamuriri,aveti casa de marcat sau nu?ce ob. de activitatea aveti?
Scuze pentru raspunsul intarziat, dar nu am primit notificare ca s-a raspuns la mesajul meu. Chiar ma gandeam ca nu e nimeni acolo sa ma ajute cu un sfat. Multumesc si fac precizarea ca sunt SRL_D (adica debutant), obiect de activitate principala: consultanta, fara casa marcat, impozit pe venit, deci microintreprindere. Activitate secundara: organizare evenimente si training la firmele carora le oferim consultanta, dar suntem inca in faza de cautat clienti.

Va multumesc.
Buna seara,
Asa cum v-a explicat si colega mea Iulia mai sus, societatea trebuie sa depuna lunar, trimestrial sau semestrial anumite situatii la DGFP. Mai exact declaratii, raportari contabile. Eu inteleg ce doriti Dvs., insa fara contabil nu se poate. Eventual puteti tine Dvs. evidenta primara la sediu si angajati un contabil care sa va verifice documentele sa faca inchiderea de luna, balanta si declaratiile. Declaratiile se depun online pe site-ul ANAF si aveti nevoie de obtinerea unui certificat digital pentru a se putea semna declaratiile.
Alegerea va apartine. Bafta! :)
Multumesc foarte mult pentru clarificari. Asa vom face. Aveti vreun sfat cum sa alegem un contabil priceput? La ce sa fim atenti? O seara buna!
Buna dimineata!
Banuiesc ca aveti cunostinte care va pot recomanda un contabil cu care au colaborat sau pe care il cunosc.. Daca nu, incercati aici pe site. Consultati lista contabililor din zona in care domiciliati.
Si ...la ce sa fiti atent? La activitatea pe care o desfasurati. Pentru ca desi sunt departe de tara, vad ca evaziunea ia amploare.
Zi faina! :)

Alte discuții în legătură

Eficacitate firme de consultanta pentru societati comerciale? madeby madeby Buna ziua, Ma intereseaza sa stiu cat de eficiente sunt firmele ce ofera consultanta si asistenta pentru societatile comerciale in curs de infiintare. A ... (vezi toată discuția)
Taxe srl Silviu S Silviu S Buna ziua, La infiintarea unui SRL, care sunt mai exact taxele pe care trebuie sa le platesc? 3% pe venit si 5 % din dividende din ce am citit. La suma ... (vezi toată discuția)