avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 291 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Paşapoarte, cărţi de ... Casatoria cu un cetatean egiptean in Romania.
Discuție deschisă în Paşapoarte, cărţi de identitate, acte de stare civilă - formalităţi, obţinere, probleme

Casatoria cu un cetatean egiptean in Romania.

Buna ziua! Am si eu intrebare ce acte ii sunt necesare unui cetatean egiptean pt a se casatori in romania, am inteles ca este necesara apostila conventiei de la Haga, dar Egiptul nu este semnatara a acestei conventii deci ar trebiu o supralegalizare, dar aici apare o alta problema, am mers la mai multe cabinete notariale sa intreb si am primit raspunsuri diferite unii notari spun ca actele lui (care acte nu au stiu exact sa imi spuna) trebuiesc traduse si legalizate la Ambasada Romana din Egipt, altii spun ca trebuiesc traduse si legalizate la Ambasada Egipteana din Romania si altii spun ca la notariate se face asta teoretic, pt ca practic nu se poate deoarece nu au translatori!!! Deci pana la urma ce acte ii sunt necesare cetateanului egiptean si unde le face?
Cel mai recent răspuns: Cosmin Iancu , Avocat 12:45, 6 Iulie 2015
Actele necesare pentru cetăţeanul străin :
– Paşaport în original şi în copie xerox
– Certificat de naştere în original, în copie xerox legalizată şi traducere în limba română , legalizată
– Actele în original din care să rezulte desfacerea căsătoriei anterioare (dacă este cazul), Aceste acte pot fi :
a) certificatul de deces al fostului soţ în original, copie xerox legalizată şi traducere în limba română legalizată;
b) sentinţa de divorţ rămasă definitivă şi irevocabilă în original, copie xerox legalizată şi traducere în limba română legalizată;
c) certificatul de naştere sau de căsătorie cu menţiunea de desfacere a căsătoriei în original, copie xerox legalizată şi traducere în limba română legalizată.

– Adeverinţă de domiciliu şi stare civilă de la primăria de domiciliu şi traducere în limba română legalizată;
– Dovadă eliberată ori autentificată de misiunile diplomatice sau oficiile consulare acreditate în România din care să rezulte că îndeplineşte condiţiile de fond cerute de legea sa naţională pentru încheierea căsătoriei în România. Cetăţenii statelor cu care România a încheiat tratate, convenţii sau acorduri de asistenţă juridică precum şi cetăţenii statelor care nu au misiune diplomatică acreditată în România, fac dovada îndeplinirii condiţiilor de fond cerute de legea lor naţională pentru încheierea căsătoriei, cu documente justificative eliberate de autorităţile competente ale statului de cetăţenie;
– Declaraţia dată pe proprie răspundere, autentificată de un notar public, din care să rezulte că viitorul soţ, cetăţean străin sau apatrid nu este căsătorit şi îndeplineşte condiţiile de fond cerute de legea sa naţională pentru încheierea căsătoriei în România, în cazul în care dovada prevăzută la aliniatul precedent nu poate fi obţinută întrucât statul respectiv nu are misiune diplomatică sau oficiu consular acreditat în România. Precizăm că, pentru apatrizi, legea naţională este legea statului în care îşi au domiciliu sau, în lipsă, reşedinţa.

– Certificatul medical privind starea sănătăţii(prenupţial). Acesta este valabil 14 zile de la data emiterii(inclusiv data oficierii căsătoriei) şi trebuie să cuprindă menţiunea expresă că persoana „Se poate căsători”

Precizări :
– Dacă actele prezentate de cetăţeanul străin sunt emise de un stat membru al Conventiei de la Haga din 05 octombrie 1961 acestea trebuie să aibă aplicată Apostilla Conventiei de la Haga din 05 octombrie 1961;
– Dacă actele prezentate de cetăţeanul străin sunt emise de un stat care nu este membru al Conventiei de la Haga din 05 octombrie 1961 acestea trebuie să fie supralegalizate
– Dacă actele prezentate de cetăţeanul străin sunt emise de un stat cu care România are încheiate tratate/convenţii/acorduri de asistenţă juridică acestea sunt scutite de apostilare sau supralegalizare;
– Traducerile şi legalizările se fac la notar în România;
– Certificatul medical privind starea sănătăţii(prenupţial) se obţine de la organele sanitare competente din România;
– În cazul în care cetăţeanul străin este născut în România şi au intervenit schimbări cu privire la numele de familie şi prenume precum şi în statutul său civil(căsătorie , divorţ, încetarea căsătoriei prin decesul soţului), are obligaţia legală să solicite mai întâi reglementarea acestor modificari intervenite în satutul său civil şi apoi să depună declaraţia de căsătorie.

Supralegalizarea este procedura prin care un stat confera un plus de veridicitate documentelor emise pe teritoriul sau, confirmand practic autenticitatea acestora. Se confirma astfel, de pilda, ca o diploma, o sentinta judecatoreasca sau o traducere legalizata, etc. au fost intr-adevar emise pe teritoriul statului respectiv si ca sunt autentice, purtand girul Statului respectiv.

Institutiile abilitate sa efectueze supralegalizari ale actelor sunt impartite in functie de competenta pe care o au. Acestea pot fi ministere, institutii ale prefectului, tribunale, ambasade.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Acte căsătorie la ambasadă Mario22222 Mario22222 Ce acte sint necesare pentru casatorie la ambasada atat pentru mine cat si pentru sotia mea care este de cetatenie eritreana si avem o fetita impreuna, care ... (vezi toată discuția)
Casatorie Sabau Margareta Sabau Margareta Ea cetatean roman divortat se poate casatori cu cetatean israelian, necasatorit ,care si-a pierdut cetatenia romana plecind pe vremea comunismului in statul ... (vezi toată discuția)
Acte necesare casatorie cu cetatean din federatia rusa sandy2peu2006 sandy2peu2006 BUNA ZIUA! NUMELE MEU ESTE ALEXANDRU SI AS DORI SA STIU CE ACTE SINT NECESARE PENTRU CASATORIE CU CETATEAN RUS! MENTIONEZ CA SINT DIN BUCURESTI S6! DORESC SA ... (vezi toată discuția)