avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 222 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Demisie fara preaviz
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Demisie fara preaviz

de 6 luni lucrez ca bucatar la un restaurant,initial am fost 2 bucatari insa, din cauza neplatii de catre angajator a salariului la timp a demisionat.Initial programul nostru ar trebui sa fie de 8 ore insa dupa cum stiti se lucreaza in ture prelungite chiar si de 14 ore pe zi.Salariul il primesc cu intarziere de 2 saptamani,debitul de munca este imens.in fine am decis sa demisionez pentru nerespectarea clauzelor din contract.Intrebarea mea este dupa ce imi depun demisia imi voi recupera banii?precizez ca nu am luat baniipe o luna jumatate...multumesc
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 20:24, 6 Iulie 2015
In mod normal ar trebui sa vi se plateasca drepturile salariale datorate pana la incetarea contractului de munca.
Din pacate in cazul dumneavoastra problema nu se pune ceea ce este normal si legal, ci ceea ce se va intampla practic.

Mai concret, doriti sa stiti ce puteti face daca nu vi se achita salariul datorat?
1. Legea prevede ca salariul se plateste la data stabilita in contractul individual de munca, in contractul colectiv de munca aplicabil sau in regulamentul intern, dupa caz.
Legea nu face distinctie in ceea ce priveste plata salariului in cazul incetarii raportului de munca...prin urmare, angajatorul este indreptatit sa va plateasca drepturile salariale aferente pana la data incetarii c.i.m. la data stabilita in c.i.m. pentru plata salariului.

2. Art.40 alin.2 C.mun.:
(2) Angajatorului in revin, in principal, urmatoarele obligatii:
....
c) sa acorde salariatilor toate drepturile ce decurg din lege, din contractul colectiv de munca aplicabil si din contractele individuale de munca;
....

Prin urmare, neplata drepturilor salariale poate face obiectul :