Doar statul ong-ului stipuleaza numarul si durata mandatelor pentru persoanele ce ocupa functii alese. Deci vedeti cum e trecut acum in statut acest aspect pentru ca oug 26 din 2000 privind asociatiile si fundatiile nu limiteaza. Apoi la urmatoarea adunare generala cand se vor dezbate modificari la statut, daca majoritatea membrilor ajung la concluzia ca e mai bine si mai practic ca sa nu fie limitate numarul de mandate si durata unui mandat sa fie de exemplu de 2 ani, sa se introduca aceste modificari in statut care apoi se inregistreaza si la judecatorie.
Trebuie sa tineti cont de faptul ca si in situatia in care limitati durata mandatului la 2 ani iar apoi la urmatoarea adunare generala ramane aceasi echipa de conducere, si in acest caz se depune la judecatorie hotararea adunarii generale de confirmare a acelorasi persoane pentru inca un mandat.
Ne actualizarea acestor informatii la judecatorie in registrul asociatiilor si fundatiilor duce implicit la piedici in accesarea de fonduri de la diversi finantatori publici, de exemplu.
Primirea de noi membrii in ong se face prin aprobarea cererilor de adeziune depuse in scris, de catre comitetul director si apoi acesti noi membrii vor aparea pe lista convocator la prima adunare generala si pe tabelul cu semnaturile celor prezenti care se ataseaza la procesul verbal ce se depune la judecatorie. Nu e o alta forma prin care sa fie declarati la judecatorie acesti noi membrii. Deasemenea cei care au renuntat prin vointa lor scrisa la calitatea de membru sau au fost exclusi pentru incalcarea statutului, nu vor mai aparea pe cele doua liste de care am amintatit anterior.
Dintre acesti noi membrii se pot alege persoane pentru structura de conducere.
La prima adunare generala, pe ordinea de zi treceti si punctul referitor la stabilirea noului sediu social. Trebuie sa aveti semnat cu proprietarul un contract de inchiriere sau de comodat prin care vi se pune la dispozitie o camera sau tot imobilul pentru activitatile ong. E bine ca sa stabiliti acolo in contract termenul de valabilitate de minim 2 ani si cu posibilitatea de prelungire automata daca niciuna dintre parti nu solicita expres incetarea lui.
Tot in acel act sa treti clar ce cheltuieli doriti sa fie decontate pe ong pentru acel spatiu.
Date pentru actele ce trebuie sa le depuneti cititi la adresa de email urmatoare (mai pe la mijlocul paginii unde detaliaza modificarea actelor constitutive
[ link extern ]