avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1102 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Ce pot face fostii angajati ai unei firme intrate in ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Ce pot face fostii angajati ai unei firme intrate in insolventa daca mai au salarii de recuperat ?

Buna ziua,

Am si eu nevoie de ajutorul dvs. Suntem mai multi fosti angajati ai unei companii care a am demisionat inainte de a intra firma in insolventa(in momentul cand am depus demisia mai aveam de primit de la angajatir 2 salarii) ce putem face pe cale juridica pentru a ne recupera datoria ? Mentionez ca firma a deschis actiune in instanta pt insolventa, a fost numit un administrator judiciar(amic cu patronul companiei). Mai jos este dosarul:
[ link extern ]

Va multumim si asteptam un raspuns cat se poate de repede.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 15:04, 24 Iulie 2015
Sunt doua solutii :
- sa verifice daca sunt inscrisi la masa credala si sa astepte terminarea procedurii.

- sa apeleze la Fondul de garantare a creantelor salaiale gestionat de AJOFM.

Beneficiază de prevederile Legii nr.200/2006 salariaţii angajatorilor pentru care starea de insolvenţă a intervenit după data de 1 ianuarie 2007.
Fondul de garantare pentru plata creanţelor salariale asigura plata creanţelor salariale ce rezulta din contractele individuale de munca si din contractele colective de munca încheiate de salariaţi cu angajatorii împotriva cărora au fost pronunţate hotărâri judecătoreşti definitive de deschidere a procedurii insolvenţei şi fata de care a fost dispusă măsura ridicării totale sau parţiale a dreptului de administrare.

Din resursele Fondului de Garantare se suporta, în limitele şi în condiţiile prevăzute de lege, următoarele categorii de creanţe salariale:
- salariile restante;
- compensaţiile băneşti restante, datorate de angajatori pentru concediul de odihna neefectuat de salariaţi, dar numai pentru maximum un an de muncă;
- plăţile compensatorii restante, în cuantumul stabilit în contractul colectiv de munca şi / sau în contractul individual de muncă, în cazul încetării raporturilor de muncă;
- compensaţiile restante pe care angajatorii au obligaţia de a le plăti, potrivit contractului colectiv de muncă şi / sau contractului individual de muncă, în cazul accidentelor de muncă sau al bolilor profesionale;
- indemnizaţiile restante, pe care angajatorii au obligaţia, potrivit legii, de a le plăti pe durata întreruperii temporare a activităţii.

Contribuţiile sociale datorate de angajatorii în stare de insolvenţă nu se suporta din Fondul de garantare.

Suma totală a creanţelor salariale suportate din Fondul de garantare nu poate depăşi cuantumul a 3 salarii medii brute pe economie, pentru fiecare salariat.

Salariul mediu brut pe economie avut în vedere este salariul mediu brut pe economie, comunicat de Institutul Naţional de Statistica în luna în care s-a deschis procedura insolvenţei.

Stabilirea cuantumului creanţelor salariale cuvenite salariaţilor şi efectuarea plăţii acestora se realizează de agenţiile teritoriale, la cererea scrisă a administratorului sau lichidatorului angajatorului în stare de insolvenţă.

Cererile menţionate vor fi însoţite de documente care să ateste că împotriva angajatorului a fost pronunţată o hotărâre judecătoreasca definitiva de deschidere a procedurii insolvenţei şi a fost dispusă măsura ridicării totale sau parţiale a dreptului de administrare.
[ link extern ]
Buna, multumesc mult. Si inca o intrebare: pe foaia de lichidare este notat faptul ca angajatorul nu are nicio datorie fata de angajati. Este corect? Sau avem dreptul de a cere la HR o adeverita sau ceva care sa demonstreze ca nu s-au platit salariile ?
Foaia de lichidare nu este intocmita corect. Trebuia sa mentioneze ca exista salarii restante de plata.
Si unde as putea gasi un model de fisa de lichidare din care sa reiasa ca am salarii de incasat? Colegele mele de la HR nu stiu. Va multumesc si astept un raspuns.
Nota de lichidare nu este un document care are la baza un text de lege.

Cred ca se pot folosi tipizatele vechi pentru asa ceva.

Salariile restante trebuie sa existe inregistrate in contabilitatea angajatorului.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Recuperare garantie si salariu restant - societate in insolventa maria-manuela maria-manuela Am lucrat timp de 4 ani si jumatate la o firma, pe post de reprezentant comercial. In 2012,cu o saptamana inainte de a fi declarata insolventa ni s-a cerut sa ... (vezi toată discuția)
Salariile compensatorii de la fondul de garantare al statului simet simet O firma X a deschis procedura de insolventa la 1 ianuarie 2013. in luna februarie 2013 concediaza mare parte din salariati si apeleaza la fondul de ... (vezi toată discuția)
Jumatate de salar stefan976 stefan976 Am lucrat cativa ani la o firma, dar in ultimul an am primit doar jumatate de salar (ne-au tinut cu promisiuni), in cele din urma postul a fost redus si am ... (vezi toată discuția)