Mi-am dat demisia de la ultimul loc de munca, am predat masina, telefonul de serviciu si decontul, am procese verbale pentru toate, semnate de administratorul firmei, am primit decizia de incetare a activitatii si adeverinta de vechime si am asteptat sa primesc si lichidarea insa, surpriza, pe data de 17 am contactat reprezentantul societatii pentru ca, desi ziua de plata a lichidarii era 15, nu primisem niciun ban iar toti ceilalti colegi ce au ramas in firma, au primit, si mi s-a spus ca nu mi se plateste deoarece nota de lichidare nu este semnata de conducere. Am intrebat de ce am nevoie de aceasta nota de lichidare, de care, dealtfel nici nu se pomenise la momentul incetarii activitatii, atata timp cat am toate procesele verbale de predare-primire pentru bunurile societatii ce le aveam in gestiune, iar raspunsul a fost unul sec, "nu stiu, trebuie sa luati legatura cu conducerea firmei".
Asta am incercat sa fac timp de aproape o saptamana insa din 3 persoane de contact mi-a raspuns, cu greu, doar una, care mi-a transmis ca nu imi vor da banii si atat.
Ce pot face eu in aceasta situatie? Cui ma pot adresa pentru ca cei de la ITM cu care am stat de vorba mi-au spus ca ei pot demara un control insa nu ii pot obliga sa imi plateasca restantele salariale? Sa deschid actiune in instanta?
Multumesc!
In situatia in care un angajator nu platesteste salariile, salariatul are la dispozitie urmatoarele posibilitati :
- sesizarea ITM-ului
- promovarea unei actiuni in instanta. Actiunea se depune la Tribunalul in raza caruia are domiciliul sau locul de munca salariatul si este scutita de plata taxelor judiciare. Actiunea se depune in maxim 3 ani de la data de cand trebuia sa plateasca salariile.
- apelarea la mediere.