Vad ca faceti comparatie intre societatile comerciale si asociatiile de proprietari dar din pacate aceasta comparatie nu va ajuta cu nimic, nu sustine ceea ce vreti.
Exista SRL-uri cu sute de beneficiari si zeci de furnizori si va asigur ca nu exista obligatia de a deschide mai multe conturi bancare, conturi bancare separat pentru unii sau altii, conturi bancare separate pe surse. Acelasi SRL poate avea venituri si incasari prin bamca, in acelasi cont bancar, atat din comert cu amanuntul catr si din comert cu ridicata, atat din panificatie cat si din confectii mretalice sau alimentatie publica, atat din servicii de transport cat si din amanet....
Iar in marile socitati comerciale, regii autonome si alte asemenea, situatia este absoluti identica. Nimeni, nici o lege nu-i obliga sa aiba atatea conturi bancare cate surse de incasare are.
Cat despre controale si verificari din partea unor autoritati, nici acolo nu exista. Fiecare are contabiliatatea sa, comisia sa, termene de raportate a situatiilor financiare ca si la asociatiile de proprietari... Controale din afara se faca atat la societatile comerciale cat si la asociatii, la sesizare, la necazuri si nu exista termene de exemplu ca trimestrial sa verifice ANAF-ul activitatea firmelor chiar daca sunt unele cu risc mare de evaziune fiscala.
Intr-o asociatie de proprietari unde se incaseaza lunar 10.000 lei din care cheltuiala cu salariile ar fi 1000 lei, in cazul neachitarii impozitului si contributiilor statul ar fi prejudiciat de cateva sute de lei. In aceeasi perioada sunt firme ce au poate zeci sau sute de angajati la negru, firme ce ar trebui sa vireze la stat sume de 1000 de ori mai mari decat o asociatie de proprietari. Acolo este prioritatea de a verifica si nu la asociatia de proprietari.
Dar, repet poate, cereti si vi se va da!