Sunt implicat în obținerea unei finanțări printr-un program POSDRU, și am o nelămurire de natură juridică.
Din discuțiile avute cu persoanele din program, am înțeles că eu nu pot să fiu în același timp asociat unic, administrator și angajat cu CIM.
Punctele fixe sunt faptul că eu trebuie să fiu angajat cu CIM pe 8 ore și fondator (sau asociat, dar cealaltă persoană este momentan plecată din România și nu aș vrea să pierdem timp prețios). Este obligatoriu să existe și un administrator, sau pot reprezenta eu firma legal fiind fondator ?
Dacă firma trebuie să aibă neapărat și administrator, pot să fiu eu fondator (asociat unic), administrator delegat (fără CIM - doar să reprezint firma în spețele legale, să semnez pentru ea, etc.) și salariat (cu CIM) ?
Art. 196^1 alin. (3) din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, prevede : asociatul unic poate avea calitatea de salariat al societatii cu raspundere limitata al carui asociat unic este.
Astfel, art.196^1 din Legea 31/1990 permite cumulul asociat unic si salariat, dar nu exclude si varianta cumului asociat unic, salariat si administrator.