Legea nr. 296/2004 republicata in 2008, Codul consumului art. 70 lit. b interzice publicitatea subliminala. :strambatura:
Cateva observatii:
1. Nu exista nici o definitie legala a publicitatii subliminale; (cate fractiuni de secunda ar fi minim necesare, cate ar fi maxim)
2. Nu exista nici un studiu serios (din cate cunosc eu) din care sa rezulte ca mesajele subliminale ar fi eficiente.
3. Daca, cu toata nestiinta mea, mesajele subliminale sunt eficiente, (cum pare sa fi crezut legiuitorul) atunci de ce nu se repeta interdictia si cu privire la publicitatea facuta in campaniile electorale ?
4. Daca trebuie interzisa pentru comercianti, pentru ca ar fi un fel de concurenta neloiala, de ce nu se foloseste aceasta formidabila forta in campania anticoruptie, reeducarea infractorilor, etc. ?
5. Daca e doar o prostie atunci de ce au mai interzis-o ?
6. Daca Codul consumului contine cumva un mesaj subliminal care m-a determinat sa scriu cele de mai sus, ce ma fac ?
7. Nu ar trebui cumva interzise si vrajitoria, chiromantia, astrogalomatia, astrologia, etc.mantia ?
cateva raspunsuri u.b.i.k ... caruia imi permit sa ii adresez felicitari pentru modul in care pune problema ... :)
3-poate pentru ca in cazul campaniilor electorale mesajul nu este subliminal ... ce de-a dreptul grobian ?
4-Se foloseshte si in lupta anticoruptie dar mesajul care transpare .. subliminal ... se adreseaza unei categorii de persoane coruptibile care de obicei e dispusa sa faca taman invers mesajului oficial. So .. poate mesajul subliminal pentru corupti ar trebui sa fie un indem la furaciune ... drept urmare ei vor face invers.
5-Poate pentru ca nu conteaza cat de mare e prostia .. important e de cate lume e agreata. De altfel istoria e plina de prostii agreate de mari mase de oameni.
6-Incearca sa nu mai faci nimik. In felul asta compensezu actiunea .... si ei raman cu .. bazu .. :) astia care te indeamna subliminal .. zic
7-nu stiu dak fac parte din categoria prostiilor agreate sau mesajelor subliminale. Dar ele sunt oarecum incirimate .. penal.
Exact ce lipsea din legislatie! :happy:
Comentarii:
1. De ce o definitie legala in acest caz? Daca exista cercetari in domeniu sa facem bine sa citim si sa nu ne luam de ei ca n-au habar ce legifereaza (incrimineaza)...Un ”flash” din 5 in 5 secunde devine ilegal...
2. E o ”parte” a hipnozei... Studii exista – dar cine poate generaliza o chestiune care tzine de psihicul uman, de modul in care o persoana reactioneaza in acelasi fel ca altele in cazul impulsurilor venite din exterior? Experimentul din 1957 a fost repetat in 2007 si – se zice – 81% dintre cei prezenti (1400 delegati) in sala au ales ceea ce scria in mesajul ”subliminal” difuzat de 30 de ori in 90 secunde. Asa ca, mai bine a fi, decat a nu fi...
3. Nu e clar de ce? Ei sunt cinstiti, si oamenii aleg in functie politica un individ pt ca acesta are calitati exceptionale, nu pt ca alegatorii sunt... inoculati... Dar, in politica, nici nu trebuie cheltuiti bani pt asa ceva... E suficient sa dai omului sperante... Cu sau fara mesaj, cred ca tot asa aleg oamenii – sau nu aleg deloc...
4. Coruptii si ceilalti infractori ar trebui adunati in sala si obligati sa urmareasca un film, ceva... Daca nu vor atunci nu vor fi atenti si cheltuiala e zadarnica. In plus, e ilegal sa actionezi – cu fortza - asupra creierului unei persoane...
5. Asta e ideea: nu se stie daca e doar o prostie, chiar daca nu e clar dovedit efectul asupra tuturor... Si atunci, decat sa avem... vid legislativ, mai bine incriminam chestia – ca, doar, trebuie sa faca si ei ceva acum, cand celelalte probleme au fost rezolvate! :slap:
6. Nu contine mesajul incriminat... decat daca ati citit online, eventual... E nevoie de ”flash-uri”...
7. Cum sa fie interzise acestea? Nu e clar ca ”studiile” dovedesc realitatea lor? Aici ajungem sa discutam, in principal, despre puterea de auto-sugestie a fiecarei persoane in parte, despre labilitatea psihica a persoanelor care apeleaza la... vrajitori, astrologi etc... sau ”practica” toate acestea...:rofl: