As dori sa va intreb daca la asociatia de proprietari se pot justifica cheltuieli doar pe baza bonului fiscal sau este strict necesara si solicitarea facturii? Exista o valoare pana la care bonul fiscal este valabil si de la un anumit plafon in sus este necesara factura? Nu stiu exact care ar fi cadrul legislativ care reglementeaza asa ceva.
Bonul fiscal se emite atunci cand se fac plati numerar.
Ori, conform legislatiei, nu putem plati numerar mai mult de 5000 lei, iar valoarea ce depaseste se achita prin banca. Asa ca nu vad cum poate cineva sa emita si altcineva sa plateasca 8000 lei numerar pe un bon fiscal, decat cu incalcarea legislatiei.
In fiecare luna se cumpara mat. pentru curatenie, se mai inlocuieste din cand in cand cate ceva, vorbim de valori pana 50-100 de lei sau chiar mai mici in cazul avut de mine in vedere. Desi de fiecare data intreb presedintele legat de orice achizitie cat de mica, ma intreb cum justific daca peste timp altcineva vrea sa stie in ce baza s-au facut acele cheltuieli chiar daca nu sunt sume mari. In dosarul fiecarei luni pe langa lista de plata, exista un centralizator de cheltuieli semnat de presedinte si cenzor iar mai nou se face raportarea semestriala. In acest caz este nevoie sa se mai ia decizii legate de micile cheltuieli in comitet, sa se faca referate de necesitate daca cei doi si-au pus semnatura ca au luat la cunostinta si au validat lista de plata?
Bonul de consum este obligatoriu prin lege, daca da ce categorii de produse se trec in el?