avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 729 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Proprietate industrială şi ... Declararea veniturilor în următoarea situație
Discuție deschisă în Proprietate industrială şi intelectuală. Adică mărci, invenţii, drept de autor şi altele

Declararea veniturilor în următoarea situație

Buna ziua,

Dacă este posibil, aș dori să mă lămurească și pe mine cineva dacă și cum trebuie declarate veniturile în următoarea situație, astfel încât totul să fie corect și legal:

În timpul liber îmi place să creez jucării. Tiparele îmi aparțin în totalitate. La sugestiile unor prieteni, m-am gândit să vând tiparele online. Pe site-urile de gen, contra unei sume modice (să spunem cca. $3), utilizatorii obțin accesul la tipar și instrucțiuni (în format pdf). Eu aș vrea să fac exact același lucru.
Nu caut să mă îmbogățesc din asta, nu am PFA, momentan sunt studentă etc.

Cum se procedează legal în această situație?

Mulțumesc
Cel mai recent răspuns: ami_m , utilizator 09:22, 7 Septembrie 2015
Pentru o astfel de activitate va trebuie automat pfa.
Mulțumesc pentru răspuns. Înțeleg direcția în care ar trebui să o iau.
Însă pentru orice fel de tranzacție de acest gen este nevoie de PFA?
Trebuie sa va autorizati ca pfa pentru Cod CAEN 3240 Fabricarea jocurilor si jucariilor

Aceasta clasa include fabricarea de papusi, jocuri si jucarii (inclusiv jocuri electrice), modele la scara si vehicule pentru copii (cu exceptia bicicletelor si tricicletelor din metal).
Aceasta clasa include:
-fabricarea de papusi, îmbracaminte pentru papusi si accesorii
-fabricarea de figurine reprezentând animale
-fabricarea de jucarii pe roti , destinate a fi încalecate inclusiv biciclete si triciclete din materiale plastice
-fabricarea de instrumente muzicale de jucarie
-fabricarea de articole pentru amuzament, jocuri de masa sau salon
-fabricarea de carti de joc
-fabricarea de popice, jocuri functionând cu fise sau cartele, jocuri de biliard, mese speciale pentru cazinouri, etc.
-fabricarea de jocuri electronice: sah etc.
-fabricarea de mini-modele la scara si de modele recreative similare, trenulete electrice, montaje tip constructor etc.
-fabricarea de jocuri tip puzzle etc.

Aceasta clasa exclude:
-fabricarea de console pentru jocuri video, vezi 2640
-fabricarea de biciclete, vezi 3092
-fabricarea de articole pentru festivitati si carnavaluri, vezi 3299
-elaborarea si editarea programelor pentru console cu jocuri video, vezi 5821, 6201
Adica pentru venituri de 100-200 RON/an nu le poate declara la fisc drept venituri suplimentare? De ce e musai PFA daca este doar un hobby? De ex. cand oamenii vand lucruri vechi prin internet, nu li se cere sa declare castigurile la fisc, daca o fac ocazional si nu in mod comercial. De ex. cineva care s-a plictisit de iPhone4 si il vinde prin internet.
Ultima modificare: Vineri, 4 Septembrie 2015
tgeorgescu, utilizator
tgeorgescu a scris:

Adica pentru venituri de 100-200 RON/an nu le poate declara la fisc drept venituri suplimentare? De ce e musai PFA daca este doar un hobby? De ex. cand oamenii vand lucruri vechi prin internet, nu li se cere sa declare castigurile la fisc, daca o fac ocazional si nu in mod comercial. De ex. cineva care s-a plictisit de iPhone4 si il vinde prin internet.



De acest aspect eram curioasa si eu. Sunt foarte multe siteuri dedicate persoanelor care isi vand fie lucrurile vechi, fie creatiile proprii, si sincer ma indoiesc ca au PFA sau ca declara undeva veniturile.
Eu pur si simplu nu vreau sa ma trezesc ca incalc vreo lege daca decid la un moment dat sa ma apuc de vandut tipare de jucarii online.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Adaugare cod caen i.i dey_23 dey_23 Buna ziua, Am infiintat de curand o intreprindere individuala ,avand cod caen 4771 comert cu imbracaminte in magazine specializate,si as dori sa stiu daca pot ... (vezi toată discuția)
Autorizatii firma comert cu carti, rechizite stelutanicoleta stelutanicoleta Buna ziua. Doresc sa imi deschid un magazin de carti, rechizite, jucarii. Ce autorizatii imi trebuie pentru functionare? (vezi toată discuția)
Nu stiu in ce cod caen ma incadrez keops1925 keops1925 as dori sa infiintez un pfa, dar nu ma regasesc in nici un cod CAEN. profilul meu ar fi confectie handmade de articole de pielarie cum ar fi gentile si ... (vezi toată discuția)