avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1211 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Alocatie, stimulent, indemnizatie pentru o situatie ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Alocatie, stimulent, indemnizatie pentru o situatie mai delicata

Salut,

Din cauza unei situatii mai delicate, nu reusesc sa dau de cap legii (nici oamenii legii) care ar fi solutia ideala si cea mai simpla.

Recent, la mijlocul lui august, sotia a nascut un copil. Pana la mijlocul lui septembrie, am beneficiat de concediile de la stat (5 zile pt copil, 10 zile pt frecventarea cursurilor de puericultura) + ceva zile de concediu avute la dispozitie.
As dori sa aplic la primarie pentru alocatia micutului, dar si stimulent de insertie pentru perioada pana la 1 octombrie, deoarece de la 1 octombrie, doresc sa-mi iau o luna de concediu pentru cresterea copilului (cu indemnizatia aferenta de la stat), iar de la 1 noiembrie sa trec inapoi pe stimulent (+ alocatie) pana la varsta de 2 ani.

Situatia delicata ar fi:
- am (re)dobandit cetatenia romana acum cativa ani
- eu (sotul) si sotia avem buletinele cu adrese diferite (2 localitati diferite, eu la X, sotia la Y), ambii am fost luati in spatiu (pentru a ne putea face buletine) dar stam de fapt la o alta adresa (Z), fara contract de chirie (stam la rude care is plecate din tara iar posibilitatea facerii de acte in plus nu e posibila in timpul apropiat)
- suntem casatoriti de 2 ani si nu avem livret de familie (pe vremea resepctiva nu era obligatoriu)
- eu lucrez de cel putin 5 ani intr-o firma privata in localitatea Z, cu contract de munca pe perioada nedeterminata si tot acest timp firma a platit toate contributiile catre bugetul de stat pentru mine
- sotia nu lucreaza si nici nu a lucrat inainte de sarcina, deci nu a cotizat la stat nimic, deci nu poate beneficia de concediu de maternitate, sau alte sporuri si indemnizatii, dar in schimb pot eu sa beneficiez pentru binele familiei
- sotia se afla in intretinerea mea, nu a beneficiat de ajutor de somaj, nu e in somaj; are si calitatea de coasigurat la CNAS pe baza asigurarii mele
- la depunerea dosarului pentru ridicarea certificatului de nastere (in localitatea Z - resedinta de judet), mi s-a cerut o declaratie cu adresa la care v-a fi trecut copilul, si am bifat atunci localitatea X. Cred ca ar trebui sa il schimb pe Y (mama).
- la primaria X (tata), au cerut ca si acte, livretul de familie (care nu il avem deoarece nu era obligatoriu in ace perioada si nu iil eliberau). Iar pentru eliberarea acestuia, trebuie trecut copilul in registrul agricol, si apoi livretul, si m-au amenintat ca si trimit asistenta sociala la adresa X.
- la primaria Y (mama), livretl de familie nu e oblogatoriu, se cere fie certificatul de casatorie fie livretul de familie

Trebuie copilul trecut undeva in spatiu, la care adresa, cand si cum se face acest lucru?(Nu e implicit la unul dintre parinti?)

Care ar fi solutia fara modificarea actuala a actelor de identitate a parintilor si a locatiilor dar totodata sa putem beneficia de drepturile legale de parinti?

Multumesc mult,
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 08:44, 2 Septembrie 2015
1. Cu atata dezordine in situatia locativa a dvs. ar fi bine sa puneti intrebarea direct la ANPIS, pe e-mail, la: anps@prestatiisociale.ro

2. In sesizarea dvs. sa spuneti si ce vi s-a spus de la Primariile pe unde ati fost.
dumghen a scris:

....
Trebuie copilul trecut undeva in spatiu, la care adresa, cand si cum se face acest lucru?(Nu e implicit la unul dintre parinti?)

...


Art. 92 C.civ. - Domiciliul minorului şi al celui pus sub interdicţie judecătorească
(1) Domiciliul minorului care nu a dobândit capacitate deplină de exerciţiu în condiţiile prevăzute de lege este la părinţii săi sau la acela dintre părinţi la care el locuieşte în mod statornic.

(2) În cazul în care părinţii au domicilii separate şi nu se înţeleg la care dintre ei va avea domiciliul copilul, instanţa de tutelă, ascultându-i pe părinţi, precum şi pe copil, dacă acesta a împlinit vârsta de 10 ani, va decide ţinând seama de interesele copilului. Până la rămânerea definitivă a hotărârii judecătoreşti, minorul este prezumat că are domiciliul la părintele la care locuieşte în mod statornic.

Cum am spus mai sus, toti trei stam la adresa Z care nu figureaza in nici un act. Deci nu se pune problema in acest mod ci doar la nivel birocratic (adica acte/hartogarie [inutila, parerea mea]) pentru niste drepturi pe care le avem ca si toti ceilalti cetateni si de care vrem sa beneficiem (daca tot am indeplinit conditiile ce tin de partea de cotizare).
Poate nu merita sa spun dar acest ICC (procentul de 85% sau nu mai mult de 3400) nu ma avantajeaza atat de mult deoarece e inferioara salariului, insa am nevoie de concediu de crestere a copilului pentru a ajuta mama sa se descurce, cel putin in primele luni de la nastere spre binele familiei.
tudorvaleriu a scris:

1. Cu atata dezordine in situatia locativa a dvs. ar fi bine sa puneti intrebarea direct la ANPIS, pe e-mail, la: anps@prestatiisociale.ro



Cuvantul potrivit nu e dezordine, dar asta e birocratia statului roman. Adica eu find angajat si cotizand la bugetul de stat (5+ ani ) de ce sa nu am aceleasi drepturi cu cel care s-a nascut aici din moment ce ambii suntem cetateni ai aceluiasi stat?
Unica solutie de a putea sa fiu cu acte in regula, a fost sa-mi fac buletin (la fel, din motive birocratice) care la randul lui a necesitat "luarea in spatiu" la niste oameni cu suflet mare. Luarea in acelasi spatiu a ambilor nu e posibila tot din motive birocratice (x persoane pe y mp).


Nu va spuneti nimeni ca nu aveti dreptul, dar conditiile sunt impuse de lege si nu de catre noi.

Actele se depun la primăria comunei, oraşului, municipiului, respectiv sectoarelor municipiului Bucureşti pe raza căreia solicitantul îşi are domiciliul sau reşedinţa.

Dvs trebuie sa faceti dovada fie a domiciliului, fie a resedintei.
art. 91 C.civ. - Dovada
(1) Dovada domiciliului şi a reşedinţei se face cu menţiunile cuprinse în cartea de identitate.

(2) În lipsa acestor menţiuni ori atunci când acestea nu corespund realităţii, stabilirea sau schimbarea domiciliului ori a reşedinţei nu va putea fi opusă altor persoane.
(3) Dispoziţiile alin. (2) nu se aplică în cazul în care domiciliul sau reşedinţa a fost cunoscută prin alte mijloace de cel căruia i se opune.

O.U.G. nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români :
(1) Dovada adresei de domiciliu se poate face cu:

a) acte încheiate în condiţiile de validitate prevăzute de legislaţia română în vigoare, privind titlul locativ;
b) declaraţia scrisă a găzduitorului, persoană fizică sau persoană juridică, de primire în spaţiu, însoţită de unul dintre documentele prevăzute la lit. a) sau, după caz, la lit. d);
c) declaraţia pe propria răspundere a solicitantului, însoţită de nota de verificare a poliţistului de ordine publică, prin care se certifică existenţa unui imobil cu destinaţie de locuinţă şi faptul că solicitantul locuieşte efectiv la adresa declarată, pentru persoana fizică ce nu poate prezenta documentele prevăzute la lit. a) şi b);
d) documentul eliberat de autoritatea administraţiei publice locale, din care să rezulte că solicitantul sau, după caz, găzduitorul acestuia figurează înscris în Registrul agricol, cu imobil cu destinaţie de locuinţă;
e) actul de identitate al unuia dintre părinţi sau al reprezentantului său legal ori actul de încredinţare, însoţit, după caz, de unul din actele prevăzute la lit. a)-d), în cazul minorilor care solicită eliberarea unui act de identitate.

(2) Declaraţia de primire în spaţiu a găzduitorului prevăzută la alin. (1) lit. b) poate fi dată în faţa lucrătorului din cadrul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor, a poliţistului de siguranţă publică, a notarului public ori a funcţionarului misiunii diplomatice sau oficiului consular al României.

(3) În cazul minorului şi al persoanei puse sub interdicţie, declaraţia pe propria răspundere prevăzută la alin. (1) lit. c) se dă şi se semnează de către părintele sau, după caz, părinţii care exercită autoritatea părintească sau de către reprezentanţii lor legali.

Prin urmare, in baza celor doua acte normative mentionate de mine puteti face dovada domiciliului actual.
Ultima modificare: Miercuri, 2 Septembrie 2015
Cornel Vasile, Consilier juridic

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Obtinere rezidenta in romania Ardelean Iulia Ardelean Iulia Buna ziua, am o prietena nascuta in Romania, de la varsta de 6 ani a locuit timp de 50 ani in Israel, acum doreste sa se intoarca in Romania. Are dubla ... (vezi toată discuția)
Carte de identitate la 14 ani hilda47 hilda47 Buna ziua ! As dori sa intreb daca mama are o anumita adresa in cartea de identitate iar pt fiica sa de 14 ani , nu are posibilitatea sa faca declaratia de ... (vezi toată discuția)
Schimbare domiciliu dupa vanzare apartament giglia giglia Buna ziua,sunt nou venita in Forum si am nevoie de ajutor in a ma lamuri cu privire la schimbarea domiciliului.Am fost pana ieri,proprietara unui apartament pe ... (vezi toată discuția)