Am inceput in anul 2008 constructia unui imobil S+P+4 in regie proprie, autorizatia de constructie fiind emisa pe persoana fizica. Dupa aproximativ 8 luni am intrat intr-un impas financiar si am semnat un Contract de Asociere in Participatiune cu o Societatea Comerciala. Aceasta se obliga sa termine constructia, iar eu am obligatia sa-i cedez nivelurile S+P, care vor fi transformate in spatiu comercial. Contractul nu este autentificat la notar.
Intrebarea este: Societatea Comerciala are dreptul de a cere deducerea TVA-ului (aproximativ 83.000 RON) pentru materialele folosite?
Daca societatea foloseste materiale proprii, cumparate pe numele sau, are dreptul sa deduca TVA. De cerut ?? Poate de rambursat, daca este cazul.
Contractul este incheiat intre dvs. persoana fizica si o societate comerciala? Va intreb, deoarece din contractul incheiat, atat dvs. cat si socieratea veti realiza venituri.
Societatea foloseste materiale achizitionate pe numele sau, de la alte societati comerciale (EX: GENERAL BETON, BRICOSTORE, ETC), materiale pentru care a platit TVA-ul aferent. Contractul este incheiat intre mine, persoana fizica si societatea comerciala.
Deci are dreptul sa deduca TVA aferent acestor achizitii.
In cazul in care, in contractul respectiv dvs. participati cu terenul si cladirea (la stadiul in care se afla la data asocierii), iar societatea de constructii cu materialele si manopera necesara definitivarii constructiei, din contract trebuie sa reiasa clar veniturile si cheltuielile ce se realizeaza in baza acestuia si procentul de participare a fiecarei parti. Contabilitatea asocierilor in participatie se organizeaza si conduce distinct de catre unul dintre coparticipanti conform intelegerilor contractuale dintre parti. Veniturile si cheltuielile determinate de operatiunile asocierilor in participatie se contabilizeaza distinct de catre asociatul desemnat prin contractul de asociere, iar la sfarsitul perioadei de raportare, se transmit pe baza de decont, procentual in functie de cota de participare, fiecarui asociat in vederea inregistrarii acestora in contabilitatea proprie, in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile.
In ceea ce priveste imobilizarile puse la dispozitia asocierii, acestea sunt cuprinse in evidenta contabila a celui care le detine in proprietate.
In cazul dvs. veti realiza venituri din inchirierea catre societate a spatiului comercial ( in contrapartida cu cheltuielile aferente terminarii constructiei).
Pentru a fi sigur ca in contract ati trecut toate clauzele necesare, pentru a nu avea probleme in momentul in care ar apare neintelegeri, era bine sa va adresati unui avocat, pentru intocmire.