avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 418 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Repartizarea pierderilor de apa se face pe persoane ?
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Repartizarea pierderilor de apa se face pe persoane ?

Deja problema asta cu pierderile (diferenţele) de apă e permanentă şi pare că nu e reglementată - se plăteşte pe persoană, sau pe apartament (Cota Parte Indiviză) ?
Spun asta pentru că la Adunarea Generală de anul ăsta s-a hotărât (mai bine zis a hotărât unilateral preşedintele, care, după şedinţa Ad. Gen. s-a folosit de câteva zeci de Împuterniciri pentru a vota ce dorea) ca să se revoce hotărârea de acum câţiva ani, care reglementa calculul pierderilor de apă pe apartament (C.P.I.), şi să pună pe persoane.
Pe mine nu m-ar afecta, pentru că suntem 2 persoane, dar ce fac cei cu 5-6 persoane, pentru că nu prea e echitabil ?
Şi de ce să ai mereu pierderi de apă (din diferite cauze, nu e valabil aici faza cu furtul de apă), odată ce ai dat an de an bani din Fondul de Reparaţii pentru repararea conductelor de apă ?
Ce fel de lucrări au făcut cei care conduc Asociaţia, pentru că noi nu suntem informaţi concret ?
La fel, aceştia se pot considera vinovaţi, pentru că n-au luat măsuri de a stopa aceste pierderi, prin orice mijloace. Am uitat să precizez că aproape lună de lună se pun ca pierderi, la multe scări, cam 10-15 lei de apartament !
Nici măcar nu se sinchiseşte Administratorul să facă orice să verifice apometrele TUTUROR PROPRIETARILOR, pentru că eu ştiu că sunt unii care n-au mai dat valoriule apometrelor de minim 3 ani, astfel, plătim pierderile noi, cei corecţi, adică "prostimea"...
Pe noi nu ne interesează, de-asta sunt plătiţi Administratorii sau Preşedinţii, să aibă grijă de toate instalaţiile din bloc, să menţină în bună stare totul, şi să nu mai existe pierderi destul de mari, cu toate că s-au dat bani mulţi pentru reparaţii, care credem că s-au făcut de mântuială.
Pentru ce le mai plătim salariile, dacă ei doar stau în birou, mimând că au treabă, iar când le spui că au bligaţia să facă ceva să vadă de unde vin pierderile de apă, ori tac, ori invocă aberaţii ?

S-au făcut zeci de Contestaţii, dar problema e că nu răspund deloc la ele, încălcând grav legile din domeniu.
Să revin la întrebarea mea, care interesează pe mulţi proprietari - cum se repartizează în mod legal pierderile de apă, pe persoane sau pe apartament, cum a fost până anul ăsta ?
Chiar poţi schimba ca Preşedinte, după bunul plac, hotărârile, care se bazează şi ele pe anumite articole de legi ?
1. Daca in ultima AG s-a hotarat ca pierderile sa se repartizeze pe nr. curent de persoane, atunci asta este...
2. Ca presedintele a venit cu 'nshpe imputerniciri de reprezentare, si acest lucru este corect. Pe dvs. ceilalti care ziceti ca faceti parte din prostime, v-a oprit cineva sa veniti cu oarece imputerniciri?
3. Numai pe acest forum gasiti (daca dati o simpla cautare) cateva zeci sau chiar sute de topic-uri pe aceasta tema si parerile sunt diferite, adica nu este consens;
4. De obicei gestionarea consumului de apa si mai ales a diferentelor este facuta de catre Com. executiv care trebuie sa adopte si sa decida un regulament propriu asociatiei din care faceti parte.
5. Pe forum distingem:
- repartizarea diferentelor prop. cu nr. de persoane;
- repartizarea diferentelor prop. cu sup. utila (cpi);
- repartizarea diferentelor prop. cu consumul;
- o metoda care poate combina cele trei metode de mai sus;

6. Cu privire la neimplicarea onorabilior in procesul de gestionare a as. prop. va propun sa incercati sa fiti ales printre membrii com. executiv, adica sa va implicati direct in miezul acestei chestiuni si, eventual sa-i luminati pe cei intunecati la minte.

Succes!
Da, domnule Adam Grecu, ca să răspund la ultima întrebare, am fost în Comitetul Executiv, exact după ce am reuşit, aproape de unul singur, să convoc, cu ajutorul Petiţiilor către Primărie, o Adunare Generală ... după 4 ani, în care fostul Preşedinte a Uzurpat Funcţia, nefiind nici numit, nici ales legal în funcţie, la 90 zile de la vacantarea postului.
Odată ce acesta n-a convocat măcar o Adunare Generală în 4 ani, am reuşit şi să forţăm Prim-Procurorul să deschidă un dosar Penal pentru Uzurparea Funcţiei (art. 300 Noul Cod Penal), raportat la art. 308 NCP şi art. 297 al. NCP (e scris de către Parchet).
Aici au fost lucruri grave, pe care le-am mai reglementat până-n 2014, când am observat că şi noul Preşedinte a reluat metehnele celui vechi, dar cu alte infracţiuni, dar şi cu instaurarea unor legi proprii (ca o dictatură), acesta ne-mai-răspunzând la nicio Decizie a Comitetului Executiv, luând hotărâri de unul singur (apropo, anul trecut, în Iulie, când eu nu mai eram membru în C.E., s-a votat cu 5 voturi pentru, 1 împotrivă, o abţinere, ca avocatului A.P. să i se rezilieze contractul pentru care primise chiar şi 1.000 lei lunar, dar acel preşedinte, după demisia în bloc a C.E. a aranjat cu ceilalţi doi membri ai C.E. să anuleze acea Decizie a Com. Ex. !).
Deci, pică fraza dvs. "Cu privire la neimplicarea onorabilior in procesul de gestionare a as. prop. va propun sa incercati sa fiti ales printre membrii com. executiv, adica sa va implicati direct in miezul acestei chestiuni si, eventual sa-i luminati pe cei intunecati la minte."
Să revin la problema cu pierderile - deja schimbarea asta de reguli după câţiva ani, doar pentru că aşa a dorit Preşedintele (în Ad. Gen. se hotărâse altceva, dar ulterior - după .... 3 luni - a venit Preşedintele cu procesul-verbal al Ad. Gen. în care hotărâse altceva ... de, avea zeci de împuterniciri, aproape toate pe numele ... Casierei !?).
Referitor la Împuterniciri (Adunări Generale), noua lege a Asociaţiilor de Proprietari nu mai permite abuzul de a veni cu zeci sau sute de Împuternciri care pot constitui un abuz evident, odată ce se iau poate de la bătrâni care nu sunt în cunoştinţă de cauză.
Pentru asta, vă citez din noua lege, care va fi mai aproape de adevăr, în multe articole:
Art. 47 (1) Hotărârile asociaţiei de proprietari sunt luate în adunarea generală a proprietarilor, iar executarea lor este încredinţată comitetului executiv şi administratorului.
(3) Pentru adoptarea hotărârilor în adunarea generală a asociaţiei de proprietari, se vor avea în vedere următoarele:
-fiecare proprietar, membru al asociaţiei, are dreptul la un vot pentru unitatea sa de proprietate imobiliară;
-proprietarul, membru al asociaţiei, poate fi reprezentat în adunarea generală de către un membru al familiei sau de către un alt reprezentant care are o împuternicire scrisă şi semnată de către proprietarul în numele căruia votează;
-un membru al asociaţiei de proprietari poate reprezenta cel mult încă un membru absent, dacă prezintă împuternicire scrisă şi semnată de către proprietarul în numele căruia votează;
-o copie a împuternicirii se ataşează procesului verbal al şedinţei;
-preşedintele, membrii comitetului executiv, administratorul, cenzorul/comisia de cenzori sau alt membru al familiilor acestora nu pot primi mandat pentru a reprezenta un alt proprietar în cadrul adunării generale;
-administratorul, reprezentantul administratorului, soţul/soţia acestuia şi alţi membri ai familiei sale, dacă sunt membri ai asociaţiei de proprietari la care acesta este angajat, nu au drept de vot în probleme referitoare la activitatea administratorului.
(4) Hotărârile adunărilor generale se iau în cadrul adunării generale convocată sau reconvocată, după caz. În statutul propriu al asociaţiei de proprietari pot fi prevăzute şi alte condiţii de luare a hotărârilor, dar nu cu mai puţin de jumătate plus unu din voturile celor prezenţi la adunarea generală convocată sau reconvocată. Pentru situaţiile care vizează numai proprietarii unui tronson sau ai unei scări, hotărârile pot fi luate prin acordul scris al majorităţii proprietarilor scării sau tronsonului respectiv, membri ai asociaţiei de proprietari, pe bază de tabel nominal.
(5) Hotărârile adunărilor generale se consemnează, numai în timpul şedinţei, în registrul unic de procese-verbale al asociaţiei de proprietari, se semnează de către toţi membrii prezenţi ai adunării generale, de cenzor/comisia de cenzori şi se afişează la avizier.
(6) În condiţiile prevăzute la art. 28, cu cel puţin 3 zile înainte de adunarea generală, proprietarii au acces la toate documentele referitoare la execuţia bugetară pe anul trecut şi la proiectul de buget pe anul în curs, precum şi la orice alte documente necesare bunei desfăşurări a adunării generale.
(7) Procesul verbal al şedinţei, care descrie evenimentele în desfăşurare, hotărârile adoptate şi rezultatele voturilor va fi redactat de un membru al asociaţiei numit secretar al adunării generale prin votul majorităţii celor prezenţi. În termen 7 zile de la data la care a avut loc adunarea generală, procesul verbal al adunării generale va fi adus la cunoştinţa tuturor proprietarilor, prin grija preşedintelui asociaţiei de proprietari, prin afişarea unei fotocopii datate la avizierul asociaţiei de proprietari.

Privitor la pierderile de apă constant mari la Asociaţia noastră, poate şi la altele (de aprox. 2 mc/54 apt.), vina e clar a Administratorului, poate şi a preşedintelui, pentru că nu face nimic să reducă aproae de zero pierderile de apă, mai ales că s-au dat bani grei pe reparaţii.
Apropo, domnule Adam Grecu, la dvs., ce pierderi de apă sunt ? De-asta, poate dvs. v-aţi făcut datoria faţă de oameni, şi de-asta nu generalizez.
Nu e normal, ca dacă plăteşti pe cineva să se ocupe de blocuri, cu instalaţiile aferente, să facă orice să reducă costurile ? Nu interesează cum, metode sunt, doar un mic efort de a se deplasa pe teren e vital, nu să doarmă în birou ... un Administrator are mai multe obligaţii în faţa celor care le asigură un salariu, mai ales dacă se atentează la buzunarele lor, nu numai în ce priveşte consumul de apă.
DACĂ NU FAC FAŢĂ, CEI CARE CONDUC, SĂ-ŞI DEA SINGURI DEMISIA, MAI ALES CĂ LA NOI AM AUZIT CĂ AVEM DATORII PENTRU UTILITĂŢI DE ... 1 MILIARD LEI VECHI !!!
Doar n-or fi vinovaţi tot proprietarii că am avut conducători indolenţi şi incompetenţi, de au lăsat să se adune atâtea datorii, în timp ce ei îşi constituiau un Fond de ... Rotunjire, pentru a-şi acorda prime, în timp ce datoriile se tot acumulau. Fostul fals Preşedinte consuma benzină de ... 2, chiar 300 lei/lună, ştiind că avea şi abonament transport public, şi că mai toate firmele de Utilităţi sau CEC-ul erau la maxim 1 km. de sediul Asociaţiei, se putea merge şi pe jos !
Trai, neneacă, şi asta pe banii "prostimii"... Noroc că am reuşit să spargem gaşca, dar acum şi noul preşedinte îi calcă pe urme. Dovada stă în faptul că din cei 7 membri în Comitetul Executiv, n-a mai rămas niciunul, toţi ne-am dat demisia sau am renunţat pur şi simplu, noul preşledinte luând forţat, de ochii lumii, încă doi proprietari în C.E., cei doi fiind total paraleli cu activitatea unei Asociaţii.
Aşa se conduce o asociaţie-mamut, cea mai mare din oraş ?
vă citez din noua lege, care va fi mai aproape de adevăr,

Actualmente este in vigoare L nr 230/2007 actualizata 2014 care la art 47 prevede

Cheltuielile asociatiei de proprietari sunt urmatoarele:
a)cheltuieli pe numar de persoane care locuiesc sau desfasoara activitati in proprietati individuale;
b)cheltuieli pe consumuri individuale;
c)cheltuieli pe cota-parte indiviza, in functie de suprafata utila a proprietatii individuale;
d)cheltuieli pe beneficiari, aferente serviciilor individuale ale proprietarilor, dar gestionate financiar prin intermediul asociatiei de proprietari;
e)cheltuieli pe consumatori tehnici;
f)cheltuieli de alta natura.

Nu se justifica sa facem discutii ale situatiilor actuale cu care ne confruntam in asociatiile de proprietari cu trimiteri la texte care nu sunt in vigoare
Diferentele de consum utilitati rezulta inclusiv datorita diferentei de clasa metrologica intre apometrele individuale si cel de bransament
Apometrul individual nu inregistreaza consumul "picatura cu picatura" care se gaseste frecvent in cazul disfunctionalitatilor la rezervoarele WC,pe cand apometrul de bransament cu clasa metrologica de precizie mai ridicat decat a celor individuale,contorizeaza intreg consumul
Daca toti membrii comitetului au inteles sa renunte la functie este regretabil
Era normal sa isi asume responsabilitatea,sa comunice proprietarilor situatia reala din asociatie,sa convoace adunare generala in care sa fie ales alt presedinte de asociatie
pierderile pot fi cauzate de golirea instalatiei in vederea unor reparatii, citiri incorecte ale apometrelor (se da cifra rotunda nu cu cel putin 3 zecimale, de ex 3 mc in loc de 3,45mc), scurgeri in apartamente (picurari la robineti si mai ales la rezervorul de la wc) nesesizate de debitmetre, si ultima cauza necorelerea citirilor apometrelor din apartamente cu citirea furnizorului de apa
zxc1,
Probabil satul de atatea nereguli care se petrec in asociatia dvs., nu sunteti prea coerent in ceea ce scrieti, astfel ca desi ati deschis un topic - Repartizarea pierderilor de apa se face pe persoane ? , deviati si amestecati lucrurile si ne aratati cefac si mai ales ce nu fac cei din conducerea asociatiei dvs....

Acum, nu am timpul necesar sa va raspund la ultima dvs. postare, insa ceea ce am scris prima data este valabil in continuare, urmariti punctele.
In primul mesaj spuneti ca diferentele la dvs. in asociatie sunt de 10-15 lei de apartament, in fiecare luna - ceea ce, in opinia mea este foarte mult si aveti dreptate sa va scandalizati, dar in mesajul urmator ziceti ca:
Privitor la pierderile de apă constant mari la Asociaţia noastră, poate şi la altele (de aprox. 2 mc/54 apt.), ....

Pai nu mai inteleg nimic, diferentele sunt ca si inexistente:
- pierderi 2mc / 54 apt = 0.037 mc pe apartament; daca consideram ca 1 mc apa costa cam 7 lei, atunci rezulta ca dvs. vi se repartizeaza (lunar ziceti), cam 26 bani...
- sau putem face calculul si pe persoane - sa zicem ca in blocul dvs. sunt inregistate cam 100 persoane, ce rezultă?
- pierderi 2 mc x 7,00 lei/mc =14 lei / 100 = 0,14 lei pe persoana...
Da, este adevarat ca in acest caz unei familii compuse din 6 persoane i se vor repartica costuri de 0,84 lei fata de repartizare pe apartament care este de 0,26 lei.

Sau ati vrut sa ziceti ca fiecarui apartament i se repartizeaza cosuri cu pierderile in cantitate de 2 mc/apt/ - pentru ca este cu totul altceva !!!
..........................
Faptul ca ati demisionat cu totii din com. ex. nu este o solutie - ca drept dovada ca fostii si actualii dvs. presedinti fac ce le trece prin cap.

Luati pe rand toate cele spuse de mine si poate si de ceilalti participanti la forum si o sa le rezolvati (politica pasilor marunti). Sunt convins de reusita dvs.

Alte discuții în legătură

Consum apa nedeclarat Xerxes77 Xerxes77 Buna ziua. Locuiesc la bloc, si am o problema cu modul in care se calculeaza cheltuielile cu apa. Toti vecinii au apometre, niciunul nu este verificat ... (vezi toată discuția)
Repartizare diferente de consum apa la apartamentele nelocuite dintr-un imobil sorinstanciu sorinstanciu In asociatia noastra, ca mai peste tot dealtfel, ne confruntam cu situatia in care sunt apartamente nelocuite intr-un bloc si proprietarii acestora refuza ... (vezi toată discuția)
Repartizarea pe apartamente a cheltuielilor pentru apa calda/rece margancostel margancostel Este vorba de modul de repartizare pe apartamente (toate prevazute cu apometre individuale) a contravalorii diferentei dintre volumul de apa inregistrat de ... (vezi toată discuția)