Mi-am incetat activitatea la o societate comerciala la expirarea contractului individual de munca, am primit decizia de incetare si am devenit somer. La fostul angajator am avut mai multe obiecte si echipamente inregistrate pe inventarul meu pe care le-am predat fizic la societate, dar nimeni nu a vrut sa se incarce cu ele si nu mi-a semnat nici un proces verbal, acolo fiind o degringolada totala, firma in insolventa. Dupa mai bine de 6 luni incercand sa obtin adeverinta de vechime sunt refuzat pe motiv ca trebuie sa ma prezint sa predau fizic si scriptic acele bunuri si sa obtin mai intai o nota de lichidare si abia apoi adeverinta de vechime. Mentionez ca la expirarea contractului societatea a fost cea care nu a dorit prelungirea acestuia. Ce obligatii am eu in acest caz si cum pot obtine adeverinta de vechime.
In acest caz, sesizati ITM-ul, iar la sesizare atasati copia solicitarii dvs.
Potrivit art.8 alin.3 lit.a si b din HG nr.500/2011, coroborat cu art.34 alin.5 C.mun., la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
Refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele prevazute la art. 8 alin. (3), solicitate de catre salariat constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei de catre ITM.
Multumesc pentru raspuns.
Dar pentru ca nu detin o nota de lichidare semnata de la firma pot fi chemat in insanta pe motiv ca nu am predat bunuri apartinand societatii?