Se stie ca legea permite ca la asociatiile ce au optat pentru tinerea contabilitatii in partida simpla, administratorul poate fi si contabil. De regula, pentru intocmirea situatiei din cadrul unei luni, un contabil are in vedere facturile emise si de cheltuieli aferente lunii respective, cele avand o data cuprinsa intre 1 si ultima zi din luna. De exemplu, pentru iulie se au in vedere doar facturi din intervalul 01.07 - 31.07.
Intrebarea este daca la asociatia de proprietari trebuie respectat acelasi principiu. Cand se intocmeste lista pe luna iulie, se au in vedere doar facturile emise in iulie sau si cele emise in august dar care acopera o parte din luna iulie? Daca exista suficient fond de rulment din care sa fie platita, factura de apa sa zicem emisa in august, care acopera atat o parte din iulie, cat si din august ar putea fi introdusa pe lista lunii august astfel incat sa se respecte ce spuneam mai sus. Dar in caz contrar, in situatia unui control, al unei expertize contabile, ar putea fi aduse obiectii pentru ca o factura emisa in august a fost introdusa pe lista lunii iulie? Multumesc
Facturile acopera, in general si in special facturile de apa si caldura, consumurile lunii trecute, dar ele apar in luna urmatoare.
De exemplu pentru consumurile din iulie sunt citite bransamentele la inceputul lunii august, chiar catre data de 5-6 ale lunii august. Facturile se emit in 10 - 16 august.
Aceste facturi sunt aferente listelor pentru luna Iulie.
In general considerati facturile care exprima consumurile lunii pentru care faceti listele.
E posibil ca la unele utilitati consumurile sa fie cracanate pe doua luni. In acest caz fixati-va dv. in ce luna considerati consumul respectiv, astfel incat, primind toate facturile de utilitati sa puteti scoate listele pana in data de 25 a fiecarei luni.
Facturile reprezinta contravaloarea unor utilitati consumate.
RADET Bucuresti emite fecturi personalizate: ianuarie, feruarie, s.a. Aici e simplu: factura reprezentand consumul lunii ianuarie se repartizeaza in lista de plata ianuarie (cu persoane ianuarie, apometre ianuarie, repartitoare ianuarie).
Celelalte facturi se pot urmari dupa perioada de facturare ( sa fie cele mai multe zile in ianuarie, in exemplul de mai sus).
Similar cu celelate facturi.
Serviciile gen lift, interfon sunt si ele personalizate: servicii interfon ianuarie, de exemplu.
Ideea este ca am preluat o asociatie unde facturile se distribuiau dupa data de emitere, astfel o factura de Apa emisa la data de 17.07, cu o perioada de facturare 11.06 - 09.07 a fost introdusa pe lista lunii iulie. Din ce imi spuneti ar fi trebuit introdusa pe iunie. Nu stiu exact cum s-ar putea remedia situatia avand in vedere ca s-a mers asa de la inceput si daca cineva este nedreptatit astfel.
Mi s-a intamplat si mie acest lucru cand am preluat administratia de care ma ocup si acum.
Facturile erau alandala si m-am gandit, am luat acordul presedintelui, am tras aer in piept si am comasat cate doua facturi intr-o luna unde a fost cazul.
Am anuntat printr-un afis ce va contine prima lista facuta de mine, astfel incat majoritatea a inteles. Unii nu. Cu acestia din urma am avut ceva discutii mai aprinse, dar cu calm i-am lamurit.
Deci trebuie sa taiati coada cainelui o data si apoi mergeti normal.